X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הבקשה הוגשה על-ידי אדריכלים שדרשו לבטל את המכרז משום שהוא מפלה בין משרדי אדריכלות, לא משום כישוריהם אלא בשל "קשריהם" הבקשה נדחתה בשל שיהוי ניכר בהגשתה ואי הכללת צדדים שלישיים העלולים להיפגע מן העתירה
▪  ▪  ▪

שופטת בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים, יהודית צור, דחתה עתירה שהגישו קבוצת אדריכלים נגד מכרז לבחירת אדריכלים לתכנון היכל המשפט בירושלים וקבעה, כי היא הוגשה בשיהוי ניכר וללא הכללת צדדים שלישיים העלולים להיפגע כתוצאה מהגשתה.
הפרשה החלה בראשית ינואר השנה, עת פורסם מכרז לבחירת אדריכלים לתכנון היכל המשפט בירושלים. מדובר בהיכל שיכלול את כל ערכאות המשפט בירושלים, למעט בית משפט העליון, בשטח של כ-50,000 מ"ר.
לאחרונה, עתרו האדריכלים ישראל גודוביץ', אברהם טולדנו ועמותת האדריכלים המאוחדים בישראל, לביהמ"ש לעניינים מנהליים בירושלים נגד משרד האוצר וגופים נוספים המעורבים במכרז, בדרישה לבטל את התחרות לבחירת אדריכלים לתכנון היכל המשפט בירושלים ולקיים את התחרות במתכונת של תחרות פתוחה, בשיתוף העמותה ועל-פי תקנון ועדת התחרויות של העמותה.
לחילופין, ביקשו העותרים לבטל את התחרות ולהורות למשרד האוצר לערוך אותה בדרך של תחרות פתוחה ולבחור את האדריכל שיזכה על בסיס עליונות אסתטית ופונקציונאלית של התכנון - ולא על בסיס מעמדו וחוסנו הכלכלי של האדריכל.
העותרים טענו, כי בתנאי המכרז אין כל דרישה הנוגעת למשמעותו של הבניין מבחינת העניין הציבורי והאדריכלי שבו ואין גם כל תנאי המבטיח מראש כי ההצעה שתיבחר תשקף את הפעילות השיפוטית, על ערכיה וסמליותה.
עוד טענו העותרים, כי תנאי הסף שקבעו מארגני המכרז הינם בלתי סבירים ומטרתם לצמצם עד גבול היכולת את השתתפותם של אדריכלים צעירים, כמו גם ותיקים, ולאפשר לרשימה מצומצמת בלבד של משרדים גדולים ומבוססים כלכלית להשתתף בתחרות.
לטענתם, אין כל תכלית מעשית והכרחית להגבלת "רשימת המיון" למינימום. הם מוסיפים, כי הקריטריונים שנקבעו בתחרות מדירים ממעגל המתחרים הפוטנציאליים משרדי תכנון קטנים או בינוניים. לטענתם קריטריונים אלה מבטיחים כי התכנון יעשה על-ידי משרדים שאינם מצטיינים במעוף יצירתי, אלא ביכולת לקבל את מיטב החוזים הארכיטקטוניים, יכולת שאינה מבוססת בהכרח על כשרון ארכיטקטוני יוצא דופן, אלא על מעמד כלכלי, קשרים חברתיים ועוד.
עוד טענו העותרים, כי הקריטריונים שנקבעו במכרז הם חסרי תקדים ביחס לתחרויות דומות בעבר. לטענתם, חסימת דרכם מהשתתפות בתחרות מנוגדת לדרישת ההזדמנות השווה בדיני מכרזים.
המדינה ומארגני המכרז טענו בתשובתם לביהמ"ש, כי היה על העותרים לפנות מיד לבית המשפט, סמוך למועד בו פורסם המכרז (ינואר 2006), כאשר המידע בדבר הקריטריונים היה בידיהם, והגשת העתירה רק לאחר שההצעות נפתחו ובעיצומה של בדיקתן נגועה בשיהוי ניכר. לטענת המדינה, העותרים גם שגו בכך שלא צירפו לעתירה כמשיבים את המציעים שהגישו את הצעותיהם במכרז, למרות שאלו עלולים להיפגע מהסעדים המבוקשים בעתירה.
לטענת המדינה, אין מדובר בתחרות סגורה, אלא במכרז הפתוח לכל והקריטריונים שנקבעו אינם הופכים אותו למכרז סגור. הם הדגישו בתשובתם לביהמ"ש כי בסופו של דבר ניגשו למכרז 24 משרדי אדריכלים, דבר המאפשר תחרות הוגנת.
השופטת צור קבעה בהחלטתה, כי "גם בבחינת מאזן הנוחות נראה כי, בנסיבות המקרה, הכף נוטה בבירור לכיוון המשיבים שכן הליכי המכרז נמצאים בשלבים מתקדמים, לאחר שהסתיים המועד להגשת ההצעות והמעטפות שהגישו המציעים נפתחו". היא התייחסה לעותרים וקבעה, כי הם "לא פעלו בזריזות הראויה המתבקשת כדי לעצור את גלגלי המכרז המתקדמים וחל שיהוי של ממש בהתנהלותם".
לאחר מתן משקל נאות לטענות העותרים והמשיבים, ונוכח העובדה כי צדדים ג' (משרדי אדריכלים אחרים בארץ) שהגישו הצעות במכרז לא צורפו, דחתה צור את הבקשה לביטול המכרז.

תאריך:  05/04/2006   |   עודכן:  05/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בכל שנה מחלות קרדיווסקולריות, כולל מחלות לב, אי ספיקת לב, ושבץ גורמות למותם של 13 מיליון בני אדם במדינות מתפתחות, כמעט פי שלוש ממספר האנשים המתים מאיידס, שחפת ומלריה גם יחד
נוה יוסף
בנוסף מבקש עמיר להיפגש עם אחיו, יגאל עמיר, אותו לא ראה במשך חודשים רבים
אורון חדי
בשנת 1998 ננשך ברק רוטשטיין באכזריות על-ידי קוף בחי-כיף בראשון לציון    היום פסק בית המשפט כי יפוצה בסכום כולל של חמישה מיליון שקלים בגין אבדן השתכרות עתידית וכן בגין כאב וסבל
מחלקה ראשונה
עודד דרורי, בוגר לימודי מינהל עסקים אוניברסיטת ניו-יורק ובעל תואר בשיווק טכסטיל ממכללת שנקר, מונה למנהל שילב Baby & Kids
עומר שיקלר
emoze הוא שירות החינם הראשון בעולם להעברת דוא"ל (Push email), לכל סוגי הטלפונים הסלולריים ומכשירי כף-יד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il