X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
האגודה לזכויות האזרח פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, בבקשה שיורה לממשלה לחזור בה מהכוונה לשלול את תושבותם של חברי הפרלמנט הפלשתיני, המתגוררים במזרח ירושלים, ובראשם "הג'ינג'י" מוחמד אבו טיר
▪  ▪  ▪

האגודה לזכויות האזרח שוברת שיאים חדשים: לאחר שורה של עתירות תקדימיות בעניינים של אזרחים ערבים שהגישה האגודה לאורך השנים, פנתה היום האגודה ליועמ"ש מזוז בשם לא פחות מאשר... ארגון החמאס. פנייתה של האגודה הינה בבקשה שיורה לממשלה לחזור בה מהכוונה לשלול את תושבותם של חברי הפרלמנט הפלשתיני, המתגוררים במזרח ירושלים.
כזכור, לאחר הפיגוע הקטלני בתחנה המרכזית הישנה בת"א, שגבה את חייהם של תשעה בני אדם, החליטה הממשלה בתום התייעצות, לשלול את תושבותם של שלושה חברי הפרלמנט הפלשתיני מטעם חמאס, ובראשם השייח' "הג'ינג'י" מוחמד אבו-טיר, המתגוררים במזרח ירושלים.
בפנייתה היום ליועץ מזוז (ב' 24.4.06) מדגישה האגודה, כי אומנם חובתה של המדינה לפעול נגד מי שמסכן את בטחונה, ואולם זאת רק במסגרת הליכים פליליים. ואולם, חברי הפרלמנט הפלשתיני אינם נחשדים בפעילות "ביטחונית", וגירושם - רק משום היבחרם לפרלמנט - אסור על-פי הדין הישראלי והבינלאומי:
"חברי הפרלמנט הפלשתיני אינם נחשדים בפעילות שכזו, והם ודאי אינם חשודים שניצלו את רישיון הישיבה לצורך פעילות שכזו. העילה היחידה לשלילת מעמדם ולגירושם מבתיהם היא חברותם בפרלמנט הפלשתיני מטעם תנועת חמאס".
במכתב הפנייה מוסבר כי מעמדם החוקי של תושבי מזרח ירושלים נובע מהחלת הדין הישראלי באזור לאחר מלחמת ששת הימים: "הקביעה הנורמטיבית, כי האזור הוא חלק מירושלים, הובילה ליצירת אינטגרציה של האזור ותושביו למערכת המשפט, השיפוט והמינהל של המדינה. בראש ובראשונה מקנה רישיון הישיבה לתושבים הפלשתינים, זכות לשהות באופן קבוע בבתיהם וחסינות מפני גירוש. בדיוק משום כך, הרישיון ניתן להם בדין ולא בחסד".
בנוסף, עורכת האגודה השוואה בין עניינם של אנשי החמאס ובין יגאל עמיר, אשר בעניינו: "המדינה הודיעה לבג"צ, כי היא רואה לנכון להימנע ככלל מהפעלת הסמכות לבטל מעמד, אותה היא מגדירה 'צעד דרסטי וקיצוני", לשון הפנייה.
בסיום הפנייה משגר עו"ד עודד פלר, מטעם האגודה, עקיצה לעבר הממשלה, ברומזו כי שלילת התושבות היא צעד פוליטי ללא בסיס משפטי: "החברות בפרלמנט כשלעצמה, כמו גם עמדותיהם הפוליטיות של חברי הפרלמנט, אינן עילה לשלילת מעמדם ולגירושם מבתיהם".
היועץ המשפטי הודיע בעבר לראש הממשלה (בפועל), אהוד אולמרט, כי יגן על ההחלטה זו בדבר שלילת התושבות של אנשי החמאס בבג"צ. לדעת מזוז, שלילת מעמד בישראל, אפשרית בהתקיים נסיבות קיצוניות המצדיקות זאת. במקרה הזה, מדובר על צירוף של נסיבות - מחד, שלושת אנשי חמאס הם חברים בארגון המוגדר בישראל ארגון טרור, בנוסף, השלושה הם חברים בהנהגה של יישות מדינית שאיננה ישראל.
אילו לא היה מדובר בצירוף של שתי הנסיבות, אין כל ודאות שבמערכת המשפטית היו מסכימים לנקיטת צעד כזה. לאחר פנייה זו של האגודה לזכויות האזרח, נראה כי המאבק בנושא זה יגיע בקרוב לשעריו של בית המשפט הגבוה לצדק.

תאריך:  24/04/2006   |   עודכן:  24/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
ראש אגף החקירות במחוז, נצ"מ אבי מנצור, חשוד בהטרדה מינית    הכחיש את המיוחס לו
הדר פרבר
סקיי: אדם הגיע לביה"ח לאחר שירה 12 מסמרים לתוך ראשו
מירב לוי
חברי המועצה מתקוממים נגד הפרסומת שבה ילד צעיר משחק תפקיד של "פלייבוי" ומקבל לביתו "משלוח" של שתי צעירות    דורשים להפסיק את שידור הפרסומת בטלוויזיה
מירב לוי
יואל גביש יהיה אחראי על מחלקת קבוצות בארץ ובחו"ל, ארגון אירועים בגוליבר, ועל פעילות מול המגזר המוסדי    בעבר היה מנכ"ל חברת "מקסימום חופש"
אלעזר לוין
קוטג' נוסף בהרצליה - 450 אלף דולר    4 חדרים בת"א - 263 אלף דולר    4 חדרים ברחובות - 203 אלף דולר    4 חדרים בפ"ת - 188 אלף דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il