X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מפקדי המחוזות ופיקוד המשטרה קיימו אתמול יום עיון ביד ושם, שעסק בנושא ""צלם האדם בצל המוות" המפכ"ל: "השואה - קו שבר שאינו ניתן לאיחוי בתרבות האנושית"
▪  ▪  ▪

סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל בראשות המפכ"ל, רב-ניצב משה קראדי, התכנס אתמול ב"יד ושם" לקיום יום עיון בנושא "צלם האדם בצל המוות".
בפתיחת יום העיון אמר מפכ"ל המשטרה: "היום, בעת התכנסותנו כאן ביד ושם, אנו עוצרים לרגע משגרת חיינו, מתפנים מעיסוקנו הרבים, כדי לזכור ולהזכיר. מורשת השואה, עם המסרים האוניברסלים והיחודיים, מהווה חלק מרכזי בחינוך מפקדי משטרת ישראל".
במהלך יום העיון, ביקר סגל הפיקוד הכללי במרכז השאלות הגדולות שלאחר השואה, ביקר בתערוכת גרוש מונפרנאס - "סופה של אסכולת פריס" והשתתף בטקס זיכרון בבית הכנסת ביד ושם. זו השנה השלישית שספ"כ משטרת ישראל מבקר ביד ושם, בכינוס מיוחד לזכרם של הנספים.
רב-ניצב קראדי התייחס ארוכות לנושא ואמר בין היתר: "השואה מסמלת קו שבר שאינו ניתן לאיחוי בתרבות האנושית. מעשי הזוועה שבוצעו על-ידי הנאצים ובשמם ברחבי אירופה מעלה גם היום שאלות קשות בדבר התהומות אליהן יכולה להתדרדר ההתנהגות האנושית. ואולם, בה בעת, זוועות השואה הן גם אלו שמאירות את פסגות העשייה וההקרבה אליהן הגיעו הקורבנות, כבני אדם, בשוליה ישנם שיאים של הקרבה אנושית עבור הזולת, שמירה על צלם אנוש בצל המוות ולעיתים במחיר המוות, קיום מוסר בעולם ללא מוסר.
במחנות היתה העזרה ההדדית לעתים קרובות שאלה של חיים ומוות, והוא לוותה בדילמות מוסריות קשות. הסיוע לאחר במזון, בלבוש או בעבודה פגע ביכולת ההישרדות של האדם עצמו, ובכל זאת היו שעשו זאת. פעולות רבות נעשו גם במישור של מעבר לקיום הבסיס, למען ערכים נעלים תוך סיכון חיים ממשי, במודע ומתוך בחירה: הגנה על עולמם של הילדים, חינוך הנוער, פעילות תרבותית, שמירה על ערכי דת ומסורת. למרבה הצער לא כל מי ששימרו את צלם האדם בצל המוות הצליחו לשרוד, אך מעשיהם עצמם הם בבחינת תזכורת לעוצמת רוחו של האדם".
המפכ"ל ציין עוד, כי המשטרה שמה לה למטרה להנחיל למפקדיה ולשוטריה את התובנה כי השואה לא קרתה לאנשים אחרים במקומות אחרים, אלא היא חלק מההוויה שלנו - "היא מחייבת התוודעות, הבנה והפנמה. היא שייכת לכאן ועכשיו. השואה, לדידנו, היא בעלת נגיעה להיבטים רבים בפעילות המשטרתית. חלק מהיבטים אלו מוטמעים בבסיס ערכי משטרת ישראל והמורשת שאנו מבקשים להנחיל לפקודינו - תחושת השייכות והמחוייבות האישית של כל שוטר להמשך קיומה של מדינת ישראל דמוקרטית וחזקה ושמירת כבוד האדם באשר הוא אדם. ערכים אלו מנחים וימשיכו להנחות אותנו בפעילותנו אל מול המשימות המורכבות והקשות העומדות לפתחנו", דברי קראדי.
בסיום הביקור , מפכ"ל המשטרה הודה ליו"ר הנהלת יד ושם - מר אבנר שליו, לד"ר מוטי שלם ולכל העוסקים במלאכה ביד ושם על קיום הביקור ועל שיתוף פעולה הדוק המתקיים באופן רצוף ולאורך כל השנה. כמו כן , הודה המפכל לראש אגף משאבי אנוש ולמדור חינוך והסברה על ארגון יום זה.

תאריך:  24/04/2006   |   עודכן:  24/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ארבעה מהחולים מתו    בכך עלה מספר מקרי המוות משפעת העופות ל- 113
מירב לוי
שנת 2005 התאפיינה בשפע של חומר אנטישמי והתבטאויות עוינות ופוגעות בתקשורת העולמית    עם זאת נרשמה בשנה זאת ירידה משמעותית בתקריות אנטישמיות לעומת שנת 2004    דוח האנשטימיות מבהיר - מספר התקריות היה השני בגודלו ב- 15 השנים האחרונות
שלומי דיאז
נתפס ביער בן שמן בתוך רכב ובו מזרקים    הודה בעבירה המיוחסת לו    דיווח הועבר למשרד הבריאות
הדר פרבר
לקשמי מיטאל, תעשיין הודי ואיל פלדה, הוא האדם העשיר ביותר בבריטניה    המלכה הבריטית במקום ה- 192
הדר פרבר
עשרות אלפים צעדו ברחובות בריסל לציון מותו של הנער בן ה-17 והניחו פרחים בתחנת הרכבת שבה נרצח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il