X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
ששה סטודנטים פלשתינים טוענים בעתירות שהגישו לבג"צ כי המדינה מסכלת את כוונתם לרכוש השכלה שופט בג"צ, אשר גרוניס, קבע ביום שישי כי העתירות יובאו בפני הרכב בתוך כחודש
▪  ▪  ▪

אגודת הרופאים לזכויות אדם הגישה בסוף השבוע שעבר, באמצעות עו"ד יוהנה לרמן, שש עתירות לבג"צ בשמם של שישה סטודנטים לרפואה מהפקולטה באבו-דיס, בדרישה להורות לשלטונות הצבא ולשירות הביטחון הכללי לאפשר לסטודנטים להגיע לבית החולים מקאסד בירושלים המזרחית, שם הם עוברים את החלק הקליני של לימודיהם, הסטאז' וההתמחויות.
שש העתירות הוגשו, לאחר שנכשלו ניסיונות קודמים של הסטודנטים ועמותת "רופאים לזכויות אדם" לקבלת היתר לנוע בין הפקולטה באוניברסיטת אל קודס באבו דיס לבין ביה"ח מקאסד במזרח ירושלים.
לדברי העותרים, ישראל מונעת מששת הסטודנטים הלומדים בפקולטה לרפואה באוניברסיטת אל-קודס באבו-דיס, מלהגיע לביה"ח מקאסד, בית החולים הפלשתיני האוניברסיטאי היחידי, שם הם עוברים את הלימודים הקליניים אשר מהווים לדבריהם "חלק חיוני ובלתי נפרד ללימודי הרפואה".
עוד טענו הסטודנטים בעתירתם לבג"צ, כי בנוסף להגבלות המוטלות מצד גורמי הצבא הישראלים על חופש תנועת האוכלוסיה הפלשתינית בשטחי הגדה המערבית ורצועת עזה, ובנוסף לסבל הנגרם כתוצאה מבניית גדר ההפרדה בשטחי הגדה, מטילה ישראל שורה של הגבלות נוקשות על חופש תנועתם של הסטודנטים לרפואה המבקשים לקבל את השכלתם באוניברסיטה באבו-דיס ובביה"ח מקאסד.
בעתירה אף ציינו הסטודנטים את המגבלות המוטלות עליהם, ובהן התניית קבלת היתר כניסה לביה"ח מקאסד בהשגת כרטיס מגנטי (מקביל לתעודת יושר) ממפקדת התיאום והקישור הישראלית, גיל מינימום של 21 שנים כתנאי להגשת בקשה להיתר סטודנט - כאשר סטודנטים מתחת לגיל הזה אינם זכאים לבקר בביה"ח שבו הם אמורים ללמוד.
הסטודנטים טענו, כי אינם מקבלים היתר בטענה כי הינם מנועים ביטחונית. ה"מניעות" אינן מוסברות וגם בבתי המשפט הן נאמרות בדלתיים סגורות מבלי לאפשר להם להתגונן כראוי. לדידם, הגבלת כניסתם פוגעת באופן חמור בהכשרתם ומונעת מרבים מהם להשלים את לימודיהם כראוי.
מדיניות זו של ממשלת ישראל, טוענים העותרים, פוגעת בעתיד החברה הפלשתינית בכלל והעתודה הרפואית הפלשתינית בפרט. בכך היא פוגעת פגיעה אנושה בזכות לחופש התנועה, בזכות לחינוך, ומעל לכל בזכות לבריאות של כלל החברה הפלשתינית בשטחים הכבושים.
עוד טוענים העותרים, כי חובתה של ישראל, "ככוח הכובש", לדאוג באופן אקטיבי לבניית תשתית תקינה וראויה של מערכת בריאות. עוד אמרו בעמותה, כי "המדיניות הישראלית הנוכחית מנוגדת למשפט הבינלאומי ולזכויות אדם בסיסיות המעוגנות בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, ואף בהיותה בלתי סבירה ושרירותית".
בדיון מקדמי בעתירות שנערך בבוקר יום שישי, קבע השופט אשר גרוניס, כי העתירות יועברו לדיון בפני הרכב שופטי בג"צ בתוך כחודש.

תאריך:  09/04/2006   |   עודכן:  09/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
כאשר הכלכלה משתפרת אנשים מוצאים עצמם לעיתים קרובות עובדים יותר והם עשויים להזניח חלקים אחרים של חייהם, כולל בריאותם
עידן יוסף
אחרי 21 שנים שבהן החרים הציבור החרדי את בנק לאומי לישראל, פוסקים גדולי הרבנים החרדים על הסרת החרם    הסרת החרם התאפשרה בזכות מכירת אחזקות הבנק בחברת אפריקה ישראל
מתי טוכפלד, ענבל אביב
העבודה: הגענו להסכמות רבות אך יש עדיין פערים שאנו צריכים לגשר עליהם    ש"ס: ייתכן מצב שהרב עובדיה יוסף ישנה את פסיקתו הקודמת לגבי פינוי חד-צדדי
שלומי דיאז
אביר נורה למוות בכניסה לתחנת דלק בישוב    פעיל פת"ח משכם הודה כי ביצע את פיגוע הירי    2 נוספים חשודים בסיוע
מחלקה ראשונה
גוגל מתמקמת במקום השמיני    החברה המובילה את הרבעון בכותרות של "מינויים ויחסי עבודה" היתה בנק דיסקונט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il