X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי נתוני התאחדות התעשיינים, רבע ממפעלי המתכת והחשמל הבינוניים והגדולים העבירו קווי יצור לחו"ל הסיבה - מחסור חמור בעובדים מקצועיים בשנת 2005 גדלו מכירות תעשיית המתכת והחשמל בכ- 8%, והסתכמו בכ- 58 מיליארד שקלים
▪  ▪  ▪

רבע מהמפעלים הגדולים והבינוניים, כ- 40 במספר, העבירו קווי יצור לחו"ל (אסיה, מזרח אירופה ואזורים אחרים), הן כדי להתגבר על המחסור החמור בעובדים מקצועיים והן כדי להגביר את כושר התחרות מול מתחריהם בארץ ובחו"ל. כך גילה (יום ה', 6.4.06) יאיר וינברגר, יו"ר איגוד תעשיות המתכת והחשמל בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל אלקטרוטרם, במסיבת כתבים לרגל יום תעשיות המתכת והחשמל.
וינברגר ציין, כי מדובר בגידול של 65% בהשוואה למספר המפעלים שעשו זאת לפני כשנתיים. הוא הדגיש, כי תעשיית המתכת והחשמל משוועת לידיים עובדות, אשר אין כמעט בנמצא. כ- 270 מפעלים מוכנים לקלוט לאלתר כ- 2,500 עובדים מקצועיים החסרים כיום בענף. מדובר ברתכים, חרטים, מפעילי CNC, חווטים, מסגרים, כרסמים ועוד. וינברגר ציין, כי על-פי סקר שערך האיגוד, מדובר בגידול של כ- 25% במספר העובדים המקצועיים החסרים בענף לעומת שנת 2004.
הוא מציין, כי מצב זה, הנובע מפעילות ממשלתית מצומצמת בכל הנוגע להכשרות מקצועיות, מעורר דאגה רבה בקרב יצרני הענף. וינברגר טוען, כי על משרד התמ"ת להעלות לראש סדר העדיפות הלאומית את נושא ההכשרה הטכנולוגית, במטרה לענות על הביקוש של דרישות המעסיקים לעובדים מקצועיים, המעסיקים כיום כמה מאות עובדים זרים בלבד במקצועות אלה כברירת מחדל.
הוא מוסיף, כי למרות המחסור בעובדים מקצועיים, נקלטו בשנת 2005 כ- 700 עובדים חדשים בתעשיית המתכת והחשמל, המעסיקה כיום כ- 89,300 איש.
וינברגר ציין, כי תעשיית המתכת והחשמל מגבירה את חדירתה בשוקי העולם, זאת במטרה לשרוד ולהגביר את צמיחת הענף. בעוד שלפני 12 שנה היווה היצוא 28% בלבד מכלל מחזור המכירות בענף, הרי שבשנת 2006 יגיע היצוא לכ- 41% ממחזור המכירות.
דהיינו, מיצוא של 2.54 מיליארד דולר בשנת 1994 חל מעבר ליצוא של 5.36 מיליארד דולר בשנת 2006 - גידול מצטבר של כ- 110%. עוד מציין יו"ר איגוד תעשיות המתכת והחשמל בהתאחדות התעשיינים, כי המאמץ להגדיל את הייצוא התבטא גם במספר החברות המייצאות לחו"ל מכ- 100 יצואני מתכת וחשמל לפני עשור ליותר מ- 200 יצואני מתכת וחשמל כיום.
בהתייחסו לשנת 2006 אמר וינברגר, כי להערכתו, שנה זו תהיה שנה טובה יותר מקודמתה לתעשיית המתכת והחשמל. המכירות לשוק המקומי יגדלו השנה ריאלית בכ- 5% לעומת 2005, ויסתכמו בכ- 37.5 מיליארד שקלים.
יצוא הענף יגדל ב- 2006 בכ- 8% ריאלית, ויסתכם בכ- 5.36 מיליארד דולרים. סה"כ מכירות תעשיית המתכת והחשמל יגדלו השנה ריאלית בכ- 6% לעומת אשתקד, ויגיעו לכ- 61.5 מיליארד שקלים.
