X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ברשתות שיווק באירופה החלו להשתמש לאחרונה בטכנולוגיה של תיוג אלחוטי באמצעות גלי רדיו שתחליף את הברקוד המסורתי שעל גבי המוצרים טכנולוגיה זו מאפשרת לעקוב אחר מיקומו של מוצר לאורך כל שרשרת ההספקה לחנויות חשש בקרב התושבים מפגיעה בפרטיותם
▪  ▪  ▪

רשתות הסופרמרקטים מציעות לקונים מגוון רחב של מוצרים לרכישה. בנוסף דברים המסורתיים כמו חומרי ניקוי, אוכל ומוצרי טיפוח, יש המציעות גם מוצרי חשמל משוכללים ואף חלקי חילוף למכוניות. הסופרמרקטים בכלל והרשתות הגדולות בפרט מואשמים בכך שגרמו לקריסת המכולות השכונתיות, חנויות הבשר, הירקות והמאפיות המסורתיות ושמו קץ למסורת קנייה רבת שנים.
כעת עובדים מדענים על פיתוח טכנולוגיה חדשה שתאיים על היבט אחר בחיי היומיום: הפרטיות.
כל קונה ממוצע מכיר את הברקוד, המדבקה השימושית שעל גבי רוב (אם לא כל) המוצרים שבחנויות שחוסכות לקופאים זמן יקר, היות ואין צורך להקליד מספר ארוך על-מנת לזהות את המוצר, אלא אקדח לייזר קורא את הבר-קוד ומדפיס את כל פרטי המוצר על גבי החשבונית. כעת מתברר, הגיע הזמן להחליף את הברקוד בטכנולוגיה חדשה: מדבקות ה- RFID, ראשי תיבות של Radio Frequency Identification (טכנולוגיה של תיוג אלחוטי באמצעות גלי רדיו). מדובר למשעה במעבד זעיר עם אנטנה קטנה שמושתל במוצרים.
ההבדל העיקרי בין סוגי הטכנולוגיות טמון בכך שבעוד הברקוד המסורתי כולל מידע שבו ניתן לשלוט באופן ידני, טכנולוגיית ה-RFID משדרת מידע באופן שותף באמצעות גלי רדיו. טכנולוגיה חדישה זו מאפשרת למצוא את מיקומם של מאות מיליוני מוצרים בכל שרשרת ההספקה עד שהם מגיעים למדפי הרשתות.
"טכנולוגיה של תיוג אלחוטי באמצעות גלי רדיו מהווה מהפכה בכל מה שקשור להובלת מוצר מנקודה אחת לאחרת, ובעתיד נשתמש בה בכל מוצרינו", אומר אלברכט וון טרוכסס, מרשת הסופרמרקטים הגרמנית "מטרו", שכבר משתמשת בטכנולוגיה המתוארת.
עם זאת, ייתכן שלמרות יתרונותיה הציבור לא יאפשר את הפצת ה-RFID. טכנולוגיה זו עוררה גל רחב של ביקורות. וינט סרף, ממקימי רשת האינטרנט בארצות הברית וכיום עובד בענקית החיפוש גוגל, סבור כי "מה שמדאיג את כולם זה שטכנולוגיה זו מאפשרת לאתר את מיקומו לא רק של המוצר אלא גם של האדם שמקושר אל המוצר, מה שיוצר במציאות את הסנריו המפחיד של האח הגדול שרואה הכל ויודע הכל", אומר סרף לרשת הבי-בי-סי.
"כשטכנולוגיה זו תתמצא על גבי כל מוצר במחיר נמוך, השאלה תהיה למי יש את היכולת לקרוא ולגלות את מיקומו של כל מוצר ושל כל האדם שמחזיק במוצר, וגם מה הוא יעשה עם מידע יקר ערך זה", מוסיף סרף.
רבים חוששים מהפיקוח על הפרט באמצעות טכנולוגיית תיוג אלחוטי, אולם הוועדה באיחוד האירופי שבוחנת את הטכנולוגיה מתחייבת לפרסם מידע רב על השימושים הנרחבים והחיוביים ב- RFID וגם מתחייבת לכך שהמנגנון המשדר מידע יפסיק לפעול כשהלקוחות יצאו מהחנות.

תאריך:  09/04/2006   |   עודכן:  09/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורון חדי
ששה סטודנטים פלשתינים טוענים בעתירות שהגישו לבג"צ כי המדינה מסכלת את כוונתם לרכוש השכלה    שופט בג"צ, אשר גרוניס, קבע ביום שישי כי העתירות יובאו בפני הרכב בתוך כחודש
יפעת גדות
כאשר הכלכלה משתפרת אנשים מוצאים עצמם לעיתים קרובות עובדים יותר והם עשויים להזניח חלקים אחרים של חייהם, כולל בריאותם
עידן יוסף
אחרי 21 שנים שבהן החרים הציבור החרדי את בנק לאומי לישראל, פוסקים גדולי הרבנים החרדים על הסרת החרם    הסרת החרם התאפשרה בזכות מכירת אחזקות הבנק בחברת אפריקה ישראל
מתי טוכפלד, ענבל אביב
העבודה: הגענו להסכמות רבות אך יש עדיין פערים שאנו צריכים לגשר עליהם    ש"ס: ייתכן מצב שהרב עובדיה יוסף ישנה את פסיקתו הקודמת לגבי פינוי חד-צדדי
שלומי דיאז
אביר נורה למוות בכניסה לתחנת דלק בישוב    פעיל פת"ח משכם הודה כי ביצע את פיגוע הירי    2 נוספים חשודים בסיוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il