X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מורת רוח בכנסת מקיום כינוס המליאה הראשון של הכנסת ה- 17 בעיצומו של חול המועד פסח מזנון הכנסת הוכשר, אך יוגש בו רק כיבוד קל
▪  ▪  ▪

חוסר שביעות רצון בסיעות הדתיות באשר לכינוס הכנסת בחול המועד פסח. חבר הכנסת אליהו ישי (שס) פנה ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, בבקשה לקיים את מועד הכינוס עוד קודם חג הפסח, אך בקשתו הושבה בשלילה.
דובר הכנסת, גיורא פורדס, מסביר בשיחה עם Nfc כי אין זה מסמכותו של היו"ר לשנות את מועד הכינוס גם אם הוא רוצה בכך, משום ש"חוק יסוד: הכנסת" קובע, כי "הכנסת תתכנס לישיבתה הראשונה ביום ב' בשבוע השני שלאחר השבוע שבו נתפרסמו תוצאות הבחירות, בשעה ארבע אחרי הצהריים, ואם היה יום זה חג או ערב חג - ביום חול הקרוב שלאחר החג". שינוי מועד הכנסת מצריך שינוי חוק יסוד זה.
חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה והשבת) פנה ליועצים המשפטיים של הכנסת בבקשה לבדוק האם כוונת לשון החוק במילה "חג" כוללת גם את חול המועד. גפני דורש כי גם אם לא יהיה מנוס והטקס יתקיים בחול המועד, תיפתח הכנסת רק לצורך השבעת הכנסת ולא לצורך העלאת נושאים אחרים לסדר היום.
"עשינו מאמצים אדירים שהכנסת לא תפעל בחול המועד, ולצערי הדבר בלתי אפשרי, וצר לי שאולי חברי כנסת לא ישתתפו בטקס החגיגי. על פניו אין בכך איסור הלכתי, אך אנחנו נשאל את הרב עובדיה יוסף, וננהג ככל שיורה לנו", אמר חה"כ אליהו ישי.
תקדים לכינוס מליאה בחוה"מ
אין זו הפעם הראשונה שבה מכונסת הכנסת בחול המועד פסח. יו"ר הכנסת לשעבר, דב שילנסקי, כינס בשנת 1990 את הכנסת במיוחד לצורך הצגת ממשלת פרס. עוד בטרם עלה שמעון פרס להציג את ממשלתו, התעוררה בעיה עם אחד מ- 61 חברי הכנסת שאמורים היו לתמוך, חה"כ אברהם ורדיגר, שהגיש מכתב התפטרות מן הכנסת.
חה"כ משה שחל פנה לשילנסקי, ואמר: "אדוני היושב-ראש, כדי שהדבר שלשמו התכנסנו כאן יתבצע, ולאור העובדה שרק עתה נתקבלה הודעה מאחד מחברי הכנסת הנמנים עם ‎61 חברי הכנסת האמורים לתמוך בממשלה שתוצג, אנחנו מבקשים לדחות את הדיון, לעשות הפסקה של שעתיים כדי לברר את המצב הזה". לאחר שעתיים הכריז יו"ר הכנסת, דב שילנסקי, כי אין בידו של פרס להציג ממשלה בפני הכנסת במעמד זה.
גפני אומר בנימה מבודחת, כי קיים הבדל בין הכינוס החיוני של הכנסת בפסח ההוא לכינוס בפסח הזה, שאז היה הכינוס הכרחי ובגדר "דבר האבֵד" (מלאכה שאם לא יעשו אותה בזמנה, תלך לאיבוד או תתקלקל, ומלאכה שכזו מותרת לביצוע בחול המועד - ע.י.).
אם תיפתח הכנסת בחול המועד כפי המסתמן, יוכשר מזנון הכנסת לפסח. ויוגש בו כיבוד קל למגיעים מרחוק. בניגוד לשאר ימות השנה, לא יוגשו ארוחות במזנון.

תאריך:  05/04/2006   |   עודכן:  05/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
חברת כרמית טוענת כי הצו המוסכם, לפיו תשלם עלית 5 מיליון ש"ח, מהווה פרס למונופול עלית ופגיעה בצרכנים
גלית יצחק
משרד האוצר דורש מעיריית ירושלים להעביר את 31 תחנות טיפות החלב לקופות החולים    ראש העיר הקים ועדה ציבורית שתבחן את מעמדן של טיפות החלב בעיר
נוה יוסף
בשלום עכשיו טוענים, כי לגבי שישה מאחזים בלתי חוקיים ביהודה ושומרון לא מיושמים צווי תיחום שהוצאו לפינוי המאחזים
הדר פרבר
בזכות התערבות היועץ המשפטי של עמותת "תנו לחיות לחיות", עו"ד ראובן לדיאנסקי, יוכלו 100 סטודנטים להמשיך להתנדב, לטייל וללטף את כלבי צער בעלי חיים באר שבע
שלומי דיאז
אחד מבעלי קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב    חשוד בהעסקת עובדת זרה בלתי חוקית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il