X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הספר מציג, באמצעות חוקרים, עיתונאים, אנשי מקצוע ופעילים חברתיים, את מנגנוני ההדחקה וההשתקה הפועלים באתרים שונים בחברה הישראלית, ומנסה לפענח את הקשר בין שתיקה, ידיעה ופעולה
▪  ▪  ▪

ספר חדש, בשיתוף מכון ון-ליר בירושלים והוצאת הקיבוץ המאוחד, עורך דיון במנגנוני ההשתקה וההכחשה בחברה הישראלית. לכאורה הטענה על שתיקה היא פרדוקסלית. אנו חיים בעידן של מלל ציבורי בלתי פוסק, שבו עומדות לרשות האזרחים בימות תקשורת רבות, שמעליהן יוכלו להגיב ולהשמיע את קולם: טלוויזיה, רדיו, עיתונות ואינטרנט. הנגישות למידע הפכה למובנת מאליה: ארכיונים ישנים נפתחים לציבור, התביעה לשקיפות מידע נענית יותר ויותר ולווייני הטלוויזיה והאינטרנט מציעים לנו מאות ערוצי מידע ותקשורת. מדוע, איפוא, יש עדיין כל כך הרבה שתיקה והשתקה?
הספר "יודעים ושותקים: מנגנוני השתקה והכחשה בחברה הישראלית", בעריכת חנה הרצוג, מבקש לענות על שאלות אלו ולברר מהם התהליכים החברתיים המשתיקים והדוחקים סוגיות חשובות אל שולי התודעה הציבורית, על-פי רוב, אגב הכחשה והתעלמות מן הסבל האנושי הכרוך בכך. הספר חושף את הרבדים האמביוולנטיים של מנגנוני ההדחקה וההשתקה הפועלים בקרב הציבור הישראלי ומפענח את הקשר בין השתיקה, הידיעה והמעשה.
הכותבים בספר - חוקרים, עיתונאים, אנשי מקצוע ופעילים חברתיים - חושפים את הממדים השונים של מנגנוני ההדחקה וההשתקה הפועלים בתוך החברה בישראל כיום ומנסים לעמוד על הקשר בין מנגנוני השתיקה, הידיעה ואפשרות לפעולה.
בין הכותבים יאיר אורון, יהודה באואר, גדעון לוי, מנחם פרידמן, דני רבינוביץ, חיים חזן, ברק כלב, גייל טלשיר, יהודה שנהב, יולי חרומצ'נקו, כמיליא עארף-בדר, סעד א-דין חלואני ועוד.
בין השתיקות שהספר מבקש להפר הן השתיקות על רצח עם, אלימות במשפחה ובקהילה, השתקות והכחשות שמפעילים על עצמם חיילים, קורבנות של גילוי עריות, עדים לשחיתות ציבורית ועוולות ציבוריות אחרות.
רבקה פלדחי, במאמרה "בגידת האינטלקטואלים", מחדדת ניגוד לכאורה, הקיים בין הידיעה לשתיקה. היא מציגה לפנינו את הפרדוקס הטמון במשטר דמוקרטי המכונן עצמו באמצעות דיבור. הדמוקרטיה, מבהירה פלדחי, היא גם חממה ל"מכבסת מילים". הדיבור עשוי להפוך למנגנון המאפשר המרה של זוועה כוחנית בדיבור מרגיע, לכן בדמוקרטיה כולם מדברים.

תאריך:  23/04/2006   |   עודכן:  23/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
הסיכון: העברת נגיף שפעת העופות מהרשות חזרה לתוך אזור הצפון בישראל
מירב לוי
לראשונה במכללת אריאל: תוכנית מיוחדת לגמלאים    ילמדו בכיתה עם הסטודנטים הצעירים לתואר ראשון
אורון חדי
הבת דרשה מביהמ"ש לענייני משפחה להורות על העברת מחצית מדירת אמה ובן זוגה מכוח הלכת השיתוף    ביהמ"ש סירב לבקשתה וקבע: "האם המנוחה לא העלתה טענה בעניין השיתוף בחייה, ובתה לא יכולה לעשות זאת לאחר מותה"
מחלקה ראשונה
יפעת ברידנר-מולר בתפקידיה הקודמים שימשה כמנהלת הכספים וכחשבת של בית האופנה "הגרה", ולאחר מכן שימשה כחשבת בחברת ההשקעות "א.ד.ם הולנד השקעות וניהול בע"מ"
מירב לוי
דורשת להעביר כספים לפנסיה התקציבית    דורשת גם למנוע ישיבת דירקטוריון שאמורה לאשר את "עסקת המיליארדים" בין קק"ל למדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il