X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אמר כי אירן פועלת למטרות שלום וכי "לא נחסוך במאמצים" להוכיח לעולם כי אכן מדובר בפעילות למטרות שלום בלבד אירן ערכה ניסוי מוצלח בטורפדו חדשני
▪  ▪  ▪

טהרן ווושינגטון צריכות "לעבוד למען השלום" ולא לעסוק בעימות, במיוחד אחרי שאלפי כוחות אמריקנים מתו בעירק, כך אמר דיפלומט אירני בכיר. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה, כי שליח אירן לסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית (סבא"א), עלי אסגר סולטנייה, אמר בראיון ל- CNN אמש, כי טהרן לא תסבול כל איום. אירן אינה מתכוונת למלא אחר דרישות מועה"ב של האו"ם, כך אמר סולטנייה והוסיף, כי אירן פועלת למטרות שלום וכי תמשיך בכך ו"לא נחסוך במאמצים" להוכיח לעולם כי אכן מדובר בפעילות למטרות שלום בלבד.
אירן סירבה בסוף השבוע (ה') למלא אחר דרישת מועה"ב של האו"ם להקפיא את פעילות העשרת האורניום של המדינה, זאת למרות האזהרות מצד מדינות שונות ומרכזיות בעולם, בעיקר ארה"ב, אשר חוששת כי אירן עומלת על פיתוח נשק להשמדה המונית. המתח אף התגבר בחודשים האחרונים, כשבכירים בממשל האמריקני האשימו את טהרן כי היא מסתירה את תוכנית הגרעין שלה ומסייעת למורדים בעירק.
שרת החוץ האמריקנית, קונדוליזה רייס, אמרה בשבועות האחרונים כי וושינגטון מסרבת לפסול פעולה צבאית נגד אירן אם זו תסרב לשתף פעולה ותמשיך בפעילותה הגרעינית. מנגד, אירן הדגישה כי התוכנית היא למטרות אזרחיות בלבד. שליח אירן אמר, כי הניסוי בטילים החדשים שערכה אירן בשבוע שעבר אינו ניסוי בטילים אשר מסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים והדגיש, כי טהרן תמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם סבא"א.
שיגור מוצלח של טורפדו חדשני
אירן הודיעה אמש (א') כי שיגרה בהצלחה טורפדו חדשני, ה"טיל התת-מימי המהיר ביותר בעולם" כהגדרתה. בהודעה שנמסרה מטהרן נאמר שהטיל שמהירותו מגיעה ל- 100 מטרים לשנייה, יכול לגרום לנזק כבד מאוד לצוללות ולספינות מלחמה גדולות. הטיל שוגר במהלך תרגיל צבאי גדול במפרץ הפרסי.
סגן מפקד הצי האירני במשמרות המהפכה, גנרל עלי פדבי, אמר ש"יש לטיל ראש נפץ רב עוצמה שמיועד להשמיד צוללות גדולות". עדיין לא ידוע אם מדובר בשכלול של טיל תת-ימי רוסי שפותח ב-1995, שהוא בעל מהירות זהה, או שמא מדובר בפיתוח אירני מקורי. לא ברור גם אם הטיל, שמהירותו גבוהה פי שלושה מזו של טורפדו, יכול לשאת ראש נפץ גרעיני. באירן, כאמור, טוענים כי הטיל אינו יכול לשאת ראש נפץ מסוג זה.
ביום שישי הכריזו האירנים שהם ביצעו ניסוי מוצלח בטיל "פג'ר 3" המסוגל לחמוק מגילוי מכ"ם. מפקד מערך האוויר במשמרות המהפכה (מפקד חיל האוויר), הגנרל חוסיין סלמי, אמר עם ההודעה על השיגור: "היום הושגה משימה גדולה של כוחות ההגנה האירניים, כאשר טיל חדש שוגר". הוא תיאר את הטיל כבעל "יכולות טכניות וטקטיות רבות יותר". בטלוויזיה הממלכתית האירנית דווח ש"הטיל מסוגל לפגוע בו זמנית בכמה מטרות, הוא חזק ובעל יכולת תמרון גבוהה, מדויק מאוד וחומק מגילוי מכ"ם". כמו כן שוגרו שני טילים מסוג שיהאב 2 המסוגלים להגיע לטווח של 700 ק"מ.
אירן תבצע פיגועי טרור
אמש העריך מומחה לטרור כי אירן תבצע פיגועי טרור נגד מטרות אמריקניות ברחבי העולם אם ארה"ב תתקוף את מתקניה הגרעיניים. המומחה אמר בראיון לוושינגטון פוסט, כי אירן תשתמש בסוכני מודיעין ובפעילים של ארגון חיזבאללה על-מנת לפגוע במטרות מערביות בארה"ב, באירופה ובעירק.
עוד אמר המומחה, כי זרועות המודיעין בארה"ב לא ציינו מה מקור המידע על-פיו תתקוף אירן, כשבוושינגטון מעריכים כי ארגוני הטרור יוכלו לפעול בתוך זמן קצר - כיוון שאינם זקוקים לפרק זמן רב כדי לבצע פעולת טרור.

תאריך:  03/04/2006   |   עודכן:  03/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
פנחס חיים, מבעלי "הדום", נעצר עם בקבוקים המכילים סם נוזלי    בדיקת מעבדה אישרה את החשד
אלעזר לוין
החברה, בשליטת קופת חולים מכבי, רכשה בנין משרדים ומרפאות בראשל"צ ב- 12.2 מיליון שקל
הדר פרבר
בוותיקן העריכו כי מדובר בכ- 100,000 עד 150,000 איש שהגיעו לכיכר, כ- 10,000 מהם מפולין
עידן יוסף
ארגון "חסדי נעמי" יקיים הגעלת כלים ללא תשלום לנוחות תושבי מרכז הארץ    הארגון גם מחלק מזון לפסח למשפחות נזקקות ובחול המועד ייצאו מתנדביו לשמח ילדים השוהים בבתי חולים
הדר פרבר
חטפו את התינוק כדי לדרוש דמי כופר של מיליון אירו וכשהחל לבכות היכו אותו עד שמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il