X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
בוטל ביקורו בירדן של שר החוץ הפלשתיני, מחמוד א-זהאר בחקירה הנערכת נתפסו טילים ואמצעי לחימה שהוברחו לירדן על-ידי פעילי חמאס ארגון החמאס מכחיש
▪  ▪  ▪

ירדן הודיעה לרשות הפלשתינית על ביטול ביקורו של שר החוץ הפלשתיני, מחמוד א-זהאר, וזאת לאחר שהתגלה כי החמאס החדיר טילים אמצעי לחימה נוספים לשטח הממלכה. המידע התברר בחקירה מסועפת הנערכת בשטח ירדן, בשיתוף פעולה עם גורמי מודיעין בישראל.
בעקבות זאת הורה עבדאללה מלך ירדן להימנע מכל מגע רשמי עם החמאס, ולמעשה: להחרים את הארגון ואת ממשלת החמאס. ארגון החמאס הכחיש הבוקר (יום ד'), רשמית, את ההאשמות נגדו וטען כי הוא אינו מתערב בענייני הפנים של מדינות.
זו התפתחות מהותית בין הממלכה האשמית לבין ממשלת החמאס, לאחר שירדן הודיעה בתום הבחירות לרש"פ כי היא מקבלת את תוצאותיהן ומכירה בממשלת החמאס. היחסים בין ירדן לחמאס נותקו ב- 1999 בעקבות החלטת המלך עבדאללה, שאף גירש את חאלד משעל משטח ירדן. עתה חוזרת ירדן שוב לדפוס ההחרמה כלפי ארגון הטרור חמאס.
על ביטול הביקור של שר החוץ הפלשתיני שאמור היה להתקיים בימים אלה, הודיע דובר ממשלת ירדן. לדבריו, הביקור נדחה עד להודעה חדשה, וזאת לאחר שבפשיטות שנערכו נתפסו טילים, חומרי נפץ ונשק אוטומטי ברשותם של פעילי החמאס בירדן. כמו כן נמסר, כי פעילי החמאס נלכדו כאשר אספו מודיעין כדי לבצע פעולות טרור בעמאן ונגד נציגויות בירדן של מדיניות זרות.
א-זהאר מדלג, בימים אלה, בבירות מדינות ערב, כדי לגייס כספים למממנו סיוע כלכלי לרשות הפלשתיני. קופתה ריקה, ובשלב זה אין בידי החמאס את התקציבים הנדרשים לתשלום משכורות לכ - 150 אלף עובדי הרשות. הגירעון בתקציב הממשלתי עומד על כ- 1.4 מיליארד דולר.
אירן הבטיחה סיוע כלכלי בסך 50 מיליון דולר ולאחר מכן הודיעה על הגדלת הסכום ל- 100 מיליון דולר; כווית הבטיחה 50 מיליון דולר; רוסיה הודיעה כי היא תזרים סיוע כלכלי לאוכלוסיה הפלשתינית - בציר עוקף הקוורטט - אך טרם הודיעה רשמית מה יהא היקף הסיוע.

תאריך:  19/04/2006   |   עודכן:  19/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
TheMarker
מחיר הנפט בלונדון חצה לראשונה את רמת 72 הדולרים לחבית על-רקע חששות מפני פגיעה ביצוא הנפט מאירן - יצואנית הנפט הרביעית בגודלה בעולם
מחלקה ראשונה
עיתון רשמי אחר: פגיעה בחיילים ומתנחלים מותרת ולגיטימית; עיתון רשמי בירדן: הכיבוש והדיכוי הם הסיבה לפיגוע בתל אביב; מקהיר טרם יצא גינוי לפיגוע הרצחני
מחלקה ראשונה
בית משפחת המחבל המתאבד: השכנים ותושבי הכפר באו לברך; צוואת המחבל: "המתאבדים באים - אנו עורגים למוות כפי שאתם עורגים לחיים"
רונן ליבוביץ
בנק ישראל קורא למשא-ומתן בין ארגוני העובדים והמעסיקים על גובה שכר המינימום ומזהיר מפני עלייה חדה שתגרום נזק לתעסוקה בישראל
עידן יוסף
נר ההבדלה מתכלה לכם מהר מדי?    כמה טיפים שיסייעו להארכת חיי הנר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il