X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ממשלת החירום החברתית של פרץ ירדה ככל הנראה סופית מסדר היום גם מועצת גדולי התורה של יהדות התורה צפויה להודיע על תמיכה באולמרט
▪  ▪  ▪

הגולל על ממשלה חברתית בראשותו של פרץ נסגר לחלוטין. מועצת חכמי התורה של שס החליטה כי ראשי המפלגה ימליצו על אולמרט להרכיב את הממשלה הבאה. מסתמן: אלי ישי יקבל את תיק הפנים.
מפלגת העבודה מוותרת על השלטון. בעוד נשיא המדינה משה קצב מזמן את ראשי הסיעות ומתייעץ איתם לגבי המועמד המתאים ביותר המסוגל להרכיב את הממשלה הבאה, מתנהלת מפלגת העבודה כך, שהיא לא מותירה ברירה למפלגות האחרות, אלא להמליץ על אולמרט, או לא להמליץ על איש.
מועצת חכמי התורה שהתכנסה (יום ב', 3.4.06), תקעה את המסמר האחרון בארון בו טמונה האפשרות כי פרץ ירכיב את ממשלת החירום הלאומית אותה ניסה לקדם. על-פי ההחלטה, אלי ישי ימליץ לנשיא על אולמרט כמי שירכיב את הממשלה הבאה. מוקדם יותר היום, נפגשו חברי הכנסת אברהם רביץ ומשה גפני עם מנהיגם הרוחני הרב אלישיב, שהורה להם לתמוך בגוש הגדול ביותר. לאחר ההחלטה של שס, מדובר יהיה בגוש קדימה.
דובר שס, רועי לחמנוביץ, מסר כי הנימוקים שהביא להחלטה הינם שניים: יכולתו של אולמרט להקים ממשלה שבקודקודה יהיה הנושא החברתי, וכן להוביל מהלך מדיני שיתיישר על-פי פסק ההלכה של הרב עובדיה יוסף.
ביום א' נפגש יו"ר שס עם מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט. השניים סיכמו כי ימשיכו במשא-ומתן הקואליציוני ביניהם וכפי הנראה קיבל ישי גם הבטחה להתמנות לשר הפנים. בעניין תוכנית ההינתקות של אולמרט, תוכנית ששס מתנגדת לה על-פי פסיקתו של הרב עובדיה יוסף הטוען כי אין להחזיר שטחים במהלך חד-צדדי, אומרים בשס כי בכל מקרה מתכנן אולמרט להקפיא לפחות בשנה את ביצוע התוכנית.
יו"ר ש"ס נפגש ביום ב' גם עם מנהיג הזרם הליטאי של היהדות החרדית, הרב אלישיב. השניים דנו בנושא גיבוש הציר שס - יהדות התורה, למשא-ומתן קואליציוני מול קדימה. קודם לכן, כאמור, נפגשו חברי הכנסת רביץ וגפני עם הרב אלישיב, שהורה להם להמשיך ולנסות להקים את הגוש החרדי עם שס.
העבודה תקבל תיק בכיר
במפלגת העבודה עוברים מתוכניות מעורפלות, למעשים. העבודה תהיה השותפה הבכירה בממשלת קדימה, וכך היא רוצה שיתייחסו אליה. קדימה מוכנה עקרונית לוותר על אחד משני התיקים, אוצר וביטחון, ולהעבירו לידיה של מפלגת העבודה.
בכירי קדימה התכנסו לדון בהמשך המגעים הקואליציוניים. מרבית הבכירים הודיעו כי מבחינתם ניתן להעביר את אחד מהתיקים הבכירים למפלגת העבודה. במפלגה עדיין לא דנו על איזה תיק יוותרו, אך ברור כי בכל מקרה יהיה מי שיפגע מההחלטה שתתקבל. אולמרט עצמו לא הודיע מה היא עמדתו בעניין חלוקת התיקים.
הבכירים דנו גם בשאלת ההרכב של הקואליציה. חלק תמכו בשילובם של מפלגות הימין בנוסף למפלגת העבודה, ואילו חלק אמרו כי לדעתם מפלגות הימין רק יכשילו את המהלך המדיני.
הנשיא יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה ביום א'
נשיא המדינה, משה קצב, אמר כי ביום א' יחליט על איזה מועמד יטיל את הניסיון הראשון להרכיב את הקואליציה. חברי מרצ שהגיעו אליו היום המליצו על אולמרט כמי שירכיב את הממשלה הבאה. האיחוד הלאומי-מפד"ל שהחליטו בישיבת הסיעה להמליץ על פרץ, נאלצו לשנות את דעתם בעקבות הביקורת שמתחו במפלגת העבודה על הכוונה להקים את ממשלת החירום החברתית עם הימין. הגמלאים המליצו גם הם על אולמרט. ואילו ישראל ביתנו לא המליצה על איש.
הליכוד צפוי גם הוא שלא להמליץ על איש מהמועמדים. וכמוהם גם יהדות התורה, אך עם זאת, על-פי כל ההערכות ימליצו גם הם לבסוף על אולמרט.

תאריך:  03/04/2006   |   עודכן:  04/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
הפלשתינים מדווחים כי באירוע נהרג צעיר בן 13    צה"ל: ירינו לעבר פלג גוף תחתון    פלשתינים יידו אבנים לעבר הכוח שבא לטפל בצעיר
אור אריה
מאמן מכבי ת"א כבר מעביר את הלחץ לאולימפיאקוס ומצהיר: "הסדרה תהיה צפופה"    באסטון: "אסור לזלזל בלב של אלופה"    בורשטיין: "שהקהל ילחיץ אותם ואת השופטים"
עומר שיקלר
קריאות רבות לרב הראשי לישראל, יונה מצגר, להתפטר מתפקידו בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה    ח"כ פינס: שמור על כבוד המוסד בישראל - והתפטר
אורה קורן
חתם בעבר על הסבת הקרקע מחקלאות לבנייה    ההחלטה התקבלה כמה שעות לאחר שהגיעה למינהל מקרקעי ישראל    מדובר באישור להסבה של כ-2,000 דונם בעתלית ובאילת    אולמרט נימק את משיכת האישור באי הבנה בינו לבין היועמ"ש, והבהיר כי יעביר את העניין לטיפול שר האוצר הבא
שלומי דיאז
משטרת עכו חוקרת את בני משפםחתה בחשד לרשלנות    מטפלת מרמת גן נחקרה בחשד שלא הבחינה בדליפת גז בזמן ששמרה על תינוק    נסגר תיק החקירה בנוגע למות התינוק בחדרה
רשימות נוספות
יהדות התורה תמליץ על אולמרט  /  עידן יוסף
הגימלאים: אולמרט ירכיב את הממשלה הבאה  /  מתי טוכפלד
פרץ הסתיר מאיתנו את כוונותיו האמיתיות  /  מתי טוכפלד
רוץ פרץ, רוץ   /  נרי אבנרי
מלחמת ששת הימים  /  דודו אלהרר
ג'ובים או אידיאולוגיה  /  נרי אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il