X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בריטניה מגיבה באיפוק: מדובר בצעד לא נכון סין עדיין מאמינה בפתרון דיפלומטי פקח לשעבר מרגיע: אין לה טכנולוגיה ברמה הדרושה לייצור נשק גרעיני
▪  ▪  ▪

בבית הלבן הגיבו אמש לדברי הנשיא האירני, מחמוד אחמדי-נג'אד, אשר הודיע כי מדינתו הצליחה להעשיר אורניום, ולא בביטול. המדינה אכן נמצאת בנתיב להתקדמות משמעותית בתוכנית הגרעין, כך אמרו אמש, אם כי יש שמאמינים כי הצהרותיו של אחמדי-נג'אד באו בעקבות הפרסומים במגזין ניו-יורקר על כך שארה"ב עומדת לתקוף את המדינה.
דיווויד אולברייט, מומחה גרעין אמריקני, שהיה מעורב בפעילות הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית (סבא"א), אמר בראיון ל- CNN כי "זה בעיקר פוליטיקה, כמו שעושה צפון קוריאה, כדי שהעולם יחשוב שכבר לא ניתן לעצור אותם. מעשית, הם עדין רחוקים. יש להם הרבה מה ללמוד".
רמספלד: נחכה לניתוחי המומחים
שר ההגנה האמריקני, דונלד רמספלד, אמר בעקבות דבריו של הנשיא האירני, כי "אני מעדיף לחכות ולראות מה אומרים על זה המומחים. לא ראיתי את ההצהרה, לא היתה לי הזדמנות לנתח שום דבר שהם אמרו...". מאוחר יותר הוסיף רמספלד ואמר כי אירן היא "מדינה שתומכת בטרור...".
דובר הבית הלבן, סקוט מקללן, אמר כי ההתבטאויות האחרונות מראות ש"אירן נעה בכיוון הלא נכון" ושאם היא תמשיך בכיוון זה, ארה"ב תשקול את הצעדים הבאים יחד עם מועצת הביטחון של האו"ם. דובר מחלקת המדינה, שון מק'ורמק, אמר כי "קיווינו שהמשטר האירני ייקח את ההזדמנות הזאת לבחור את הדרך הדיפלומטית בניגוד לדרך של התרסה".
כזכור, חידשה אירן בפברואר את פעילות העשרת האורניום במתקן הגרעיני בנתנז, על אף ביקורת בינלאומית חריפה. אירן טענה כי מדובר בפעילות לצורך מחקר ופיתוח, ודרשה לאפשר לה להמשיך בפעילות זו, שאינה מפרה את סייגי האמנה לאי-הפצת נשק גרעיני.
מועצת הביטחון של האו"ם גינתה את אירן על פעילותה הגרעינית ונתנה לטהרן חודש ימים, עד ה-28 באפריל, על-מנת להודיע על הפסקת הפעילות ופתיחת מתקניה לביקורת בינלאומית. אל-בראדעי אמור לדווח למועצת הביטחון בתום פרק הזמן הזה באם עמדה אירן בתנאים ולא היא עלולה לספוג סנצקיות בינלאומיות.
אירן שבה בפברואר לפעילות העשרת אורניום במתקן הגרעיני בנתנז, על אף ביקורת בינלאומית חריפה. אירן טענה שהפעילות במקום היא לצורך מחקר ופיתוח, ודרשה לאפשר לה להמשיך בפעילות זו, שאינה מפרה את סייגי האמנה לאי-הפצת נשק גרעיני. מדינות המערב סרבו לאפשר לאירן כל פעילות בתחום העשרת האורניום ודרשו ממנה הקפאה מלאה ומוחלטת של המתקן.
הגז שהעשירו מספיק ל- 20 פצצות
סוכנות AP מדווחת, כי פקח לשעבר בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אמר כי 110 טון של גז אורניום, שאירן טוענת שהצליחה לייצר, מספיקים לייצור 20 פצצות גרעיניות. עם זאת הרגיע הפקח לשעבר ואמר, כי אירן טרם השיגה את הטכנולוגיה הדרושה להעשרת אורניום בדרגה המספיקה לייצור נשק גרעיני.
משרד החוץ הבריטי מתח ביקורת על הכרזתו של אחמדי-נג'אד. בהודעה שפירסם המשרד נאמר כי "אין מדובר בצעד מועיל".
סין: להמשיך בדיפלומטיה
סין, שהתנגדה לאורך כל הדרך להטלת סנקציות על אירן, עדיין מאמינה כי ניתן לפתור את הקונפליקט בדרך דיפלומטית. שגריר סין באו"ם אמר, כי "פעולות צבאיות וכלכליות רק יחריפו את המשבר. סין עדיין מאמינה שדיפלומטיה היא הדרך הכי טובה לסיים את כל הסיפור".
וברוסיה, אשר עמדה לצד סין והתנגדה להטלת סנקציות על אירן, קוראים הבוקר (ד') במשרד החוץ לאירן להפסיק כל פעילות של העשרת אורניום, ובכלל זה גם את המחקר הגרעיני. בהודעה רשמית של משרד החוץ הרוסי נאמר כי הצהרתו של נשיא אירן, מחמוד אחמדי-נג'אד, לפיה טהרן הצליחה להעשיר אורניום היא "צעד בכיוון הלא נכון". "הדבר מנוגד להחלטת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית והצהרת מועצת הביטחון של האו"ם", הוסיפו הרוסים. היום צפוי לבקר באירן ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית, מוחמד אל-בראדעי, ולקיים שיחות עם הבכירים האירנים בנושא הגרעין.
אירן: לא ניתן לעצור התוכנית
באירן דוחים את קריאתה של רוסיה כי טהרן תעצור את הפיתוח הגרעיני. גורם אירני בכיר אמר כי "תוכנית הגרעין האירנית היא כמו מפל שהחל לשצוף. לא ניתן לעצור אותה".
עוזרו של ראש התוכנית האירנית הודיע כי אירן מתכוונת להמשיך בהעשרת האורניום ואף להרחיב את הפרויקט, כאשר המטרה היא להפעיל 54,000 צנטריפוגות.

בהכנת הידיעה השתתף עומר שיקלר
תאריך:  12/04/2006   |   עודכן:  12/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורון חדי
ביהמ"ש העליון קיבל את בקשת הרשות להגבלים עסקיים לעכב את ביצוע המיזוג    בעוד כחודש ייערך דיון בנושא    דור-אלון וסונול התבקשו להגיב תוך 21 יום
הדר פרבר
לרגל ציון יום הולדתו ה- 80 של פו הדב החליטו ב- Walk of Fame להעניק לדב המקסים כוכב משלו, זאת במקביל לחגיגות וולט דיסני שיימשכו חודשים מספר
יפעת גדות
חוקרים זיהו שלושה גנים שהיו בעלי השפעות עיקריות על כמות השומן שהיתה לאדם ועל המקום שבו הצטבר השומן    הגנים משחקים תפקידים ראשיים בצורת הגוף, היווצרות הפנים והתפתחות השלד
הדר פרבר
לא ברור מה היתה מטרת משגרי הרקטה אך ככל הנראה מדובר בבסיס כוחות הקואליציה הסמוך למקום
אורון חדי
חג החירות של שמעון זריהן    לאחר מעצר בן שנתיים וחצי שוחרר אמש זריהן בערבות של מיליוני שקלים    אזיקים אלקטרוניים הוצמדו לגופו וחבריו יבצעו עליו "סבב שמירות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il