X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
הפעם בעקבות התקפות של מורדים מאואיסטים על עמדות משטרה ובנייני ממשלה אמש פיזרו כוחות הממשלה גז דמעות וירו כדורי גומי לעבר אלפי מפגינים פרו-דמוקרטים שהפגינו מחוץ לקטמנדו נגד המלך ובעד הדמוקרטיה
▪  ▪  ▪

רשויות נפאל הודיעו על סגר נוסף בבירה, קטמנדו, יום לאחר שמורדים מאואיסטים תקפו בנייני ממשלה בחלק המזרחי של המדינה. לא דווח על נפגעים, אך במקום נערך קרב ירי בין כוחות הביטחון לבין המורדים, קרב אשר נמשך כמה שעות.
המורדים תקפו עמדות משטרה והקיפו את בנייני הממשלה במקום (שבת) כשהמהומות הסתיימו רק למחרת. בעקבות זאת, הודיעו כאמור הרשויות כי הסגר יימשך בבירה עד ליום ב' בין השעות 11 בבוקר ל- 6 בערב (זמן מקומי).
אמש פיזרו כוחות הממשלה גז דמעות וירו כדורי גומי לעבר אלפי מפגינים פרו-דמוקרטים שהפגינו מחוץ לקטמנדו. ההפגנות נגד המלך ובעד הדמוקרטיה במדינה, החריפו לאחרונה - 14 איש נהרגו נכון לשבוע השלישי של הכאוס. המשטרה הורתה לירות בכל מי שיפר את העוצר בעיר שבה 1.5 מיליון תושבים.
בסוף השבוע (ו') אמר גיאנדרה מלך נפאל, כי ישיב את הכוח והריבונות לידי העם ויחזיר את הדמוקרטיה למדינה. ההודעה באה 14 חודשים לאחר תפיסת השלטון על-ידי הקבוצה בראשה הוא עומד, דבר שעורר תסיסה רבה והפגנות אלימות אשר גבו את חייהם של מפגינים רבים.
משרד החוץ: לא לבקר במדינה
משרד החוץ חידש בשבוע שעבר את אזהרת הנסיעה לנפאל וביקש להביא לידיעת אלו המתכננים נסיעה לאזור ולידיעת השוהים בה, כי חזית שבע המפלגות, המתנגדת לממשלה, הודיעה כי בכוונתה להמשיך "עד להודעה חדשה" בשביתה כללית ובהפגנות ברחבי נפאל, שהיו אמורות להסתיים ב- 9.4.06. בעונה זו שוהים אלפי ישראלים במדינה וישנו חשש כי יפגעו במהומות.
בהודעת המשרד נאמר, כי המחתרת המאואיסטית חידשה את הפעולות המזוינות ברחבי המדינה, הן כנגד כוחות הביטחון והן נגד משרדי הממשלה. במהלך פעולות אלו נהרגו רבים, חלקם עוברי אורח. הממשלה הטילה כאמור עוצר בתוך קטמנדו ובערים נוספות בהן לליטפור, קירטיפור ופוקרה, ואפשר שבקרוב תכריז הממשלה על מצב חירום.
במשרד החוץ ממליצים לישראלים השוקלים נסיעה לנפאל לדחות נסיעות לא חיוניות עד להתבהרות המצב. לישראלים השוהים כבר בנפאל מומלץ להימנע מלהתקרב להתקהלויות ולהפגנות ולהימנע מתנועה בדרכים במועדים בהם מוכרזות שביתות. במקרים של הכרזת עוצר על-ידי הרשויות, משרד החוץ מדגיש כי על-פי ניסיון העבר, העוצר נאכף בקפדנות והפרתו כרוכה בסכנת חיים.

תאריך:  24/04/2006   |   עודכן:  24/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
לעיתים הטיפול בתרופות כימותרפיות אינו מצליח לבלום את הגידול הסרטני    מדעני מכון ויצמן פיתחו דרך שתאפשר לבדוק מתי עלול הלחץ התוך רקמתי לסכל את יעילות התרופות ואז למנוע זאת בעזרת חומרים מפחיתי לחץ
גלית יצחק
ד"ר טלי שגיא קיבלה מינוי לדרגת פרופ'-חבר ברפואת ילדים, בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת תל אביב
יהונתן דחוח-הלוי
מחריפה מתיחות בין ה'פתח' לחמאס - אבו מאזן מאשים את החמאס בליבוי מלחמת אזרחים ובפגיעה באינטרס הפלשתיני    הוא קרא לחמאס להתעשת ולאמץ קו מדיני ריאליסטי
מירב לוי
הפארק כולל 4 מתחמי צלילה וחושף בפני חובבי הצלילה את הנמל העתיק שבנה הורדוס, שרידי ספינות טרופות, מטענים טבועים ועוד
עידן יוסף
עמימות שוררת בוותיקן לנוכח פרסום צפוי של מסמך על-ידי האפיפיור    תוכן המסמך אינו ידוע, אך ההערכה היא כי מדובר בהיתר לנשאי נגיף האיידס להשתמש בקונדומים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il