אתר וואלה סירב למכור שטחי פרסום לקמפיין החדש של מנוע החיפוש נטקס, כך נודע ל-TheMarker. הקמפיין, בהשקעה מדווחת של 120 אלף דולר, עלה באתרי האינטרנט הגדולים - חלקם אף מפעילים מוצרים המתחרים בנטקס, כגון נענע ותפוז.
גורמים הקשורים בטיפול בקמפיין אמרו כי מוואלה הוזמנו - שלושה חודשים מראש - שטחי פרסום בהיקף של 50 אלף דולר במקומות בולטים באתר. לדברי אותם גורמים, ברגע שוואלה גילתה את תוכן הקמפיין, חזרה בה הנהלת החברה והודיעה לנטקס כי היא מסרבת למכור לה שטחי פרסום בנימוק שלוואלה יש מנוע חיפוש המתחרה בנטקס.
בפועל, הקמפיין שיצר משרד הפרסום אידיאלוג'יק, עלה באתרים רבים בהם גם אתרים המפעילים מוצרים המתחרים לנטקס. אם במקרה של וואלה נתקלו אנשי נטקס בסירוב, אזי בהחלטה תמוהה הם בחרו שלא לפרסם את הקמפיין ב-MSN. זאת, למרות הקשרים החמים בין אינטרנט זהב (הבעלים של MSN) ונטקס, שמקום מושבה הוא באותה קומה של הנהלת אינטרנט זהב, ויש הגורסים גם כי קשרי בעלות קיימים בין שתי החברות.
אתמול היה קשה לקבל מאנשי נטקס הסבר הגיוני לסיבה בגללה הוחרם MSN מפריסת המדיה של הקמפיין הזה. אביב רפואה, מנכ"ל נטקס מסר כי "לא ברורה לנו הסיבה שבגללה וואלה סירבו להעלות את הקמפיין שלנו, בעוד כל האתרים האחרים שיתפו איתנו פעולה, אבל אם הם מוכנים להפסיד תקציב פרסום בהיקף כזה, בשל סיבות כאלו ואחרות, ההפסד כולו שלהם". רפואה סירב להתייחס לשאלה מדוע הוחלט שלא לפרסם את הקמפיין ב-MSN.
מוואלה נמסר בתגובה, כי "וואלה, כערוצי תקשורת אחרים, מעדיפה לא לפרסם מתחרים פוטנציאלים, ואולם, כל פנייה עתידית לפרסום תיבחן לגופה".