X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בתקופה שבין סיום התמחותו וקבלתו ללשכת עוה"ד התחזה זכריה אגברייה לעו"ד ואף נמנע מלהעביר כספים שגבה ללקוחה
▪  ▪  ▪

בית המשפט העליון דחה (4.4.06) את ערעורו של זכריה אגברייה כנגד פסק דינו של בית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עורכי הדין, אשר קבע כי אגברייה פסול מלהתקבל ב- 25 החודשים הקרובים כחבר בלשכת עורכי הדין, זאת בעקבות הרשעתו בהתחזות לעו"ד ואי העברת כספים שנגבו על ידו עבור לקוחה.
בית הדין המחוזי גזר על המערער עונש של שלוש שנות פסילה מלהתקבל כחבר בלשכה והורה כי מניין התקופה יחל מיום מתן גזר הדין. בית הדין הארצי העמיד את התקופה על שנתיים וחודש מיום גזר דינה של הערכאה הראשונה. המערער מלין נגד חומרת עונש הפסילה. מנגד, הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין (הוא המערער בעל"ע 3092/05, להלן - הוועד המרכזי) משיג נגד החלטת בית הדין הארצי להפחית אחד עשר חודשים מעונש הפסילה המקורי שנגזר על המערער.
בחודש מאי 1999 סיים אגברייה את התמחותו במשפטים ובחודש אפריל 2003 עבר בהצלחה את בחינות לשכת עורכי הדין. בין התקופות עבד אגברייה במשרד עורכי דין, במהלך הוגשו נגדו שתי קובלנות לפיהן התחזה לעורך דין, למרות שטרם הוסמך כדין.
בנוסף, בפעמים אחרות הופיע בבית המשפט והציג עצמו כמתמחה, המוסמך לייצג את לקוחות מאמנו, למרות שסיים את התמחותו. אישום נוסף ייחס לו איומים, כמו כן הוא גבה 10,000 ש"ח בעבור לקוחה, אך לא העביר את הכספים לידיה.
בערעור שהגיש לבית המשפט העליון טען אגברייה כי נסיבותיו האישיות, מצבו הכלכלי והמשפחתי, גילו הצעיר וחוסר ניסיונו מהווים נסיבה מקלה בגינה יש להקל בעונשו.
בערעור שכנגד טענה לשכת עורכי הדין, כי בית הדין המשמעתי לא היה מוסמך לנכות מן העונש שהוטל על אגברייה את התקופה הזמנית במהלכה הוא היה מנוע מלהתקבל ללשכה.
"התערבות בהחלטותיהם של בתי הדין, תיעשה אך במקרים בהם העונש שהוטל חורג ממדיניות הענישה הראויה", כותב השופט אשר גרוניס בפסק דינו, בקובעו כי העונש שהוטל על אגברייה הינו במסגרת מתחם הענישה הראוי.
"יש לזכור כי העבירות שביצע המערער, ובכלל זה התחזותו לעורך דין ושליחת ידו בכספי הפיקדון, הינן עבירות חמורות, המהוות פגיעה של ממש באמון שהציבור רוחש לעורכי הדין, כמו גם בכבוד המקצוע ובקשר שבין עורך הדין ללקוחותיו, המבוסס מטבע הדברים על יחסי אמון", מציין גרוניס, אך מוסיף כי לחובתה של הלשכה עומדת העובדה כי ועדת ההתמחות לא קיימה לאגברייה שימוע כדין בטרם החלטתה. בית המשפט דוחה את שני הערעורים.

תאריך:  06/04/2006   |   עודכן:  06/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
פוגע בעיקר במרכיבי העדשות הרכות    טרם ידוע מה הגורם
אלעזר לוין
שלושה מבכירי חברת רואי החשבון המובילה יגיעו ביום א' לביקור-בזק    יפגשו עם 10 חברות נדל"ן, בהן ככל הנראה אנגל, אולימפיה ובייטמן הנדסה
הדר פרבר
טוענת כי יחליש את תלותה של הודו באירן ויספק משרות לאמריקנים רבים
מירב לוי
מדענים אמריקנים מפריכים את הברית החדשה וטוענים: ישו הלך על סוג של קרחון צף
אלעזר לוין
ז'אן קלור מולר, גיסו של מאיר גורביץ, שותף ב- 50% במרכזי בידור של ארזים בלוטון ולידס    היה שותף גם בבנין משרדים בלונדון, שנמכר ב- 92 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il