X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
זוהי המסקנה שהגיעו אליה שרי האוצר של האיחוד האירופי בכינוס מועצת ההאקופין בווינה בכינוס דנו השרים על השלכות הגלובליזציה ועל יכולת האיחוד לצמצם את ממדי האבטלה
▪  ▪  ▪

שרי האוצר של האיחוד האירופי הצהירו בכינוס מיוחד של מועצת האקופין (Ecofin) בווינה (שבת, 8.4.06), כי חיזוק מדיניות של ליברליזם כלכלי היא הדרך היחידה להגיע לשוק אחיד ורחב, לעודד את הצמיחה ולצמצם את ממדי האבטלה באיחוד. בכינוס דנו השרים על תוצאות התחרות הכלכלית בעולם ועל גלובליזציה, והבהירו כי המדיניות המסורתית של פרוטקציוניזם כלכלי לא תאפשר בתנאים הנוכחים להגיע ליעדים הללו.
"עלינו להכיר במציאות שמכתיבה הגלובליזציה", אמר שר האוצר הצרפתי טיירי ברטון, שמודע להפגנות המאסיביות שהתקיימו ברחובות צרפת, בהן מתנגדים הצעירים לחוקי העסקה שקידם ראש הממשלה דה-ויל פאן.
קרל-היינץ גראזר, הממונה על האוצר האוסטרי, אמר בכינוס כי "שרי האוצר מסכימים כי יש להאיץ וליזום רפורמות מבניות שיצמצמו את הרגולציה על המסחר". "שרי האוצר מבינים כיום כי מדיניות של פרוטקציוניזם כלכלי מחמירה את מצב האיחוד האירופי והיא אחת הגורמים לרמת האבטלה הגבוהה במדינות החברות באיחוד. יש לעודד ליברליזם תוך תמיכה בעובדים, אולם לא באמצעות מתן קביעות וחוקי הגנה, אלא תוך הכשרה שתאפשר לעובד גמישות ושתחזק את יכולתו למוביליות תעסוקתית", הוא הוסיף.
שרי האיחוד טענו בכינוס, כי תנאי הגלובליזציה אינם מאפשרים רגולציה בשווקים, לא באירופה ולא באף יבשת בעולם. "מדיניות הפרוטקציוניזם הכלכלי יחד עם הרגולציה בשווקים, עולים מיליארדים לאיחוד האירופי", טען בכינוס שר האוצר הבריטי גורדון בראון.
חואקין אלומניה, הממונה על ענייני הכלכלה באיחוד, אמר כי "עלינו למנוע מדיניות של פרוטקציוניזם ולסלק את המכשולים בדרך כדי לעודד תחרות בכל היבט פיננסי". "האתגר אמיתי הוא לשכנע את האזרחים כי הליברליזם היא הדרך הנכונה וכי היא תבטיח את עתיד האיחוד". סגן הנשיא הספרדי, פדרו סולבס, הסכים עם אלומניה והבהיר, כי "הגלובליזציה היא עובדה, ועלינו להראות לציבור כי ניתן להפיק תועלת ממנה. על כן, יש לקשר את תהליך הגלובליזציה לצמצום האבטלה וליצירת משרות חדשות במדינות".
בכינוס בווינה נטלו חלק גם מנהלים בכירים מחברות כמו פולקסוואגן, נסטלה וענקית התקשורת טלפוניקה, אשר הגיבו לדברי השרים וטענו כי הם מסכימים עם הקביעות שלהם לגבי הנזק של הפרוטקציוניזם הכלכלי, אולם סבורים כי עידוד הצמיחה והתעסוקה באמצעות ליברליזם תהיה דרך מלאה במכשולים בגלל התנגדות חברתית חריפה למדיניות זו שפוגעת בשרידי מדינת הרווחה באירופה.

תאריך:  09/04/2006   |   עודכן:  09/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
דירקטוריון התעשיה האווירית אישר הדוחות הכספיים לשנת 2005, מהם עולה כי המכירות הסתכמו ב- 10.8 מיליארד ש"ח וכי צבר ההזמנות הסתכם ב- 28.9 מיליארד
אורון חדי
האם שהתגרשה מבעלה מבקשת מביהמ"ש להורות לאב לשלם לה מזונות עבור בנם המשותף גם בעת שירותו הצבאי    פרקליטה של האם: הבן נמנע מלתבוע את אביו מחשש לפגיעה ב"איזון העדין ביניהם"
מירב לוי
אגודת מורי הדרך תפנה לרט"ג ולמנהל התעופה האזרחית על-מנת למנוע טיסות מעל פסגת המצדה
הדר פרבר
על-פי הדוח בוצעו הפיגועים על-ידי קבוצה של ארבעה גולשים ברשת האינטרנט, אשר הכינו את הפצצות בעלות של כמה לירות שטרלינג בודדות, ללא קשר לאל-קאעידה
הדר פרבר
כוחות החירום הזהירו את התושבים שלא להדליק אש בסביבה בשל דליפת גז    המשטרה עורכת סיורים באזור כדי לנסות ולמנוע שוד וביזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il