X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"סוריה צריכה לקבוע גבולותיה"

אנאן: סוריה טרם סילקה ידיה מלבנון

מזכ"ל האו"ם דורש מלבנון וסוריה להגיע לשורה של הסכמים כדי שלבנון תהפוך למדינה עצמאית קורא לפירוק כל הארגונים החמושים, כולל החיזבאללה
▪  ▪  ▪

מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, יוצא בהתקפה נגד ממשל סוריה ודורש מהם ל"הוציא את ידיהם" מלבנון, ולפעול במהרה לקביעת קו הגבול בין שתי המדינות וכן לפתיחת שגרירות בביירות במקום משרדי המודיעין אשר נשארו במדינה לאחר עזיבת כוחות הצבא. במקביל, קורא אנאן לפירוק החיזבאללה מנשקו.
מזכ"ל האו"ם חיבר דוח מיוחד אשר עוסק בלבנון בעידן שלאחר המפנה ההיסטורי אשר התרחש בשנה שעברה, בו יצאו כוחות צבא סוריה מהמדינה לאחר 29 שנות שהייה על אדמת לבנון. הדוח חובר על-בסיס ממצאיו של טריה לארסן, שליח האו"ם למזרח התיכון. המהלך הסורי התרחש בעקבות לחץ בינלאומי כבד מאוד, לאחר שהתגלו טביעות אצבע סוריות בנסיבות ההתנקשות בראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי, בחודש פברואר 2005.
לפרק את ארגוני הטרור
מסע לבנון לעבר עידן חדש בהיסטוריה הארוכה שלה הוא עדיין שברירי, זאת למרות שהמדינה עשתה "צעדים משמעותיים" בחצי שנה האחרונה, אומר אנאן בדוח אשר הגיע לידי סוכנות הידיעות AP. אנאן מזהיר כי לבנון לא תוכל להשיג עצמאות וריבונות מלאה עד אשר ארגון החיזבאללה וארגונים לבנוניים ולא לבנוניים אחרים אשר פועלים על אדמת המדינה בצורה חופשית יניחו את נשקם, ויהיו תחת שליטת מנגנוני הממשל הלבנוני.
הדוח אשר חיבר אנאן מתמקד ביישום החלטת מועצת הביטחון של האו"ם - 1559, מספטמבר 2004, הקוראת לנסיגת כל הכוחות הזרים הנמצאים בלבנון, לפירוק כל הארגונים החמושים והפעלת כל מנגנוני הממשל בכל רחבי המדינה. גם עתה נמנע צבא לבנון מלפעול באיזור דרום לבנון אשר נמצא למעשה בשליטת החיזבאללה וארגוני טרור אחרים.
"אני קורא לסוריה לקבל את ההצעות ולנקוט בצעדים, ובעיקר, להקמת שגרירות וכן לביסוס הגבול בין סוריה ללבנון", אומר אנאן. הוא מציין, כי כיום קשרים דיפלומטיים במדינות אחרות וגבולות ברורים הם "סממנים בסיסיים לריבונות ולעצמאות של כל מדינה".
במידה והסורים יקבעו את גבולם באופן ברור וחד-משמעי, יהיה בכך גם פיתרון לאיזור חוות שבעא שלמרגלות רמת הגולן והר החרמון. מדובר בנקודת מחלוקת בין ישראל, לבנון וסוריה. החיזבאללה משתמש במחלוקת זו כדי לתקוף את ישראל. איזור החוות נכבש על-ידי ישראל במהלך מלחמת ששת הימים ב- 1967 מיידי הסורים, אך החיזבאללה טוען כי מדובר בשטח לבנוני ולכן תוקף את מוצבי צה"ל בגיזרה. האו"ם קבע כי האיזור שייך לסוריה - ולכן ישראל וסוריה צריכות לדון בגורל האיזור, ללא כל מעורבות של גורם שלישי.
לדברי אנאן, הלבנונים הדגישו בעבר את רצונם להשיג הסכם על איזור החוות. "אני מצפה לשיתוף פעולה סוריה בסוגייה", הוא הוסיף. ביסוס גבולות ימנע גם הברחות כלי נשק ואמצעי לחימה משטח סוריה לשטח לבנון, ציין אנאן.
אנאן גם קורא להשגת הסכם לפירוק כל הארגונים הפלשתינים החמושים הנמצאים בלבנון הן במחנות הפליטים והן מחוץ למחנות. להערכתו, ניתן להשיג הסכם שכזה תוך כשישה חודשים.

תאריך:  19/04/2006   |   עודכן:  19/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
בעקבות דבריו זינק מחיר הנפט ל- 72.17 דולר לחבית    חשש מפני משבר נפט במיוחד במדיניות המערב - שהן הצרכניות העיקריות של נפט שמקורו במפרץ הפרסי
עומר שיקלר
לאחר שבסוף החודש שעבר התחלף בבית הלבן ראש הסגל, הודיע היום דובר הבית הלבן על עזיבתו    גם היועץ הפוליטי הקרוב של בוש מחזיר חלק מתחומי האחריות    מנסים לנער את הבית הלבן
טלספורט
שתי קבוצות שמגיעות בפעם הראשונה למעמד של חצי גמר ליגת האלופות יפגשו בפעם האחרונה שאיצטדיון הייבורי יראה משחק ביתי באירופה
טלספורט
גביע הפדרציה: אנה סמאשנובה אומנם הפסידה 6:2 6:4 לקאניה קדאפי האסטונית, אך שחר פאר ניצחה את מארט אני 1:6 0:6 ופאר ואובזילר ניצחו בזוגות
אור אריה
פוורורד מכבי ת"א התראיין לאתר היורוליג לקראת הפיינל-פור בפראג    ששון מספר על העונה שעברה עליו ועל הרגע שבו הגיעה ההצעה לחתום במכבי: "עלה לי חיוך מאוד גדול על הפנים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il