X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוקרים זיהו שלושה גנים שהיו בעלי השפעות עיקריות על כמות השומן שהיתה לאדם ועל המקום שבו הצטבר השומן הגנים משחקים תפקידים ראשיים בצורת הגוף, היווצרות הפנים והתפתחות השלד
▪  ▪  ▪
השמנה - הכל ענין של וירוס?
יפעת גדות
חוקרים טוענים כי אי אפשר לתלות את העלייה בהשמנה ברוב מדינות העולם רק בשינויים בצריכת המזון ובפעילות גופנית * המסקנה: אדנווירוסים תרמו לכך
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
ההשמנה מתחילה במשרד

   יפעת גדות
השמנה - מתחילה כבר ברחם

השאלה האם הג'ינס הצמוד יעלה עליכם תלויה מתברר בגנים. פעולתם של שלושה גנים מסויימים היא שקובעת כמה תאי שומן יש לכם, והאם תאי שומן אלו הופכים אתכם לבעלי צורת תפוח או אגס. הממצאים עולים מעבודה של חוקרים ממרכז Harvard's Joslin לסוכרת שבבוסטון ומאוניברסיטת 'לייפזיג' שבגרמניה.
על-ידי התבוננות בגנים שלנו, ניתן לומר כמה שמנים אנחנו וכיצד שומן הגוף שלנו מתפזר בגוף, הסבירו החוקרים. את ממצאי המחקר פרסמו במהדורה המקוונת של 'Proceedings of the National Academy of Sciences'.
החוקרים השתמשו בטכנולוגיה חדשה של שבבי-גנים כדי לחפש אחר גנים ופעילות של גנים בשומן שבבטן - סוג השומן הקשור למחלות, והשומן שתחת העור. הם החלו בחקר עכברים. התוצאות הראשוניות היו כה מרשימות שהצעד המתבקש היה כמובן בדיקה של בני אדם.
הצוות לקח דגימות שומן מקרוב ל- 200 בני אדם. חלקם היו בעלי משקל תקין, חלקם היו שמנים וחלקם היו שמנים מאד. לחלק מהם היתה הצטברות שומן בישבן ובירכיים (תחת העור) - צורת האגס הקשורה לפחות בעיות בריאותיות. לחלקם היתה הצטברות בבטן - צורת התפוח הקשורה לסוכרת, שבץ ומחלות לב.
הכל ידוע מראש?
החוקרים זיהו שלושה גנים שהיו בעלי השפעות עיקריות על כמות השומן שהיתה לאדם ועל מקום הצטברותו של השומן. הגנים - T-box 15, glypican 4 ו- Homeo box A5 - חשובים מאד בהתפתחות המוקדמת של העובר. הם משחקים תפקידים ראשיים בצורת הגוף, היווצרות הפנים והתפתחות השלד.
הממצאים הברורים שעלו מן המחקר היו כי גנים התפתחותיים מרובים הראו שוני דרמטי ברמת ביטוי תאי השומן ותאים ההופכים לתאי שומן מאזורים שונים של הגוף. אחד מהמאפיינים הבולטים ביותר בביטוי Homeo box A5 ,glypican 4 ו- T-box 15 בשומן של בני אדם הוא לא רק הרמות השונות של פעילותם בשכבות שומן שונות, אלא הקורלציה החזקה שלהם ל- BMI. החוקרים דיווחו כי גנים אלו משחקים תפקיד משמעותי בקביעה האם אדם יהיה שמן.
אם כן, האם הגנים הם הגורל שלנו? רוב המדענים אינם חושבים כי הדבר בהכרח נכון. גורמים סביבתיים, כולל סגנון חיים, משפיעים על פעילות הגנים. עם זאת מדגישים החוקרי,ם כי עדיין מוקדם מדי לדעת האם אנשים יכולים לשנות את מה שמכתיבים הגנים של השומן.
למרות שכעת ניתן לנבא את דפוס השומן, הרי שלצערנו אין עדיין מטה קסמים שיוכל לשנות את התוצאה. לאור הממצאים החדשים זוהו מטרות פוטנציאליות לשינוי של צורת הגוף בעתיד, ולמרות שכיום אין עדיין תרופות לשינוי הדפוס ייתכן ויהיו בעתיד.

תאריך:  12/04/2006   |   עודכן:  12/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
לא ברור מה היתה מטרת משגרי הרקטה אך ככל הנראה מדובר בבסיס כוחות הקואליציה הסמוך למקום
אורון חדי
חג החירות של שמעון זריהן    לאחר מעצר בן שנתיים וחצי שוחרר אמש זריהן בערבות של מיליוני שקלים    אזיקים אלקטרוניים הוצמדו לגופו וחבריו יבצעו עליו "סבב שמירות"
ענבל אביב
בדובר צה"ל מוסרים, כי המשרד שימש לפעילות מבצעית של הארגון ולגיוס פעילים לצורך פעילות טרור
TheMarker
המתכות ממשיכות לשבור שיאים - עם זאת, הזהב עוד רחוק מרמת השיא שנרשמה ב-1980 - 873 דולר לאונקיה; גם הכסף והאבץ שברו שיאים מוקדם יותר היום, ואילו הפלטינה נסחרה בקרבת השיא שרשמה אתמול
עידן יוסף
הרב הצבאי הראשי, תא"ל ישראל וייס, מכר אתמול את החמץ הצבאי למילואימניק מהצפון    ערכות מיוחדות יינתנו לחיילים אשר על המשמרת    הרבנות הראשית נערכה מבעוד מועד    מיני-סערה באשר לכשרות מצות היד נעלמה כלעומת שצצה    ראיון חג עם ראש-ענף-כשרות בצה"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il