X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מבחני התיאוריה לרישיון הנהיגה עתידים לעבור בקרוב מהפכה בעקבות הפרטת השרות
▪  ▪  ▪

מבחני התיאוריה הינם חלק בלתי נפרד מהליך הוצאת רישיון הנהיגה ומדי שנה נערכים בישראל קרוב ל- 250,000 מבחנים. אגב, מה שפחות משמח לשמוע היא העובדה, כי רק 125,000 מן הנבחנים (50%) מצליחים לעבור את המבחן.
אחת מהבעיות המטרידות את הלומדים לרישיון הנהיגה היא משך הזמן שהם נדרשים להמתין עד שיוכלו לגשת למבחן התיאוריה, בין אם לראשונה ובין אם לאחר כשלון. הסיבות לפרק הזמן הארוך היא העובדה כי המבחנים מתבצעים על-ידי משרד התחבורה (גוף ממשלתי על כל המשתמע מכך), בצורה מיושנת (סימון ידני על גבי טופס), הגורמת לסרבול בעת הבדיקה ודורשת העסקת כוח אדם יקר לשם ביצועם ובדיקתם של המבחנים.
כמו בתחומים רבים, הוחלט במשרד התחבורה, כי הפתרון הוא הפרטת השרות ולאחרונה פורסם מכרז לגופים פרטיים, במסגרתו תבחרנה שלוש זכייניות שונות לביצוע המבחנים ברחבי הארץ. בין השינויים הצפויים עם הפרטת המבחנים יהיו למשל משך זמן הבחינה. מי שהתרגל לישיבה ממושכת יאלץ להגביל עצמו למקסימום של 40 דקות, במסגרתן הוא יידרש להתמודד עם 30 שאלות, מתוכן יש לענות לפחות על 26 תשובות נכונות.
שיפור גדול כתוצאה מהמעבר למבחנים ממוחשבים. כל נבחן ישב מול מסך מחשב ויקליד את תשובותיו ישירות למחשב, כך יופחתו מספר הטעויות המתרחשות מעת לעת במהלך הבדיקה הידנית על-ידי הבוחן.
אבל השינוי הגדול ביותר בעקבות המעבר למבחנים ממוחשבים עתיד להיות קיצור התורים, בזכות יעילות גדולה יותר בבדיקה. לדברי משרד התחבורה, העובדה כי הבוחנים יתפנו מקיום מבחני התיאוריה ובדיקתם, תאפשר להם להתפנות לביצוע מבחנים מעשיים (טסטים) ובכך יתקצר עוד יותר זמן ההמתנה לטסט.
במסגרת המאבק בתופעת המרמה במהלך הבחינות, יחייב משרד התחבורה את המפעילים החדשים בסדרת אמצעי מיגון - בחדר בו תתקיים הבחינה יותקנו אמצעי מיסוך שימנעו שימוש לא כשר בטלפוניים ניידים לשם העתקה על-ידי משלוח מסרונים (SMS). עוד יחויב המפעיל בהתקנת מצלמות רשת שיצלמו את הנבחנים לשם זיהוי ומניעת התחזות.
הזכיינים שיבחרו ידרשו לאפשר מבחן במספר שפות נפוצות - עברית, אנגלית, ערבית, רוסית, צרפתית וספרדית ולהפעיל את השרות במהלך השבוע, בין השעות שמונה בבוקר לשבע בערב, וביום שישי בין שמונה בבוקר ל- 12 בצהריים. בערים קטנות יתקיימו מבחנים פעמים בשבוע. על-פי התכנון יקימו שלושת הזכייניות שייבחרו 25 מרכזי מבחן. ההפרטה צפויה לצאת לדרך בעוד כחצי שנה, לאחר שלב בחירת הזכיינים והתארגנותם.

תאריך:  18/04/2006   |   עודכן:  18/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל בן יוסף
במטרה להימנע מפשיטת רגל ממשיכה ג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, להיפטר מאחזקותיה בחברות בנות - והפעם הגיע תור איסוזו
הדר פרבר
דוח הוועדה העצמאית של התקפות הטרור הופך לספר מאויר שיפורסם בספטמבר    המו"ל מקווה כי ירחיב את מעגל הקוראים של מסקנות הוועדה
יפעת גדות
דבקות גבוהה יותר בתזונה ים תיכונית נמצאה קשורה לסיכון נמוך במידה ניכרת להתפתחות מחלת האלצהיימר
הדר פרבר
הרשויות סורקות את האזור בחיפוש אחר הנמלטים, חלקם נחשבים למסוכנים במיוחד
יפעת גדות
הקרב היה חסר סיכויים    הגרמנים נכנסו עם 2,000 חיילים בגיבוי כוח שריון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il