X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גישור בעלות גבוהה במיוחד בין כביש החוף לחוצה ישראל, שיקום כביש קסטינה, שיפור התנועה בעפולה, מע"צ מתריעה בפני זיהום בכבישים; צבי, קורא Nfc, מתלונן על המתרחש בכביש מספר 5
▪  ▪  ▪

חותם פעילותה של מע"צ טבוע עמוק על פני המדינה, ומשפיע על חיי האזרחים בכלל והנהגים בפרט. לטוב ולרע, מובא פה ולהבא דיווח עדכני על פעולות מע"צ הלוחם הכבישים.
בימים הקרובים עומד מע"צ להוציא מיכרז לעבודות בדרך מספר 531, שהינו מכבישי הרוחב החשובים במדינה. הכביש החדש אמור לחבר את כביש מס' 6 ("חוצה ישראל") עם כביש מספר 2 ("כביש החוף"), באיזור שפיים. אורכו הכולל של הכביש כ-14 קילומטרים.
עד כה מבצע מע"צ את קטע הכביש מדרך 444 (באיזור שדי חמד), בואך כפר סבא, באורך כ-2.5 ק"מ ובעלות של כ-180 מיליון שקלים. הקטע החדש הוא בהמשך, מאיזור כפר מלל, לאורך גבולות הערים כפר סבא והוד השרון, עד ל"דרך רמתיים" (דרך 40 הישנה, החוצה את הוד השרון), באורך של כ-2.5 קילומטרים.
בשלב זה, ייסלל קטע כביש זה כדו-נתיבי, ייבנו שני מחלפים (בנוסף למחלף אלישמע שנבנה בשלב א'), שיאפשרו נגישות טובה לכפר סבא והוד השרון והכנה לסלילת מסילת רכבת הפרברים ובמקביל, תשלים רכבת ישראל, את סלילת מסילת רכבת הפרברים ושתי תחנות רכבת.
לאורכו, ייבנו מיגונים אקוסטיים וקטעי כביש ישוקעו, על-מנת לשמור על תנאי איכות סביבה טובים ויבוצע גינון בחלקים ממנו.
משך ביצוע שלב זה, מערך בכשנתיים וחצי ועלותו כ-260 מיליון שקלים, עלות גבוהה במיוחד, הנובעת מתנאי השטח והמימשק העירוני האופייני לתוואי, שיש להתחשב בו, כולל פינויים וטיפול במטרדים מבחינת סלילת הכביש.
במחוז הדרום, משקמת מע"צ את צומת כביש מספר 3, בכניסה לבאר טוביה, כולל עבודות בכביש פנימי מקומי, מס' 3703 – רח' הורביץ. מדובר בעבודות סלילה באורך של כ-1 קילומטרים, כולל הסדרת הצומת ורימזורו והקמת כיכר בכניסה לכביש הגישה לבאר טוביה.
היקף העבודות כ-6 מיליון שקלים, ועם סיומן בימים הקרובים, יעבר הכביש לאחזקת הרשות המוניציפלית.
במחוז הצפון, החלה מע"צ בביצוע עבודות הרחבת כביש מס' 65, החוצה את עפולה באיזור גבעת המורה. העבודות, לאורך כ-1 קילומטרים ובהיקף כספי של כ-7 מיליון שקלים, כוללות את הרחבת הכביש – תוספת מסלול, תאורה, רימזור ותוספת איבזור בטיחותי.
העבודה תבוצע בשלושה שלבים. שלב הכנת הכביש לתקופת העבודה, כולל סגירת צומת גבעת המורה משני הצדדים ואיבזור בהתאם, שלב העבודה באתר כולל פתיחת הכניסה לשכונות והשלב הסופי, ביצוע אי התנועה וריבוד הקטע.
משך העבודה, הצפוי כשנה, וכאמור - היא תתבצע תוך תנועה עוברת וסגירת צומת גבעת המורה משני צדדיו. התנועה לשכונות באיזור, תבוצע בדרכים פנימיות חלופיות.
מע"צ התריעה בפני משטרת ישראל, על זיהום בכבישי הצפון, כתוצאה מהובלת תוצרת חקלאית טרייה.
מדובר במספר כבישים מרכזיים בצפון, בעמק בית שאן, עמק הירדן ובגליל העליון, אשר מע"צ נדרשה לטפל בהם ולנקותם. משטרת ישראל, נתבקשה על-ידי מע"צ, לאתר את המזהמים ולהזהירם לבל תישנה התופעה, הפוגעת במירקם האספלט ומסכנת את הנוהגים ברכב.
וכותב למחלקה ראשונה הקורא צבי: "אפרופו כביש 5: כביש זה קורצף ונסלל אין ספור פעמים. האם מישהו מרוויח מכך? וכן, השקיעו מיליונים במחלף סיבאל. אבל מצד מזרח אין פניה לכפר קאסם. חייבים לעבור מתחת לגשר לעבור אין ספור רמזורים כדי להיכנס לכפר או לפארק סיבל. לדעתי, זה המחלף היחיד בעולם שתוכנן כך." ומסיים צבי את סקירתו: "גם הסלילה לקוייה, ואני משוכנע כי לא מעט צמיגים התפוצצו בגלל הליקויים בכביש זה."

תאריך:  17/07/2002   |   עודכן:  17/07/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
החיילים ערכו מצוד אחרי המחבלים שביצעו את הפיגוע סמוך לעמנואל; הקצין- סגן אלעד גרנדיר מחיפה היה מפקד מחלקה בגדוד נחשון; שלושה חיילים נוספים נפצעו באורח קשה בינוני וקל; מחבל אחד נהרג
שי פאוזנר
חוזה שהכנסותיה ברבעון הנוכחי לא ישתנו. מעריכה כי התאוששות שוק הפי.סי. רחוקה
עמוס באר
תופעה מסוכנת: ההיסעים בלתי חוקיים של אלפי תלמידים במוסדות החינוך החרדי; ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא תאונות הדרכים – אתמול - מיגזר חרדי, היום – מיגזר ערבי
הדר פרבר
התראיין בערוץ טלוויזיה מצרי והגיב על הפיגוע בעמנואל, כי הוא מוכיח שניסיונותיו של שרון לשבור את ההתנגדות הפלשתינית נכשלו
שי פאוזנר
תיקון לאחר עלייה של 0.3%
שנרשמה אתמול לאחר הפיגוע בעמנואל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il