X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרטים נוספים על חייה של אנה פרנק
כ- 20 מכתבים וגלויות, חלקם מעולם לא פורסמו, מוצגים בתערוכה חדשה באמסטרדם וחושפים עוד פרטים על חייה של אנה באמסטרדם, לפני המלחמה ובמהלכה "אני רוצה ללכת בדרך שלי, ללכת בדרך שנראית לי נכונה. אל תחשוב עלי כעל ילדה בת 14, כי כל הצרות הללו ביגרו אותי"

"עזבו אותי, אם אתם לא רוצים שאפסיק להאמין בכם לעולם", כך במכתב כועס מאנה פרנק לאביה, אוטו, אשר נכתב כמעט שנתיים לאחר שמשפחתה נעלה את עצמה בדירה שבאמסטרדם כדי להימלט מהזרוע הנאצית שבהולנד.
בתערוכה חדשה מוצגים מכתבים של אנה, בהם מכתבים אותם אמר אביה כי ישרוף, אך למעשה שמר אותם ולאחר מותו, ב- 1980, הם עברו לידי המוסד הלאומי לתיעוד מסמכי מלחמה. "אני רוצה ללכת בדרך שלי, ללכת בדרך שנראית לי נכונה. אל תחשוב עלי כעל ילדה בת 14, כי כל הצרות הללו ביגרו אותי. אני לא אתחרט על הפעולות שלי. אני אתנהג בדרך שאני חושבת שאני צריכה". התערוכה מתקיימת במוזיאון ההסטוריה באמסטרדם ומוצגים בה כ- 20 מכתבים וגלויות שכתבה אנה לבני משפחתה ולחברים לפני המלחמה ובמהלכה.
אביה של אנה אמר, כי קריאת המכתבים הזכירה לו את ברגן-בלזן, מחנה ההשמדה בו מתה אנה ב- 1945. למעלה מ- 100,000 יהודים, או 70% מהקהילה בהולנד, גורשו למחנות ההשמדה לאחר שגרמניה כבשה את המדינה ב- 1940. רובם נרצחו בתאי הגזים. זה היה גם גורלה של משפחת פרנק, שאדם לא ידוע הסגיר אותה באוגוסט 1944.
אנה פרנק היתה בת שבע שנים בלבד כששלחה את הגלויה הראשונה שלה לסבתה לכבוד יום הולדתה ב- 1936. הגלויה כתובה גרמנית. המכתבים שמוצגים כעת בתערוכה נכתבו בתקופה שבין 1936 ו- 1942 ורבים מהם מעולם לא פורסמו עד כה. הם מסגירים מעט יותר על חייה של אנה באמסטרדם ועל חיי המסורת היהודית שחיה. הם מצביעים על כך שאנה ביקרה בבית הכנסת. היא סיפרה לבני משפחה, שחיו מחוץ להולנד, עם פתיחת המלחמה על לימודיה ואירועי היום-יום. באחד מהמכתבים, אותו כתבה לבן-דודה, כתבה אנה על שאיפותיה להיות מחליקה על הקרח.
לאחר שעברו אנה ומשפחתה לחיות בסתר, כתבה מכתבים ביומנה לחברה הדמיונית קיטי, שם תיארה את עצמה ואת סביבתה ככתבת המדווחת מהשטח.
בנוסף למכתבים יוצגו בתערוכה קטעי וידאו ועדויות על חיי הקהילה היהודית בשנות השלושים. התערוכה נפתחת היום, 12 באפריל והיא תינעל ב- 3 בספטמבר 2006.
לאתר מוזיאון אנה פרנק.

תאריך:  12/04/2006   |   עודכן:  12/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
עדיין לא ברור האם הזיהום הפטרייתי נובע מבקבוקים מזוהמים של המוצר 'רניו' של חברת Bausch & Lomb's    לפחות 8 חולים נאלצו לעבור השתלת קרנית
מתי טוכפלד
אולמרט: "אין לי בעיה להעביר את תיק ביטחון הפנים לליברמן, אם היועץ המשפטי לממשלה יאשר זאת"    שס דורשים חקיקה להחזרת סמכויות בתי הדין הרבניים
מירב לוי
הפיגוע בסיני וההתרעות עושים את שלהם    החג יצאו כ-20,000 ישראלים בלבד לנופש בסיני    היעדים הפופולריים הם: מערב אירופה, טורקיה, ארה"ב וקנדה
עומר שיקלר
בישראל לא מופתעים מהכרזת הנשיא האירני כי מדינתו העשירה אורניום    הרמטכ"ל ממליץ להשאיר לעת עתה את הטיפול בנושא לאירופה
יפעת גדות
"החמור בהחלט טוב יותר, לעומת עקרת הבית שעשויה לפעמים להתלונן וללכת לבית הוריה", כך בספר חינוך הודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il