X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עמותת אומ"ץ פנתה אל מבקר המדינה ואל היועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיחקרו חשד לפיו אולמרט קיבל טובות הנאה בשתי פרשות - מכירת הבית ברחוב כ"ט בנובמבר; וכן בפרשת קבלת עט נובע מהמיליונר טסלר
▪  ▪  ▪

עמותת אומ"ץ הגישה תלונות ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ולמבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדרשטראוס, בחשד שראש הממשלה (בפועל), אהוד אולמרט, קיבל טובות הנאה בעסקת מכירת ביתו בירושלים, ומתנות יקרות ערך מאנשי עסקים שנזקקו לשירותי המשרדים הממשלתיים שהוא ממונה עליהם.
בתלונה הראשונה בעניין עסקת מכירת הבית טוענת העמותה, כי בראיון עם איל ההון דניאל אברהמס, שפורסם ברשת המקומונים של ידיעות תקשורת, הוא הודה, לראשונה, ובפומבי: "כיוון שאהוד חבר שלי הסכמתי לקנות ממנו את הבית". לדברי העמותה, בכך אישר למעשה הרוכש כי המניע העיקרי לרכישת ביתו של אולמרט בירושלים הוא הקשר האישי ביניהם, שנבע ממעמדו המיוחד של אולמרט, ובגינו אף תרם בעבר אברהמס לקמפיין הבחירות של אולמרט.
בהמשך הראיון התייחס איל ההון לנושא השכרת הבית ואמר על כך: "אהוד הוא חבר וזכותי להשכיר לו את הבית באיזה מחיר שארצה... אני יודע שהעובדה שלקחתי ממנו מחיר טיפה נמוך פגע בו בבחירות".
באומ"ץ מצביעים על הדברים הנ"ל ואומרים, כי הדברים שנאמרו בצורה מפורשת מעלים כלפי אולמרט חשד לכאורה לקבלת טובת הנאה כפולה - הן בעת מכירת ביתו והן בשכירתו לפרק זמן מסוים, במחיר נמוך יחסית (2250 דולר לחודש לעומת מחיר שוק בסך 3800 דולר לחודש).
העמותה פנתה לשני האישים בדרישה לפתוח את החקירה בנושא מחדש. מבקר המדינה קיים בדיקה בנושא מכירת הבית ודמי השכירות שאולמרט משלם, וקבע כאמור כי קיים הפרש ניכר בין המחיר שמשלם אולמרט לבין מחיר השוק, ואולם, קבע המבקר, דמי השכירות המשולמים נמצאים במתחם הסבירות.
בתלונה השנייה נאמר כי אולמרט קיבל לכאורה טובות הנאה - עט נובע יקר ערך בשווי של 1750 דולר, מאיל ההון אלכסנדר טסלר, וכן עט נוסף בשווי של 15000 שקלים מתעשיין ישראלי ידוע. אומ"ץ מציינת, כי טסלר טען, בתגובה לפניית העיתונאי יואב יצחק, כי העט הנובע ניתן לאולמרט כשי ליום הולדתו. לעומת זאת, העלתה בדיקת העיתונאי שהשי ניתן סמוך לבקשת טסלר מאולמרט שיסדיר לו פגישה במינהל מקרקעי ישראל (הכפוף מיניסטרילית לאולמרט), כדי שיוכל להשאיר ברשותו שטח קרקע סמוך לבאר אורה. לדברי אומ"ץ, אולמרט הסדיר את הפגישה המבוקשת, השתתף בה אישית, ואמר דברים שמהם השתמע כי הוא ממליץ בפני מנהלת המחוז של המינהל להיענות לבקשתו של טסלר.
אומ"ץ, ובראשה העיתונאי אריה אבנרי, טוענת בפניה ליועמ"ש ולמבקר המדינה, כי לגבי קבלת העט היקר השני על-ידי אולמרט העלתה בדיקת העיתונאי יצחק ששי זה ניתן לו בחדר צדדי בעת סיור שערך אולמרט במפעל, אחרי שסייע לאותו תעשיין בתוקף תפקידו כשר התמ"ת. העמותה טוענת שיש מקום לגזור גזירה שווה בין עמדתו של היועץ המשפטי, שהורה לחקור חשד לקבלת טובות הנאה (אירוח בבתי מלון) על-ידי הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, לבין עבירות בתחום זה שנעשו לכאורה על-ידי ראש הממשלה (בפועל), אהוד אולמרט.

תאריך:  16/04/2006   |   עודכן:  16/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
מדווחת לבורסה על הרעה צפויה בתוצאותיה העסקיות    מודיעה על פיטורי 30 עובדים
ברוך לוי
בעקבות הפרסומים על הכוונה לקצץ בתקציב משרד הביטחון, מזהיר אלוף (במיל.) עמוס ירון מפני פגיעה בבטחון המדינה    מתריע: קיצוץ של כשני מיליארד שקל, משמעותו המיידית היא סגירתם של כ-100 מפעלים, צירופן של כ-10,000 משפחות למעגל האבטלה ואובדן יצוא של כמיליארד דולר
עומר שיקלר
כמו כן, פלשתינים ירו לעבר כוחות צה"ל הפועלים בעיר ג'נין    חיילים פגעו בפלשתיני אשר יידה אבנים
מחלקה ראשונה
שירה באום מונתה למנהלת יחידה עסקית של החלב, משקאות חלב וסויה    מיכאל רבינוביץ מונה למנהל יחידה עסקית של הגבינות הקשות והמלוחות והתחום הקולינארי
עומר שיקלר
דורשים לפתוח את הציר אשר נסגר לתנועה לפני כחמש שנים    חייל צה"ל נפצע באורח קל מאוד    לפחות עשרה עוכבו לחקירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il