X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זאת בניגוד גמור למגמה העולמית שבה נרשמת עלייה מתמדת למגורים ולנדל"ן נשיא התאחדות הקבלנים: הסיבה המרכזית היא ביטול המענקים עפ"י החלטת הממשלה בשנת 2003
▪  ▪  ▪

בניגוד למגמה העולמית, בישראל נמצאות ערי התיירות בתחתית טבלת הביקוש למגורים. ערים כגון: טבריה, צפת, עכו ואילת, אשר נהנות מאלפי נופשים ישראלים אינן אטרקטיביות למגורים, אף על-פי שמחירי הדירות שם זולים ממחירי הדירות באיזור המרכז.
כלכלני התאחדות הקבלנים, אשר בחנו את נתוני המכירות של דירות חדשות בבנייה פרטית בערי ישראל, מצביעים על ירידה במכירת הדירות החדשות בבנייה פרטית במרבית ערי התיירות ברחבי הארץ.
מבדיקת מספר הדירות שנמכרו בשנים 2003-2005 עולה, כי באילת, הנחשבת כעיר הנופש הרשמית של ישראל, נמכרו בשנת 2005 - 83 דירות חדשות בלבד. בשנת 2004, לשם השוואה, נמכרו באילת 134 דירות, ואילו בשנת 2003 הצליחו הקבלנים למכור רק 77 דירות חדשות בעיר.
בעיר טבריה, החביבה על נופשים ישראלים רבים, נמכרו בשנת 2005 רק 41 דירות חדשות, ובשנת 2004 רק 40 דירות. בשנת 2003 , מצב רוכשי הדירות בטבריה היה טוב יותר ונמכרו 93 דירות חדשות.
בעיר עכו הסתכמו מכירות הדירות החדשות בשנת 2005 ב- 25 דירות חדשות בלבד, ואילו בשנת 2004 נמכרו 106 דירות חדשות. בעיר הנופש הצפונית נהריה נמכרו בשנת 2005 - 220 דירות חדשות, ובשנת 2004 - 167 דירות חדשות, זאת לעומת שנת 2003 שבה נמכרו 274 דירות חדשות.
נשיא התאחדות הקבלנים, אהרון כהן, מסביר כי הסיבה המרכזית לירידה בביקוש לדירות באותן ערים, שכולם הן ערי פריפריה, היא ביטול המענקים עפ"י החלטת הממשלה בשנת 2003.
בנוסף, המשבר בענף התיירות שפקד את ישראל בשנים האחרונות תרם אף הוא לירידה במספר העובדים הנחוצים לענפי התיירות, כך שאותן ערים אינן יכולות לספק פרנסה למי שמבקש להתגורר בהן.
"על ממשלת ישראל החדשה מוטלת כיום משימה ראשונה במעלה בחשיבותה והיא לצמצם את הפער המעמיק בין מרכז ופריפריה. על-מנת למשוך אוכלוסיות חדשות לערי הנגב והגליל יש לפעול לפיתוח תיירותי תוך ניצול פנינות התיירות של ישראל, לפיתוח תחבורתי, ליצירת מקומות תעסוקה ובמקביל להפעלת תוכנית שתשוב ותעודד רכישת דירות בנגב ובגליל", טוען כהן.

תאריך:  26/04/2006   |   עודכן:  26/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הבנייה והפיתוח המואצים בכל רחבי הארץ, צמצמו מאוד את מספר אתרי הקינון, והביאו את הבזים להתמקם באדניות ולהטיל שם את ביציהם    הקליקו והשפיעו בבחירת השמות לגוזלים
מתן פריידין
משפחתה של מזל ערמה, שהיתה קבורה בבית העלמין בגוש-קטיף ושעצמותיה הועברו לקבורה מחדש בנתניה, תובעת את מדינת ישראל בסכום של 2.5 מיליון שקלים
הדר פרבר
האייטוללה עלי חמינאי שלח היום מסר לארה"ב, כי נציגויותיה בכל העולם יהיו בסכנה אם תתקוף את אירן    הנשיא האירני חזר ואמר, כי המדינה לא תקבל את דרישות מועה"ב וכי יש להבין שאירן היא מדינה גרעינית
מירב לוי
תנאם בכינוס הארצי הראשון לחינוך מתקדם במכללת סמינר הקיבוצים בת"א
אלעזר לוין
רכשה 33% מהמרכז המסחרי "ברטוניה פורום" בעיר הגרמנית קלן    ארזים אינה שותפה בעיסקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il