X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדענים אמריקנים טוענים כי אגמיה הקבורים של אנטרטיקה מחוברים באמצעות רשת של נהרות תת-קרקעיים
▪  ▪  ▪
מים במצב נוזלי ביבשת הקרח

יבשת אנטרטיקה ממשיכה לחשוף סודות לפני מדענים מרחבי העולם. הפעם, טוענים חוקרים אמריקנים, כי האגמים הקבורים ביבשת מחוברים באמצעות רשת של נהרות המוסתרים עמוק מתחת לפני השטח.
במשך שנים חשבו כי אגמי הקרח של יבשת אנטרטיקה ישארו חתומים במשך מיליוני שנים, ויקברו תחתם זנים ייחודים שחיו בעולם. במאמר שפורסם במגזין 'טבע' מדווחים חוקרים על כוונתם המחודשת לקדוח אל תוך האגמים.
כל ניסיון לחפור פנימה אל תוך גוף המים מסכן את זיהומם של הגופים האחרים. "המאמר מוכיח כי החפירה פנימה עלולה לזהם לא רק את האגם, אלא לגרום לזיהום של כל מערכת התעלות", הסביר המחבר הראשי של המאמר, פרופ' דוקאן ווינגמם מלונדון, בראיון לאתר החדשות בי.בי.סי.
קפסולת הזמן
אגמי הקרחונים באנטרטיקה מהווים "קפסולות של זמן", מהתקופה שבה היבשת החלה לקפוא. המדענים מעריכים, כי היצורים ובעלי החיים שקפאו בהם עשויים לשפוך אור על סביבות קיצוניות אחרות בעולמות נוספים, כגון מאגר המים שנמצא בכוכב יופיטר.
הימצאותה של מערכת התעלות עשויה לשנות את הדעה הקיימת כיום בנוגע לסיכויים למצוא פעילות מיקרוביולוגית אשר התפתחה באופן עצמאי. "הידיעה שדברים אלה היו בתוך האגמים והתפתחו במשך מיליוני שנים בוודאי לא תיעלם", אמר פרופ' ווינגמם. "אני חושב שעובדה שהיתה להם סביבה מיקרוביולוגית מבודדת שאפשרה לדברים להפתתח בדרך שלהם, צריכה להיבדק מחדש", הוסיף.
"מאז ומעולם חשבו על אגמי הקרח הקבורים ביבשת אנטרטיקה כעל גופים מבודדים אחד מהשני", אמר פרופ' מרטין סיגרט מאוניברסיטת בריסטול.
בעבר חשבו, כי יבשת אנטרטיקה קרה מכדי שיוכלו להימצא בה מים בצורה נוזלית. אולם מאז שנת 1960, לווינים וכלי טיס ועליהם רדארים בעלי עוצמה גילו עוד ועוד נהרות קבורים במרחק מאות קילומטרים מתחת לשכבת הקרח העבה. מעל 150 התגלו עד כה, אולם הצפי הוא לגלות עוד אלפי אגמים. גוף המים הגדול ביותר שנמצא מתחת לפני האדמה ידוע בשם אגם "יוסטוק", אשר משתרע על פני אורך של 250 קילומטרים, רוחב של 40 קילומטרים ועומק של 400 מטרים.
סוכנות החלל האמריקנית (נאס"א) והאקדמיה לחלל הרוסית מתכננים לחדור את הקרח על-מנת לדגום מהמים. כמו כן הם קיבלו הצעה לחקור ולדגום מאגם "Ellsworth" שבמערב אנטרטיקה, בשיתוף 14 אוניברסיטאות, מדענים מצ'ילה, בלגיה, ניו-זילנד וגרמניה.
במחקר האחרון שבוצע על-ידי מדענים נעשו מדידות מדויקות של אזור מזרח אנטרטיקה, המשמש בית לשכבת הקרח העתיקה ביותר והעבה ביותר ביבשת. המדידות נעשו באמצעות שימוש ברדאר הממוקם על לווין של סוכנות החלל האירופאית - ERS-2. הלויין מצא שינויים מסונכרנים בגבהים של פני השטח במספר אתרים המרוחקים זה מזה אלפי קילומטרים.
המדענים מאמינים, כי כל כמה זמן נוצרים שטפונות של מים מאגם אחד לשני, אשר עובדים דרך נהרות בגודל של נהר התמזה. במרבית הזמן אין זרימה תמידית שממלאת את האגם, אולם כאשר אגם אחד מוצף, המים נדחפים קדימה ועוברים לאורך הנהרות, עד שהם מגיעים אגם הבא.

תאריך:  20/04/2006   |   עודכן:  20/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מניתוח הנתונים עלה, כי מרווח קטן או גדול מדי בין לידות העלה את הסיכון לסיבוכים, כמו לידת פג ומשקל לידה נמוך
הדר פרבר
"בלייר החליט שהדבר הנכון לעשות הוא להיות עם הנשיא של ארה"ב בכל החלטה שייקבל... "
עומר שיקלר
תרופת הרביף, המתחרה בקופקסון, ממשיכה להמריא    המכירות הגיעו לסך של 104.2 מיליון דולר    ממשיכה להיות התרופה הצומחת ביותר בארה"ב
אריאל שמידברג
כך עולה מנתונים שמפרסמת רשות המיסים    הביקורות נערכו בתחום השיפוט של פקיד שומה צפת, בענפי הצימרים, לינה כפרית, גלריות, מסעדות ומתנות    בכ- 19% מהעסקים נמצא אי רישום תקבולים וב- 22% נתגלו ליקויים מהותיים בניהול הספרים
יונתן אוריך
במשך שנים התנגדה גרמניה לפתיחת ארכיון השואה    השבוע, שישים שנה אחרי, מודיעה גרמניה כי תפתח את הארכיון    על המדפים: כ- 50 מיליון מסמכים נאצים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il