X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התיאומים נועדו למנוע תחרות בין רשתות ה"עשה זאת בעצמך" ולהביא לשמירת רמת מחיר גבוהה של הרשתות מול החנויות ה"טמבוריות" המסורתיות
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בירושלים, גזר השבוע על מנהל המכירות לרשתות "עשה זאת בעצמך" בחברת טמבור, עונש של חודשיים מאסר בפועל. השופטת מרים מזרחי גזרה על הנאשם עונש של חודשיים מאסר בפועל, שירוצו בעבודות שירות, וקנס בסך 20,000 שקל או שני חודשי מאסר תמורתו.
בנוסף גזר עליו בית המשפט, מאסר על תנאי לתקופה של 6 חודשים, והתחייבות להימנע מעבירה על חוק ההגבלים העסקיים בסך 50,000 שקל.
הנאשם הורשע על-פי הודאתו, בעבירות הסדרים כובלים (קרטל) בתחום הצבעים. עליהן עבר בעת שניהל את תחום המכירות לרשתות "עשה זאת בעצמך".
על-פי כתב האישום, כניסתן של רשתות השיווק לפעילות בשנת 1993 יצרה תחרות רבה בתחום הצבעים הדקורטיביים, אשר הובילה לירידת מחירים משמעותית לצרכן. תיאומי המחירים שהנהיגה טמבור, ספקית הצבעים שהיא מנופול בשוק, נועדו למנוע תחרות מחירים בין רשתות "עשה זאת בעצמך" לבין עצמן, ולהביא לשמירת רמת מחיר גבוהה יחסית וכן לצמצם תחרות מחירים בין הרשתות לבין ה"טמבוריות" המסורתיות.
חברת טמבור, בעלת המונופול מזה שנים בתחום הצבעים, הורשעה כבר בפרשה זו (ת.פ. 1142/01) לפני 6 חודשים. בגזר הדין ציינה כבוד השופטת מזרחי, כי חומרת העבירות המיוחסות לטמבור בולטת, לאור כוחה המונופוליסטי של טמבור.
בנסיבות אלו ציינה השופטת, כי אין ספק שהיתה לתיאום המחירים השלכה של ממש על התחרות במחירים שבין רשתות השיווק לבין עצמן. כמו כן, גם על התחרות במחירים בינן לבין חנויות אחרות המוכרות את מוצרי טמבור. על חברת טמבור הוטל קנס בסך 2.25 מיליון שקל.
כתב האישום קובע, כי בשנים 1996-1998 תיאם הנאשם בשם טמבור, עם רשתות "עשה זאת בעצמך" (הום סנטר, קנה ובנה, אייס והנדימן) את המחירים בהם יימכרו מוצריה המובילים לצרכן. מדובר בצבעי קיר לבנים מסיד וצבעים אקריליים. התיאום נעשה מול כל רשת בנפרד, תוך מתן הבטחה לרשתות, כי מחירי מוצרי טמבור יהיו אחידים בכל הרשתות. הנאשם ניהל את המו"מ בין טמבור לרשתות השיווק ופיקח באופן פעיל על יישום ההסכמות שהושגו.
בגזר הדין הכירה השופטת בהיותו של הנאשם המבצע העיקרי של העבירות. עם זאת, מצאה לנכון שלא להחמיר עם הנאשם נוכח נסיבות המקרה: והסבירה החלטתה בכך שהתיאומים החלו כבר בשנת 1994 ואילו הנאשם עסק בהם רק משנת 1996, תוך כניסה למתווה תיאומים קיים. על-פי השופטת, "לא קטף הנאשם באופן כלשהו את פירות ההסדרים הכובלים, בשל היותו שכיר בחברה ואי השתייכותו לדרג הניהולי הבכיר". כמו כן, ייחסה השופטת חשיבות לנסיבותיו האישיות של הנאשם [ת"פ [י"ם] 1262/01].

תאריך:  17/07/2002   |   עודכן:  17/07/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
ברבעון השני גייסו חברות היי-טק ישראליות 217 מיליון דולר - הרמה הנמוכה ביותר מאז הרבעון השני של 1999
מנכ"ל אלישרא, אבנר רז: ה-F-16I יהיה המטוס הראשון בעולם עם חליפות מסוג זה
עמוס באר
גישור בעלות גבוהה במיוחד בין כביש החוף לחוצה ישראל, שיקום כביש קסטינה, שיפור התנועה בעפולה, מע"צ מתריעה בפני זיהום בכבישים; צבי, קורא Nfc, מתלונן על המתרחש בכביש מספר 5
מירב לוי
החיילים ערכו מצוד אחרי המחבלים שביצעו את הפיגוע סמוך לעמנואל; הקצין- סגן אלעד גרנדיר מחיפה היה מפקד מחלקה בגדוד נחשון; שלושה חיילים נוספים נפצעו באורח קשה בינוני וקל; מחבל אחד נהרג
שי פאוזנר
חוזה שהכנסותיה ברבעון הנוכחי לא ישתנו. מעריכה כי התאוששות שוק הפי.סי. רחוקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il