X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנכ"ל אלישרא, אבנר רז: ה-F-16I יהיה המטוס הראשון בעולם עם חליפות מסוג זה
▪  ▪  ▪

חברת אלישרא המרכזת את הפעילות הביטחונית של קונצרן כור, החלה לספק באספקת גרסאת אב-הטיפוס לחליפות הלוחמה האלקטרונית (ל"א) של מטוסי ה- F16 I (סופה) החדש של חיל האוויר הישראלי.
היקף החוזה, שנחתם בין אלישרא למשרד הביטחון בתחום זה, נאמד בכ-200 מיליון דולר וכולל אופציה לאספקת מערכות נוספת בהיקף של מעל ל-100 מיליון דולר.
חברת אלישרא היא הספקית העיקרית של חליפות הגנה למטוסים ולמסוקים של חיל האוויר הישראלי. החברה הינה מהבודדות בעולם המייצרות חליפת לוחמה אלקטרונית למטוסי ומסוקי קרב וסער ולספינות.
מדובר בחליפה הבנויה כמערכת אחידה וכוללת את כל הרכיבים העיקריים להגנה: מערכת להתראה מאיומי מכ"ם (RWR), מערכת להתרעה מאיומי לייזר (LWS), מערכת להתראת איום טילים (MWS), על-ידי זיהוי חתימת החום שלהם ומערכת לחסימה ושיבוש מכ"ם
(ECM).
אב-הטיפוס הראשון של חליפת הל"א מועברים ישירות אל יצרנית ה-F16I, לוקהיד-מרטין, לצורך שילובו במערכות האויוניקה במטוס. החברה מסרה, כי השלמת הפרוייקט בוצעה כפי שהחברה התחייבה, בתוך שנתיים מחתימת העיסקה.
חליפת הל"א החדשה, מורכבת מתתי מערכות פאסיביות (RWR, MWS) המאפשרות קבלת התרעה ותמונת זירה מלאה של השמיים. החליפה כוללת כלים המזהירים את הטייס, מפני איומי מערכות בקרת ירי מונחות מכ"מ וטילים. כמו כן, מאפשרת החליפה לטייס לבצע הפעלה אוטומטית של מערכת חסימה (ECM) לשיבוש האיומים. החליפה מספקת גם הגנה מפני מגוון רחב של מערכות נ"מ וטילים (קרקע-אוויר, אוויר-אוויר) בזירת הקרב.
לאחרונה, זכתה אלישרא בחוזה של חיל האוויר לאספקת מערכות לוחמה אלקטרוניות גם למסוקי הקרב של חיל האוויר הישראלי מסוג אפאצ'י לונגבאו. היקף החוזה כ- 14 מליון דולר ל-3 שנים, עם אופציה לאספקת מערכות בהיקף דומה בהמשך.
אבנר רז, מנכ"ל קבוצת אלישרא, מסר כי המערכות החדשות שיותקנו על גבי מטוס ה - F-16I הופכות אותו למטוס הקרב הראשון בעולם, המצויד במגוון מערכות ל"א מסוג זה. רז ציין, כי בהתאם לתפיסת חיל האוויר, חליפת הל"א במטוס ה- F16I הינה נדבך מרכזי בהגנת הצוות והמטוס.

תאריך:  17/07/2002   |   עודכן:  17/07/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
גישור בעלות גבוהה במיוחד בין כביש החוף לחוצה ישראל, שיקום כביש קסטינה, שיפור התנועה בעפולה, מע"צ מתריעה בפני זיהום בכבישים; צבי, קורא Nfc, מתלונן על המתרחש בכביש מספר 5
מירב לוי
החיילים ערכו מצוד אחרי המחבלים שביצעו את הפיגוע סמוך לעמנואל; הקצין- סגן אלעד גרנדיר מחיפה היה מפקד מחלקה בגדוד נחשון; שלושה חיילים נוספים נפצעו באורח קשה בינוני וקל; מחבל אחד נהרג
שי פאוזנר
חוזה שהכנסותיה ברבעון הנוכחי לא ישתנו. מעריכה כי התאוששות שוק הפי.סי. רחוקה
עמוס באר
תופעה מסוכנת: ההיסעים בלתי חוקיים של אלפי תלמידים במוסדות החינוך החרדי; ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא תאונות הדרכים – אתמול - מיגזר חרדי, היום – מיגזר ערבי
הדר פרבר
התראיין בערוץ טלוויזיה מצרי והגיב על הפיגוע בעמנואל, כי הוא מוכיח שניסיונותיו של שרון לשבור את ההתנגדות הפלשתינית נכשלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il