X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביום א' יחלו המגעים הקואליציוניים

בקדימה הולכים על קואליציה רחבה

צוות המו"מ מטעם קדימה יפגש עם נציגי המפלגות בכפר המכביה בקדימה מעוניינים לצרף גם את ישראל ביתנו לקואליציה של 84 ח"כים ולמעלה מ- 25 שרים
▪  ▪  ▪

אם תוכניותיו של אהוד אולמרט לצרף לממשלתו גם את מפלגתו של אביגדור ליברמן, ישראל ביתנו, אכן יצליחו, תמנה הקואליציה 84 ח"כים. מה שאומר כי בממשלה יכהנו בין 25 ל- 28 שרים. צוות המשא-ומתן מטעם קדימה בראשות ד"ר יורם טורבוביץ', יחל ביום א' במגעים הרשמיים להרכבת הקואליציה.
צוות המשא-ומתן מטעם קדימה הם, ד"ר טורבוביץ', עו"ד איתן הברמן, מזכיר הממשלה ,ישראל מימון, היועץ אייל ארד, עו"ד רם כספי, עובד יחזקאל וחגי אליאס. על-פי לוח הזמנים, מפלגת העבודה תהיה המוזמנת הראשונה. אחריה יבואו נציגי סיעת ש"ס. לאחר מכן יבואו נציגי הליכוד, אם כי הסיכוי שהמפלגה תצטרף לקואליציה קלושים. ולבסוף יתנהל המו"מ מול ישראל ביתנו, אשר גם אותה מעוניינת קדימה לצרף לקואליציה.
הדיונים ימשכו גם ביום ב', אז יבואו נציגי הגמלאים, יהדות התורה ומרצ. כל מפלגה קיבלה זמן של כשעתיים וחצי עם נציגי קדימה.
בקדימה אומרים כי לפי שעה נושא התיקים אינו על הפרק. תחילה ינסו במפלגה להגיע לסיכומים עקרוניים על קווי היסוד ולסיכומים ראשוניים על הדרישות של כל המפלגות. מפלגת העבודה למשל, תעלה את נושא שכר המינימום. יתכן שתעלה אף את עניין תיק החינוך. ש"ס צפויים לדרוש את העלאת קצבאות הילדים. במפלגה, כמו גם בליכוד ובישראל ביתנו, ירצו לוודא כי עניין ההתכנסות, תוכניתו המדינית של אולמרט לנסיגה חד-צדדית, לא תופיע בקווי היסוד של הממשלה, כתנאי להצטרפותם לקואליציה. אם כי, כפי שצוין הסיכוי שהליכוד יצטרף, קלוש.
הגמלאים צפויים להציג דרישות קואליציוניות משלהם. למרות שהצטרפותם לקואליציה כמעט מובטחת, הוכיחו הגמלאים כושר משא-ומתן מפותח ומפתיע. יהדות התורה תאמר לנציגי קדימה כי על הממשלה הבאה לשמור על הסטטוס-קוו בנושאי דת ומדינה, על עצמאות החינוך החרדי, וכן להלחם על הגדלת קצבאות הילדים והקשישים, שקוצצו בשנים האחרונות. במפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, צפויים להביע עמדה נחרצת ואחידה נגד קידומה של החוקה בכנסת הבאה, כתנאי לכניסתם לקואליציה.
במפלגת העבודה השלימו עם כניסתה של מפלגת ישראל ביתנו לממשלה. יו"ר המפלגה, עמיר פרץ, הבהיר אתמול כי החליט שלא לשלול שום מפלגה. גורמים בעבודה אומרים כי פרץ היה מעדיף לראות דווקא את מרצ שותפה בממשלה הבאה, אך הוא מבין שכפי הנראה תהיה זו ישראל ביתנו, בשל העדפתו של אולמרט.
נושא התיקים, כאמור, אינו על הפרק, אך לפחות מבחינת מפלגת העבודה ברור כי תיק הביטחון שלה. בקדימה אף שוקלים אפשרות לתת ברוטציה לפרץ את תיק האוצר לשנתיים ואז את תיק הביטחון לשנתיים.
בישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה אתמול, הביעו מרבית חברי הסיעה התנגדות נחרצת לכניסה לקואליציה. בליכוד אומרים כי גם אם לא יופיע עניין ההתכנסות החד-צדדית בקווי היסוד, ברור כי לשם אולמרט חותר ולשם תוביל ממשלתו.

תאריך:  07/04/2006   |   עודכן:  07/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר וייס
ברידג'וויל, קליפורניה, עם אוכלוסיה בת 18 נפשות, תועמד למכירה באתר הפופולרי תמורת סכום התחלתי של 1.75 מיליון דולר
ניר וייס
תוצאות המחקר, אשר הצביעו על עלייה בסיכון לגידולי מוח בעקבות שימוש מתמשך בטלפונים ניידים ואלחוטיים, נדחו בידי רשות המזון והתרופות האמריקנית בשל כשלים מהותיים באופן הפנייה לנחקרים והיעדר מידע מגבה ממעבדות בע"ח
אור אריה
במכבי ת"א כבר חושבים על המשחק המכריע מול אולימפיאקוס ביום חמישי הבא    הקבוצה נחתה לפנות בוקר בארץ    טל בורשטיין: נאלצנו לרדוף אחריהם כל המשחק
מערכת טלספורט
אנדה רמת השרון הצליחה לנצח 75:83 את הפועל ת"א ולגרור את הסידרה למשחק חמישי ומכריע ביום שני הבא
עומר שיקלר
הוחלט על ההקלות לרגל חגי הנוצרים החלים באפריל וכן כדי להקל על האוכלוסיה אשר אינה נוטלת חלק בטרור    מעבר קרני נפתח להכנסת סחורות לרצועת עזה
רשימות נוספות
"הליכוד לא יהיה בקואליציה"  /  מתי טוכפלד
אולמרט: "נמצא בסיס משותף רחב"  /  מתי טוכפלד
אולמרט: נחולל שינוי יסודי באיכות החיים  /  עומר שיקלר, מתי טוכפלד
תקשורת בסוכה, מצווה?   /  אסתר שניאורסון גרי
יש סיכויים טובים   /  מאיר גז
תוצאות הבחירות  /  אליקים העצני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il