להערכתו, יקלטו השנה כ- 900 עובדים חדשים בתעשיה זו. כמו-כן, בשל הנהגת הפחת המואץ בתעשיה, צפוי השנה גידול ריאלי נוסף של 10% בהשקעות הענף במכונות וציוד, שיסתכמו בכ- 3.16 מיליארד שקלים.
יו"ר איגוד תעשיות המתכת והחשמל בהתאחדות התעשיינים מסר, כי שנת 2005 היתה שנה של צמיחה והמשך התאוששות הענף. הייצוא גדל ריאלית בכ- 7% לעומת 2004 והגיע לכ- 4.96 מיליארד דולר.
המכירות לשוק המקומי גדלו אשתקד ריאלית בכ- 9%, והסתכמו בכ- 35.4 מיליארד שקלים. בתוך-כך מכירות ענף מוצרי המתכת לשוק המקומי אשתקד גדלו ריאלית בכ- 16% לכ- 21.84 מיליארד שקלים.
סה"כ מכירות תעשיית המתכת והחשמל גדלו בשנת 2005 בכ- 8% ריאלית לעומת השנה שקדמה לה, והסתכמו בכ- 58 מיליארד שקלים. השקעות הענף במכונות וציוד מיבוא גדלו אשתקד בכ- 15% ריאלית, והסתכמו בכ- 2.87 מיליארד שקלים.
וינברגר מנה את בעיות תעשיות המתכת והחשמל, לרבות החסמים המעכבים השקעה בתשתיות, ביצוע איטי של השקעות מתוכננות, קיצוץ בתקציב הרכש השקלי של משרד הביטחון ואי אכיפה מספקת בתחום מימוש רכש גומלין מעסקות שנעשו עם חברות זרות.
וינברגר קרא למשרדי הביטחון, האוצר והתמ"ת להכיר ברכש של משרד הביטחון מהתעשיה המקומית כהשקעה בתשתיות לאומיות, ולשריין את חלקו של תקציב הביטחון המיועד לרכש ולמו"פ בתעשיה הישראלית.
הוא ציין, כי על-מנת להאיץ את צמיחת תעשיית המתכת והחשמל, על הממשלה להאיץ השקעות בתשתיות בהיקף של כ- 18 מיליארד שקלים בשנה במשך חמש השנים הקרובות, מהלך שיביא להעסקתם של כ- 2,500 עובדים נוספים בענף. מדובר בקידום פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן ובירושלים, קידום פרויקט נמל הכרמל, קידום המקטע היבשתי להולכת גז טבעי, קידום בניית מתקן ההתפלה המתוכנן בחדרה, הרחבת כביש חוצה ישראל ונתיבי איילון ועוד.

תאריך:  06/04/2006   |   עודכן:  06/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
חוקרי מאובנים מדווחים כי גילו את "החוליה החסרה" בהתפתחות החיים על-פני האדמה    מאובן של דג כבן 383 מיליון שנה מהווה פריצת דרך במחקר האבולוציוני
ברוך לוי
לקראת ליל הסדר צפויות המכירות לעלות בכ- 50%    רוב הישראלים יעדיפו להגיע לחנות ולא לקנות טלפונית או באמצעות האינטרנט    זר ממוצע עולה 50 ש"ח    הפרח האהוב על ישראלים הוא הוורד
גלית יצחק
תרופת קופקסון אשר ניתנה לחולים במינון גבוה יותר (40 מ"ג), הראתה יעילות גבוהה יותר בקרב חולים בשלב ההתקפי (RRMS)    הכפלת המינון הפחיתה עוד יותר את ההתקפים ואת כמות הנגעים במוח
ברוך לוי
האגף הבינלאומי במשרד האוצר פרסם חוברת העוסקת במוכנותה של ישראל להצטרפות לארגון    מבין המדינות שאינן חברות בארגון, ישראל היא המדינה בעלת נפח הפעילות הגדול ביותר ב- OECD
נוה יוסף
את כתב התשובה של הפרקליטות, בשמו של משרד הפנים, הגדירה השופטת דותן כ"אוסף של סיסמאות וטענות משפטיות, שחלקן כלל אינן רלוונטיות לענייננו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il