X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת חיפה 75% מהציבור הערבי לא מושיב את ילדיו, עד גיל 8, בכיסאות בטיחות ברכב 58% ציינו שאינם קונים מושבי בטיחות בגלל רמת הכנסתם ומצבם הכלכלי
▪  ▪  ▪

75% מהציבור הערבי לא מושיב את ילדיו, עד גיל 8, בכיסאות בטיחות ברכב, כפי שמחייב החוק. כך עולה (יום ה', 6.4.06) ממחקר שנערך באוניברסיטת חיפה.
עורכת המחקר, סמירה עוביד, מבית הספר לבריאות הציבור, מסרה כי הנתונים חמורים עוד יותר בקרב קבוצת הגיל 3-8, שכן רק 16% מבני קבוצת גיל זו, יושבים במושב הגבהה, או בכיסא בטיחות בעת הנסיעה.
המחקר נערך בקרב מדגם מייצג של 300 נהגים שהסיעו ילדים בגילאי 0-8, מהגליל. מנתוני המחקר עולה, כי רק 17% מהנהגים עצמם היו חגורים.
לדברי החוקרת, "רק 9% מהנשאלים הצליחו להשיב נכונה על שמונה השאלות בשאלון שנגעו לדרישות החוק בנוגע להסעת הילד ברכב. רוב הנשאלים ציינו שמקורות הידע שלהם בנושא היו התקשורת ורק 3% קיבלו את הידע מגורמים מקצועיים ומוסמכים, כמו אחות או רופא. הדבר מעיד על חוסר מודעות לחוק ולחשיבות הנושא ועל-כך שמערכת ההסברה לוקה בחסר".
עוד עולה מממצאי המחקר, כי 63% מהמשיבים הצהירו שאם המשטרה היתה אוכפת יותר את החוק זה היה גורם להם לחגור יותר. עוד עולה, כי 58% מהנשאלים ציינו שרמת הכנסתם והמצב הכלכלי שלהם הם הסיבה לאי קניית מושבי בטיחות. מחצית מהנשאלים ציינו, שאם המושבים היו ניתנים בחינם, אם היו זולים יותר, או שאפשר היה לשכור אותם, הם היו רוכשים או שוכרים מושב.
מהנתונים נמצא, כי 50% מהנשאלים ציינו שלאחר שרכשו כיסא בטיחות, הם לא משתמשים בו מסיבות כמו עצלות או קוצר זמן, 60% אמרו כי הם מוותרים לילד שלא מוכן שיחגרו אותו, או שמנסים לשכנע אותו ואם הוא מסרב הם מוותרים ורק 12% אמרו שהם חוגרים את הילד גם כשהוא מסרב.
"בסקרים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נמצא, כי הנהגים מהמגזר הערבי היוו 16% מהנהגים המעורבים בכלל התאונות ו- 26% מהנהגים המעורבים בתאונות קשות וקטלניות", אמרה עוביד.

תאריך:  06/04/2006   |   עודכן:  06/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
ביהמ"ש קיבל את עמדת הפרקליטות, שטענה כי אם ישוחרר ינסה להימלט מהדין    גזר דינו במשפט ההונאה ינתן בחודש הבא
גלית יצחק
הדייג, ישראלי תושב טבריה המוכר לפקחי אגף הדייג, הרעיל דגים כדי לאספם בקלות, ומכר אותם לאחת החנויות בעיר    אין סכנה לבריאות הציבור
מירב לוי
ועד עובדי הרשות דחה לשבוע הבא את המשך העיצומים    דורש קביעות לעובדים בעקבות הגידול בתנועת הנוסעים    אתמול הופסקה העמסת המטענים המסחריים על מטוסי הנוסעים    החשש - שיבוש קשה בלוח הטיסות
שלומי דיאז
נפגע על-ידי דודו שנסע לאחור ולא הבחין בו    נהג משאית נפצע קשה בתאונת פגע וברח בכביש 2    צעיר נפצע אנושות ברמת גן לאחר שאיבד שליטה על רכבו והתנגש בעץ
הדר פרבר
מהדוח עולה, כי שירותי הביון חוכרים מטוסים כדי להטיס חשודים בטרור למדינות שבהן אפשר לחקור אותם באמצעות שיטות אכזריות והתעללות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il