X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הבורר מנחם המר קיבל 54,000 ש"ח בגין חוות דעת שהכין לחברת צוותא, אשר היתה צד לבוררות בה פסק בנוסף לא נימק את החלטתו ביהמ"ש קובע כי הבוררות בטלה
▪  ▪  ▪

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, עודד גרשון, הורה על ביטול פסק הבורר שניתן על-ידי המהנדס מנחם המר, זאת לאחר שזה לא ניתק את פסק הבוררות, כפי שהתחייב מהסכמת הצדדים לבוררות.
במסגרת היחסים העסקיים מסרה חברת צמנטכל לחברת "צוותא חברה לשיכון ובניה" ערבויות בנקאיות אוטונומיות. בעקבות סכסוך בין החברות הוסכם למנות את המר כבורר במחלוקת בין הצדדים.
במסגרת הסיכום נכתב, בין היתר, כי פסק הבוררות יחייב את הצדדים ללא זכות ערעור וכי הבורר ינמק את פסק דינו.
בחודש יוני 2003 פרסם המר את פסק הבורר, במסגרתו פסק כי "צוותא זכאית להחזיק/לפדות את הערבויות הבנקאיות", אלא שאז פנתה צמנטכל לבית המשפט בבקשה לעכב את ביצוע פסק הבורר ומימוש הערבויות, בין היתר בטענה התברר לה שהמר מקיים "מערכת עסקית עניפה" עם חברת צוותא.
בית המשפט הורה על עיכוב ביצוע פסק הבורר, ובמסגרת נתונים שהוגשו לבית המשפט נמצא כי המר אכן קיים קשר עסקי עם חברת צוותא כאשר הגיש לה חוות דעת, בגינן קיבל סך כולל של 54,000 ש"ח.
בבית המשפט טענה צמנטכל כי הבורר חרג מסמכותו כאשר דן בסכסוכים עתידיים של הצדדים, לא ניתנה לה הזדמנות להגיב לטענות נגדה. עוד נטען כי "קביעתו של הבורר, לפיה סיכוני המשיבה עולים כדי 800,000 ש"ח וכי על המבקשת לשאת בהם, הינה שרירותית ובלתי מנומקת ועל שום כך היא עומדת בניגוד להסכם הבוררות שבין הצדדים לפיו היה על הבורר לנמק את פסקו".
לבסוף נטען כי יש לבטל את פסק הבורר לאור העובדה כי המר קיים וניהל מערכת קשרים עסקיים ענפה עם חברת צוותא, קיבל ממנה תמורה כספית בזמן הבוררות ולגבי עבודות נשוא הבוררות עצמה.
בפסק דינו קובע השופט עודד גרשון כי המר לא חרג מסמכותו וכי ניתנה לצמנטכל הזדמנות להגיב לטענות נגדה.
יחד עם זאת מציין השופט גרשון כי "לא ברור כיצד הבורר קבע את הסכום שקבע, היינו 800,000 ש"ח... כל שהזכיר הבורר לעניין חישוביו היה כי הסכום המגיע למבקשת מאת המשיבה נוכה, ולאחר ניכוי זה עומד סכום הסיכונים של המשיבה על-סך 800,000 ש"ח".
לאור זאת קובע השופט גרשון כי מתקיימת עילת הביטול לפי סעיף 24(6) לחוק וכי מתקיים במקרה זה עיוות דין המצדיק את ביטול הפסק.
בנוסף מציין השופט גרשון כי קשריו של המר על חברת צוותא מעלים "חשש לניגוד עניינים בו היה מצוי הבורר עובר לכתיבת פסק הבורר" המתגבר עקב העובדה כי לא גילה על קשרים אלה מיוזמתו.
"שאלת קיומם של קשרים עסקיים בין הבורר לבין אחד הצדדים הינה שאלה בעלת חשיבות מן הדרגה הראשונה. זאת, משום שהצדדים הפונים להליך הבוררות מוסרים לבורר סמכות של שפיטה והם מסמיכים אותו להכריע בריבם. על-שום כך שומה על הבורר להיות חף מכל קשר למי מן הצדדים כדי שיוכל להכריע בסכסוך שהונח על שולחנו באופן הוגן ונטול פניות" כותב השופט גרשון.
לאור זאת קובע השופט גרשון כי מתקיימת עילת הביטול לפי סעיף 24(10) לחוק וכי נגרם לחברת צמנטכל עיוות דין.
בית המשפט מורה על ביטול פסק הבורר.

א 000604/03
תאריך:  03/04/2006   |   עודכן:  03/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
עסקים קטנים נדרשים להוציא עד 20% ממחזור המכירות שלהם כדי לעמוד בדרישות הציות לחוקי המס    ככל שהעסק קטן יותר, כך הוא נדרש להוציא סכומים גבוהים יותר ביחס למחזור
ברוך לוי
שנה בלבד מאז הנפקתה בבורסה של סינגפור, שוויה של "שרין טכנולוגיות" זינק פי שלושה לעומת ערכה ההתחלתי
מערכת טלספורט
הפוורורד של מכבי ת"א, הציג ממוצעים של 15 נק' ו- 6 כדורים חוזרים בחמשת הניצחונות הרצופים של מכבי במרס    הערב תערוך הקבוצה את האימון המסכם לקראת המשחק מול אולימפיאקוס מחר
ברוך לוי
זאת בעקבות כניסתה של תקנת התדלוק העצמי לתוקף    איגוד עובדי האנרגיה בהסתדרות מתכוון לפתוח במו"מ עם ארגון בעלי תחנות הדלק כדי להגיע להסכם, שיבטיח את המשך העסקת מרבית העובדים ושמירת זכויותיהם
מערכת טלספורט
קשר האלופה לא הופיע גם הבוקר לאימון לאחר שבשבת לא הגיע לאימון בטענה שהיה חולה    בכיר בקבוצה: אין ספק שבסוף העונה הוא לא יהיה כאן    דירסאו ייעדר מהמשחק נגד אשדוד בגלל צהובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il