X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העילה לכך: החקירה המתנהלת נגדו על-ידי המשטרה ליברמן תוקף את מזוז וטוען כי מדובר בהחלטה פוליטית
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הודיע לראש הממשלה (בפועל), אהוד אולמרט, כי יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, פסול, בשלב זה, מלהתמנות לתפקיד השר לביטחון פנים, וזאת נוכח החקירה המשטרתית המתנהלת נגדו. יחד עם זאת, לא שלל היועמ"ש מינויו של ליברמן לתפקיד אחר בממשלה.
בתגובה להודעת היועץ קרא ליברמן לאולמרט לגלות מנהיגות ולמנותו לתפקיד, גם בניגוד להחלטה. "אולמרט חייב לגלות מנהיגות ולמנותי לתפקיד. ההחלטה למנוע ממני את תפקיד השר היא מהלך פוליטי מגוחך", אמר ליברמן.
החקירה נגד ליברמן מתנהלת בחשד לעסקות בלתי כשרות עם איל ההון מרטין שלאף ובעניינים נוספים. מהלכי החקירה נמשכים כחמש שנים. בשנים האחרונות לא נעשה כמעט מאומה כדי לקדם את החקירה. רק בחודשים האחרונים, במקביל להתמודדותו של ליברמן במסגרת ישראל ביתנו, ולאחר שליברמן התבטא כי הוא יידרוש את התיק לביטחון פנים, חודשו מהלכי החקירה. ליברמן טוען, כי הנה עדות לכך שגורמים במשטרה ובמערכת המשפטית מנסים לטרפד את כניסתו למשרד לביטחון פנים, ולקבוע, למעשה, מי לא יהיה השר הממונה עליהם.
משרד המשפטים הודיע, כי היועמ"ש מקיים קשר קבוע עם אולמרט, בכל הנושאים המחייבים או המצריכים את התייחסותו - אגב מהלכי הרכבת קואליציה עתידית. במסגרת זו הבהיר מזוז כבר לפני מספר שבועות, בפגישה שקיים עם ראש הממשלה המיועד בנושא הרכבת הקואליציה, כי "כל עוד נמשכת החקירה המשטרתית בעניינו של ח"כ אביגדור ליברמן, ובשים לב למהות החשדות שנחקרים, עמדתו המשפטית היא שלא ניתן יהיה למנותו לשר לביטחון הפנים".
מזוז, ופרקליט המדינה ערן שנדר, קיבלו עידכון בדבר מהלכי החקירה והממצאים. מחמת זאת מסר מזוז בסוף השבוע עידכון נוסף לאולמרט, והוא קובע עתה: "החקירה בפרשה טרם מוצתה והיא נמשכת. החקירה מלווה מקרוב על-ידי מנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עו"ד אביה אלף". היועמ"ש ופרקליט המדינה מקבלים דיווח שוטף, מתוך מגמה לסיים את החקירה בהקדם.
ליברמן מותח ביקורת על החלטת מזוז. לטענתו, מדובר בהחלטה פוליטית נטולת יסוד משפטי. ליברמן פנה בקריאה אל אולמרט: להתעלם מהנחיית מזוז ולמנותו, בכל זאת, לתפקיד השר לביטחון פנים. במקביל שוקל ליברמן להימנע, יחד עם ישראל ביתנו, מכניסה לקואליציה, אם מבוקשו לא ינתן לו.

תאריך:  23/04/2006   |   עודכן:  24/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
פרופ' רייכמן הודיע על פרישתו מקדימה    מדגיש: אני מעוניין לשדר לסטודנטים אמינות    טוען: קיבלתי הבטחה משרון ומאולמרט, וזו לא קויימה על-ידי אולמרט
יואב יצחק
העבודה מקבלת שיבעה תיקים    המפסידים הגדולים: אוריאל רייכמן ושאול מופז    הרצוג יקבל את תיק התיירות, איתן כבל יקבל את תיק הספורט ותיק רשות השידור    אוירה של משבר בקדימה
עומר שיקלר
אירועי הזיכרון לשואה ולגבורה נפתחו הערב בעצרת הממלכתית בכיכר גטו ורשה ביד ושם, הר הזיכרון, ירושלים    מחר בשעה 10:00 תשמע ברחבי הארץ צפירת זיכרון
יפעת גדות
כך קובעים חוקרים אמריקנים    מערכות היחסים כללו דמי ייעוץ או נאום, בעלות על מניות החברה, תשלום עבור מתנות ונסיעות ומימון מחקרים
עומר שיקלר
עיקר משימותיו של הצוות המיזוגים המשפטי יהיו פרשנות החוק באשר לעמידת צדדים בתנאי הגשת הודעות מיזוג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il