X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
ההסכם עם העבודה פותח חזית מאבק חדשה, גם עם מפלגות אחרות, אך גם בתוך קדימה הנשיא יפגש מחר עם אולמרט מופז לפרץ: אתה ראוי לתפקיד הביטחון
▪  ▪  ▪

המגעים הקואליציוניים של קדימה ממשיכים. בישראל ביתנו לא מתרגשים מצירופה של מפלגת העבודה, וממשיכים לנהל מגעים לשילובם. הליכוד יכריע מחר (ה') האם לנהל מו"מ קואליציוני עם קדימה. סיעת ש"ס התכנסה (יום ד', 5.4.06) לראשונה מאז הבחירות לדון בהמשך צעדיה. ואילו נשיא המדינה ייפגש מחר עם אהוד אולמרט לקראת הודעתו על ההחלטה להטיל עליו את משימת הרכבת הממשלה.
ההסכם בין קדימה ומפלגת העבודה, שהתקיים מעל ראשיהם של הבכירים ואפילו אנשי הלשכה של ראשי המפלגות, אומנם מהווה אבן דרך משמעותית במגעים הקואליציוניים, אך פתח חזית חדשה עם כמה גורמים במערכת הפוליטית. החזית הראשונה היא בתוך קדימה. כמה מן המפסידים הגדולים ביותר של המהלך האחרון עם מפלגת העבודה, נמצאים דווקא במפלגת השלטון. שאול מופז למשל, שיפסיד ככל הנראה את תיק הביטחון, הוא המפסיד הגדול מכולם.
היום טלפן מופז לעמיר פרץ כדי לומר לו, כי הוא ראוי בעיניו לשמש בתפקיד, בניגוד לדברים שאמרו מקורביו, כאילו מופז חושב שזה חוסר אחריות לתת את תיק הביטחון לעמיר.
המפסיד הבא, הוא אוריאל רייכמן, שכפי הנראה לא יהיה שר החינוך הבא של ישראל, למרות הבטחתו של שרון. בקדימה אומרים כי הם מוכנים די בקלות לוותר על תיק החינוך לטובת מפלגת העבודה המעוניינת במשרד. הערכה בקדימה היא כי רייכמן יעזוב את המפלגה ויתפטר מהכנסת לאחר שיתברר לו כי הוא אכן לא מתמנה לתפקיד.
ובתוך כל אלה שוררת דאגה גם בקרב יתר הבכירים במפלגה. התוצאות המאכזבות מבחינתם של הבחירות יותירו לפחות ארבעה מהשרים ומהמיועדים להיות שרים, ללא כל תפקיד. בכיר בקדימה אמר בשבוע שעבר ל- Nfc כי כמה מהשרים המכהנים היום לא יהיו שרים בממשלה הבאה. ההערכה היא כי אחד מן השרים יתמנה לתפקיד יו"ר הכנסת, אך כל השאר יוותרו כאמור, ללא תפקיד משמעותי.
בפגישתו של אולמרט עם יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, סיכמו הצדדים כי יניחו לכל חילוקי הדעות האישיים ביניהם וינסו לבחון את האפשרות לשתף פעולה בממשלה הבאה. סיעת הליכוד צפויה להתכנס מחר ולהכריע בנושא.
בליכוד אומרים כי אם חלק מקווי היסוד של הממשלה יעסוק בהינתקות החד-צדדית שמתכנן אולמרט, לא תוכל המפלגה לקחת חלק בקואליציה. אגב, גם בש"ס קיימת אותה בעיה כיוון שעל-פי פסיקתו של הרב עובדיה יוסף אסור להחזיר שטחים במהלך חד-צדדי. גם מבחינתה של ישראל ביתנו, קיום סעיף המדבר על נסיגה נוספת, יהווה בעיה להיכנס לקואליציה של אולמרט.
מחר ייפגש אהוד אולמרט עם נשיא המדינה משה קצב, לפני ההודעה הצפויה של קצב כי החליט להטיל על אולמרט את משימת הרכבת הקואליציה. קצב שכבר התבטא בנושא אמר כי עד כה אין אף מועמד אחר פרט לאולמרט המעוניין ומסוגל להרכיב את הממשלה הבאה.

תאריך:  05/04/2006   |   עודכן:  05/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך עולה ממחקר עולמי רחב היקף המבוסס על נתונים שנלקחו מ- 510 מרכזים ברחבי העולם    התרופה הוכיחה את ההתקדמות בנכות המועטה ביותר ובכמות רבה יותר של חולים ללא התקפים
מירב לוי
יחליף את אתר טרום הטיסה בתחנת הרכבת ארלוזורוב    החלת הפעלת השירות החדש - ינואר 2007
עידן יוסף
יצאה לאור חוברת תרופות לשימוש בפסח, בהוצאת המחלקה לדת וכשרות שע"י שירותי בריאות כללית
הדר פרבר
סגן דובר המשרד לביטחון פנים בארה"ב נעצר בחשד שניסה לשדל נערה לקיים עמו יחסי מין    סבר שיצר קשר עם נערה בת 14 שפגש ברשת האינטרנט, אך בפגישה גילה כי מדובר ב"תרגיל עוקץ" של המשטרה
מירב לוי
עלות ההשקעה: מיליון וחצי ש"ח    מסלול נוסף נמצא בשלבי הקמה בגלבוע    המסלולים החדשים נבנים במסגרת תוכנית להקמת 12 סיורים בכל רחבי הארץ
רשימות נוספות
דיכטר: לא הצלחנו; ציפינו ל- 40 מנדטים  /  יואב יצחק
אין סיבוב שני; אולמרט יקים הממשלה  /  עומר שיקלר
פרץ: המגעים עם קדימה החלו כבר ביום א'  /  עומר שיקלר
מכשירים את הפרץ  /  גורי גרוסמן
הבוחר הישראלי  /  אברהם שרון
להכין את הגיליוטינה   /  עו"ד אברהם פכטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il