X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אנליסטים: המדינות הערביות חוששות מהתחמשותה הגרעינית של אירן ואף תומכות במועצת הביטחון של האו"ם אשר מנסה לעצור את התהליך
▪  ▪  ▪

מאד לא שגרתי למצוא דאגה משותפת לישראלים, לאמריקנים ולערבים, אך אירן הפכה למכנה משותף שמעורר דאגה אצל כולם. המיליטריזם המתחזק במדינה, אשר הוגדרה על-ידי ארה"ב כמדינת ציר הרשע, הדיווח על ניסיונות מוצלחים בשיגור טילים, ההשפעה האירנית על עירק והנשיא השנוי במחלוקת של המדינה. כל אלה גורמים גם לכמה מהמדינות הערביות לתחושת אי נוחות מסוימת.
סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי רבים בדובאי נמנעים מלבטא את דעתם האמיתית, משום שהם חשים כי הם נמצאים בין הפטיש לסדן. מצד אחד הם מצדדים בעמדתה של אירן כלפי ישראל, אך מצד שני חוששים מהתחזקותה של המדינה המוסלמית. "יש תחושה שהתקפה של אירן כרגע תשחק לידיה של ישראל. מדינות המפרץ אינן רוצות לשחק במשחק הזה", כך אמר האנליסט הפוליטי, עבדול חאלק עבדללה, מדובאי. " לצערנו, היא [טהרן] הולכת לכיוון מאד מדאיג".
נזכיר, כי מדינות ערביות רבות תמכו בסדאם חוסיין כשפלש לאירן בשנות השמונים. הן גם חששו מפני ה"פלישה" של הרוב השיעי האירני למדינות האיסלמיות הסוניות ברובן. המדינות הערביות חוששות מהתחמשותה הגרעינית של אירן ואף תומכות במועצת הביטחון של האו"ם אשר מנסה לעצור את התהליך, כך לפחות מעריכים אנליסטים שונים.
מוסטפה עלנאי, אנליסט צבאי במרכז לחקר המפרץ בדובאי, אף אמר ל- AP, כי המדינות הערביות יתמכו בהחלטה לכפות סנקציות על אירן, אם זו לא תישמע להוראות הקהילה הבינ"ל עליה מנצחת במקרה זה סבא"א. עם זאת, לא מדובר על תמיכה נרחבת בסנקציות.
רבות מהמדינות הערביות חוששות כי ארה"ב עלולה לפתוח בפעולה צבאית נגד אירן, צעד אשר עלול לדעתן לפגוע ביציבות באזור ולפגוע במערכת היחסים בין המדינות. רבים במדינות במפרץ הפרסי אומרים כי ארה"ב למעשה חיזקה את אירן כשפלשה לעירק ב- 2003. המלחמה, לדעתם, הרסה את הצבא הערבי של סדאם חוסיין, אשר היווה מעין מעוז למול כוחות אירן.
קציני מודיעין בכירים בכמה מהמדינות הערביות, בהן מצרים, סעודיה והאמירויות הערביות, נפגשו לאחרונה בתקווה ליצור מאמץ משותף אשר יחסום את השפעתה של אירן בעירק, כך אמרו דיפלומטים השבוע. הפגישה התקיימה לאחר שכמה מנהיגים ערבים הביעו דאגה מאפשרות של שליטה שיעית בעירק.
ביומון הכוויתי אל-סיאסה דווח בשבוע שעבר, כי היהירות הצבאית של אירן דומה לזו שהפגינו בעבר ג'מאל עבדול-נאצר במצרים ושל סדאם בעירק. באשארק אל אווסט, אשר יוצא לאור בלונדון, אומר עבדל רחמן אל-ראשד, העומד בראש ערוץ הטלוויזיה אל-ערבייה בדובאי, כי משחק המלחמה של הנשיא האירני מספק לאמריקה "תירוץ להתחיל בעימות". עוד אמר, כי "אירן מבזבזת כסף ומזמינה את העוינות של העולם, בעיקר השחקנים הגדולים בעולם. מלחמה נוספת תהרוס כל מה שאירן השיגה בתוך ימים ספורים, אם לא שעות, כמו שקרה במקרה של סדאם".
מנגד, אמר שר החוץ הסעודי, סעוד אל-פייסל, כי הממלכה לא רואה איום בתמרונים של הצבא האירני, או בשאיפותיה הגרעיניות-אזרחיות. להיפך, לדבריו, המונופול הגרעיני של ישראל הוא אשר מהווה איום על האזור.

תאריך:  10/04/2006   |   עודכן:  10/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
ארגוני העובדים והסטודנטים הודיעו הבוקר כי ימשיכו בפעולות המחאה, אלא אם יוכרז על ביטול חוק התעסוקה לפני ה- 17 בחודש    הנשיא החליט להחליף את החוק בתוכנית חדשה שתתמקד בצעירים משכבות חלשות
מחלקה ראשונה
במסגרת תפקידו בתעשיה האווירית עסק רוזן בתכנון האסטרטגיה של קווי העסקים והמוצרים, בתכנון האסטרטגיה של המחקר והפיתוח, ובייזום שיתופי פעולה טכנולוגיים ועסקיים
אריאל שמידברג
בריאן לי פטרסון ניסה לחדור לבית הנשיאותי בוושינגטון    בתחקיר טען כי בידיו מידע חשאי עבור הנשיא בוש
מירב לוי
"דיסקברי", האטרקציה החדשה בנמל קיסריה, מאפשרת לילדים לחזור בזמן ולהפוך לשליטי רומא ליום אחד
הדר פרבר
הממשל האמריקני מעדיף לכאורה דיפלומטיה, אך עדיין אינו פוסל פעולה צבאית נגד אירן    שר החוץ הבריטי: תקיפה צבאית נגד אירן היא רעיון "משוגע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il