X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אשה מעדה בדרכה לבנק ושברה את ידה בשל רטיבות במדרגות המובילות לבנק בית המשפט קבע כי הבנק התרשל בטיפול במי המזגנים שלו והורה לו לפצות את האשה בכמאה אלף שקלים
▪  ▪  ▪

חנה יונה זמר טוב, תושבת רמת גן, הגישה תביעה נגד בנק הפועלים לאחר שעלתה במדרגות המובילות לבנק ושברה את ידה. שופט בית המשפט השלום בירושלים כרמי מוסק קיבל את תביעתה וקבע כי הבנק התרשל ויפצה אותה בכמאה אלף שקלים.
על-פי הנטען בכתב התביעה, הנפילה נגרמה ממצבן של המדרגות, "גרם המדרגות צר, המדרגות אינן בנויות כהלכה ומעל הכל היו רטיבות וירוקת במקום, כאשר הרטיבות היא שגרמה לתובעת להחליק מגרם המדרגות".
בכתב התביעה שהגישה זמר טוב, היא הדגישה כי המדרגות המובילות לבנק בנויות מאבן פראית ולא אחידה. היא אף הציגה תמונות שבהן נראה צינור ניקוז האוסף אליו מי מזגנים הנמצאים בקיר הבניין שמעל המדרגות. לטענתה, היתה נזילה מצינור זה, שהיה שבור באותה עת, וכי מדובר בצינור ניקוז של מי המזגן השייך לבנק.
ממכלול העדויות אשר הצטברו בבית המשפט, ולאור העובדה שהבנק לא טרח להציג ולו "בדל ראיה", קבע השופט מוסק, כי הוא "מקבל את טענת התובעת וקובע כי היתה נזילת מים על המדרגות, כתוצאה מכך שצינור הניקוז של מזגני הבנק היה שבור".
מוסק אף קבע, כי "דעתי היא כי נזילת מים על מדרגות המשמשות להגעה לכניסה לסניף הבנק, הוא מעשה או מחדל היוצר סיכון בלתי סביר לעוברי אורח, ואילו על הבנק היה לצפות כי מדובר במפגע בלתי סביר שיכול לגרום לארוע תאונתי, ומכאן נובעת התרשלות הבנק".
מוסק דחה את טענת הבנק שייחס לאשה אדם תורם וקבע, כי במישור הצפיות, הוא אינו סבור כי "אדם סביר" שהולך לתומו לבנק, במדרגות המוליכות לבנק צריך לצפות שתהיה רטיבות על המדרגות כתוצאה מנזילת מי מזגנים. הוא ציין, כי "לא מדובר בשטיפת המדרגות כשאז קיימת כמות גדולה של מים, אלא בטפטוף או נזילה שקשה להבחין בה, מה עוד שמדובר באבן פראית בלתי אחידה, מחורצת, עם ירוקת, דבר המקשה שבעתיים להבחין ברטיבות האמורה".
הוא הוסיף וכתב בפסק דינו, כי גם מבחינת מבחני "האשמה המוסרית", לא נראה לו, "כי יהיה זה ראוי להטיל אשם תורם כלשהו על התובעת, שהלכה לתומה על גרם מדרגות המוביל לסניף בנק. יהיה בכך מסר בלתי ראוי למזיק, שמחדלו גרם לנזק".
לאחר שמיעת עדויות המומחים הרפואיים שהעריכו את נכותה של האשה בין חמישה לעשרה אחוזים, קבע מוסק כי הבנק יפצה אותה בסכום של 101 אלף שקלים, וכן ישלם את שכר טירחת עורכי דינה בסכום של עשרים אלף שקלים.
א 012025/03 חנה יונה זמר טוב נ' בנק הפועלים בע"מ.

תאריך:  25/04/2006   |   עודכן:  25/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
דיוויד מיאט, ניאו נאצי בריטי, התאסלם והפך לתומך באוסאמה בן-לאדן    מיאט מצדד בג'יהאד לשחרור אדמות המערב מידי הכופרים וקורא להקמת מדינה איסלאמית גלובלית
מירב לוי
יותר יותר ישראלים נוטשים את חדוות העשן והבשר ומעדיפים את חופיהן של טורקיה וקפריסין
מחלקה ראשונה
צפירה בת שתי דקות וטקס ביד ושם להתייחדות עם קורבנות השואה    במרכז העצרת: טקס הנחת הזרים בידי נציגים רשמיים של ארגוני הניצולים ומוסדות רבים אחרים
יפעת גדות
אין ספור עצות בנוסח "לא לאכול לפני השינה", או "לא להשאיר צלחת ריקה", מתקבלות אצל חלקנו כתורה מסיני    מה עומד מאחוריהן?
הדר פרבר
חבר המושבעים, המורכב מתשעה גברים ושלוש נשים, החל אמש בדיונים שבסופם יחליט איזה עונש יש לגזור על מוסאווי, החשוד במעורבות בפיגועי הטרור ב- 11 בספטמבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il