X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
46% מתושבי ישראל סובלים מכאב כרוני, לרוב סובלים מכאב זה בני 51 ומעלה הכאב משפיע בעיקר על הגב והגפיים
▪  ▪  ▪

מתברר שלא מעט אנשים סובלים מכאב כרוני. מי סובל יותר מכאב זה - נשים או גברים, ומהם האזורים הרגישים ביותר בגופנו לכאב כרוני?
מחקר שנערך באוניברסיטת בן-גוריון ושירותי בריאות כללית וממצאיו מפורסמים היום (ג', 25.4.06), יענה על שאלות אלו וכן יספק תשובות נוספות בנושא זה.
נמצא, כי כמחצית (46%) מאוכלוסיית ישראל סובלת מכאב כרוני, לעומת שכיחות של כאב כרוני באוכלוסיה הכללית בעולם, שעל-פי דיווחים שונים, נעה בין 10%-40%.
המחקר נערך בקרב מדגם מייצג של 3,739 תושבי הארץ, בראשות פרופ' פסח שוורצמן, ד"ר רוני פלג, ד"ר מיכאל שרף וד"ר יהורם זינגר. הללו ניסו להעריך הימצאות של כאב כרוני בקרב האוכלוסיה בישראל, תוך איפיון המטופלים והערכת דרכי ההתמודדות עם הכאב.
מממצאי המחקר עולה, כי מקרב 46% שדיווחו על כאב כרוני, כלומר 1,722 מבין משתתפי המחקר, 38% הם בקבוצת גיל 25-50 ו- 62% בני 51 ומעלה.
כמו-כן, הדיווח על כאב בקרב נשים היה גבוה יותר באופן משמעותי בהשוואה לגברים - כשני שליש מהסובלים מכאב היו נשים. עוד עולה, כי הכאב הכרוני משפיע בעיקר על הגב - 32%, גפיים - 17%, ראש - 13%, בטן - 10%, ברך - 7% וחזה 6%.
עוד עולה מנתוני המחקר, כי מעל שליש מהחולים סבלו מעוצמת כאב קשה, 69% סבלו מהפרעה בינונית עד קשה בסדר היום, 49% סבלו מהפרעה בינונית עד קשה בשינה, ו- 47% דיווחו על השפעה בדרגה בינונית עד קשה בעבודה שגרתית. כמו-כן, כחמישית ממשתתפי המחקר דיווחו על אובדן ימי עבודה. רק 4.8 מהסובלים מכאב הגיעו להערכה של רופא העוסק בכאב.
ממצאי המחקר פורסמו לקראת "כאב בשר ודם" - כנס רב תחומי על ייצוגי הגוף החולה, הסובל והמתענג, שיתקיים באוניברסיטת בן-גוריון בימים ד'-ה' (26-27 באפריל).

תאריך:  25/04/2006   |   עודכן:  25/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
"מינוי פרופ' כשרת החינוך יוביל לפריצת דרך בהשכלה הגבוהה בישראל", כך לדברי נשיא אוניברסיטת בר-אילן ויו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות, פרופ' משה קוה    בר-אילן מתכננת להנהיג תוכנית העשרה אקדמית לסגל הבכיר בשרות המדינה
מתי טוכפלד, ורשה
8,000 משתתפים הגיעו בימים האחרונים לפולין וביקרו באתרים היהודים הפזורים ברחבי המדינה    בטקס שייערך אחר-הצהריים ישתתפו ח"כ פרס והשר הירשזון
אורון חדי
אשה מעדה בדרכה לבנק ושברה את ידה בשל רטיבות במדרגות המובילות לבנק    בית המשפט קבע כי הבנק התרשל בטיפול במי המזגנים שלו והורה לו לפצות את האשה בכמאה אלף שקלים
יהונתן דחוח-הלוי
דיוויד מיאט, ניאו נאצי בריטי, התאסלם והפך לתומך באוסאמה בן-לאדן    מיאט מצדד בג'יהאד לשחרור אדמות המערב מידי הכופרים וקורא להקמת מדינה איסלאמית גלובלית
מירב לוי
יותר יותר ישראלים נוטשים את חדוות העשן והבשר ומעדיפים את חופיהן של טורקיה וקפריסין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il