עם ישראל אוהב לחדש בפסח מצעים, כלי מיטה ומפות שולחן. מבדיקה שערך איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים מתברר, כי מכירות המצעים וכלי מיטה מתוצרת כחול-לבן גבוהות ערב החג בכ- 80% מהממוצע השנתי וב- 10% לעומת הפסח הקודם.
המכירות תסתכמנה, להערכת האיגוד, בכ- 62 מיליוני שקלים. מדיווחי הרשתות המובילות בתחום אופנת כלי הבית, ורדינון, גולף ודארלן, מתברר כי הושקעו לקראת קולקציית פסח 2006 מאות אלפי שקלים בעיצובים חדשים.
עוד נמסר, כי ניתן למצוא ברשתות המובילות לקראת הפסח דגמים מיוחדים של מצעים וכלי מיטה לילדים ותינוקות, שנלקחו מסיפורי ילדים פופולריים, ודגמים מסרטים מצויירים. רמזי גבאי, יו"ר איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים, ציין, כי לצערו, עדיין מגיעים לארץ כלי מיטה באיכות ירודה מאד העשויים מ- 100% סיבים לא טבעיים (פוליאסטר), המשווקים לקהל הרחב תחת השם "מיקרופייבר".
גבאי הוסיף, כי במכירת מפות שולחן תוצרת כחול-לבן מדווחים היצרנים על גידול במכירות ערב החג של כ- 15% לעומת פסח תשס"ה. מכירות המפות מתוצרת הארץ, תסתכמנה להערכתו ערב פסח השנה בכ- 15 מיליוני שקלים. רמזי מציין, כי חלק ניכר מהמפות נקנה ברשתות השיווק הגדולות, ביניהן כאלו המתמחות בציוד לבית.
עוד מתברר, כי ערב פסח השנה בולטת התופעה של צריכה מוגברת של מפות פוליאסטר פישתן או פוליאסטר כותנה בצבעים בורדו, זהב, גווני כתום, טורקיז וצבעי הפסטל למיניהם.