X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
שנתיים לאחר שהשיקה את דגני בוקר במותג במבה בקול תרועה רמה, החליטה הנהלת נסטלה-אסם למחוק את המותג מפעילות בתחום דגני הבוקר, ולהורידו מהמדפים כך נודע ל-TheMarker
▪  ▪  ▪
כמה חודשים לאחר ההשקה היה ברור שהמוצר הזה כבר לא ימריא. כשהיה בשיאו, הוא הצליח לתפוס נתח שוק של אחוזים בודדים. מאז, הוא רק הידרדר במורד גרף נתחי השוק, עד שהגיע לשברי האחוז, שם הוא נותר זה חודשים ארוכים

   מארי מיכאלי, יחסי ציבור
אסם-נסטלה מעלה קמפיין לקטגוריית דגני הבוקר

   גיתם פורטר נובלי
דגני בוקר צי'ריוס - מעתה לכל המשפחה

עלות ההשקעה השיווקית בדגני הבוקר של במבה נאמדת ב-1.5 מיליון דולר, מהם כמיליון דולר בסדרת קמפיינים בשנתיים האחרונות, באמצעות מקאן-אריקסון, ועוד כחצי מיליון דולר בפעילות שיווק, מחקרי שוק וקידום מכירות. זאת, בנוסף על מיליוני שקלים שהושקעו בפיתוח המוצר ופס הייצור שלו (במפעל מיוחד בפולין), פיתוח שארך שנה וחצי.
כמה חודשים לאחר ההשקה היה ברור שהמוצר הזה כבר לא ימריא. כשהיה בשיאו, הוא הצליח לתפוס נתח שוק של אחוזים בודדים. מאז, הוא רק הידרדר במורד גרף נתחי השוק, עד שהגיע לשברי האחוז, שם הוא נותר זה חודשים ארוכים. בשנה וחצי הראשונות עוד עשתה אסם מאמצים להגדיל את היקף המכירות של המותג, אך לשווא. המבצעים שערכה לא הצליחו לגרום למכירות לגדול, והציבור פשוט הצביע בקופה. בחצי השנה האחרונה היו דגני הבוקר של במבה מוצר חי-מת.
ההחלטה להרחיב את במבה לדגני בוקר לא היתה קלה. לפני שנתיים, ערב ההשקה, אמר דן פרופר, מנכ"ל אסם, בראיון ל-TheMarker כי "ההשפעה של הרחבת מותג כמו במבה היא קריטית. לכן השקענו כ-400 אלף דולר במחקרי שוק. יותר מאלף ילדים טעמו את המוצר לפני שהחלטנו להתחיל לשווק אותו".
פרופר, בזמנו, לא חשש מכישלון. "אנחנו משלבים את היתרון של מותג אהוב על-ידי הילדים עם הטכנולוגיה של ענקי דגני הבוקר - נסטלה וג'נרל מילס. זה צעד אדיר מבחינתנו, אבל גם צעד בטוח. אין לנו ספק שנצליח במהלך. אם היה לנו ספק, לא היינו יוצאים עם המוצר החדש", אמר פרופר.
דווקא הצ'יריוס הצליח
לעומת הכישלון של דגני הבוקר של במבה, הצליחה אסם בשנתיים אלו באמצעות מותג אחר בזירת דגני הבוקר - מתיחת המותג צ'יריוס (של נסטלה) מדגני בוקר לילדים לדגני בוקר לכל המשפחה הצליחה, והיקף המכירות של המותג גדל באופן משמעותי. כיום נושק נתח השוק של צ'יריוס לקו ה-9%.
בתגובה לשאלה מדוע הוחלט להוריד מהמדפים את דגני הבוקר במותג במבה, נמסר מאסם כי "לאור הנתונים של מותג צ'יריוס, קיבלה חברת אסם החלטה אסטרטגית לפיה עיקר ההשקעה והמאמצים השיווקיים יתמקדו בטיפול בקטגוריית דגני הבוקר צ'יריוס, המיועדים לכל המשפחה והמהווים את אפיק הצמיחה העתידי של החברה, במקום בדגני בוקר במבה. בעוד שילדים אוהבים מאוד את טעם הבמבה כחטיף, הם אינם מעוניינים לצרוך טעם זה בצורתו כדגנים בתוספת חלב. כמו כן, הניסוי בשיווק דגני בוקר במבה בשנתיים האחרונות, כלל בין השאר בדיקה של פוטנציאל מכירות המוצר ברחבי העולם. משלא נוצר ביקוש לדגנים אלה במדינות נוספות, הוחלט על הפסקת שיווקם. החלטה זו נובעת מהשיקול שאין זה כדאי עבור נסטלה לשווק מוצר לשוק בודד בהיקפים קטנים".

תאריך:  26/04/2006   |   עודכן:  26/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
המטוס הראשון, שיצא בחודש שעבר מפס הייצור, החל לעבור סידרה ארוכה של מבחנים כדי לעמוד על טיבו ויכולותיו    טיסת הבכורה מיועדת לסתיו הקרוב
טלספורט
ברסה מגיעה לאחר ניצחון מינימלי אך קריטי במשחק הראשון וכל הלחץ יהיה על הרוסונרי, שיגיעו לאצטדיון ה"קמפ-נואו" במינוס שער    אתמול הבטיח ארסנל את מקומה בגמר
טלספורט
כוכב נבחרת צרפת וריאל מדריד אמר בראיון שיפרוש לאחר גביע העולם    זידאן מוותר על חוזהו בעונה הבאה בריאל בגלל פציעות    הקשר: ההחלטה שלי לפרוש היא סופית
עידן יוסף
יהדות ארה"ב נושאת תפילה לשלומו של הנער דניאל וולץ, שנפצע אנושות בפיגוע בתל אביב    הנער, שאחת מרגליו נכרתה, נמצא עדיין בסכנת חיים
מירב לוי
בדיקת המשרד לאיכות הסביבה מגלה כי מרבית החופים הבלתי מוכרזים נותרו נקיים לאחר חופשת הפסח    רני עמיר, ראש תוכנית 'חוף נקי': ניקיון החופים ושמירתם עלה שלב משמעותי בתודעת הציבור הישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il