בפני מי שעומד להביא ארצה מכונית ביבוא אישי עומדים מכשולים רבים של בירוקרטיה ו"טופסולוגיה".
אחת מהנקודות המעצבנות בסיפור היבוא האישי הייתה העובדה כי את המכס שגבו מכם בעבור ייבוא המכונית היו מחשבים על-פי מחירון מינימום שקבעה המדינה, כלומר גם אם קניתם את המכונית במחיר זול יותר מהמחיר המופיע במחירון המדינה, עדיין היו נגבים מכם מיסים בהתאם למחיר הגבוה של המחירון ולא בהתאם למחיר האמיתי בו קניתם את המכונית.
אגב, מחיר המחירון בא במטרה להלחם בתופעה של אנשים שהיו משיגים חשבונית פיקטיבית בה היה מצוין מחיר הנמוך מהמחיר האמיתי ששולם בעבור הרכב. היום חתם אהוד אולמרט, ראש הממשלה (בפועל) ושר האוצר, על שינוי התקנות, שינוי שיכנס לפועל בראשון בינואר 2007.
מהתקנה החדשה עולה כי בכוונת המדינה לבטל את מחיר המינימום למכונית ביבוא אישי ובמקומו יוערך שווי המכונית על-פי מחירון היבואן במדינה בה נרכשה המכונית. אבל, מי שחושב שנפתחה הדרך לייבוא של מכונית פאר במחיר מגוחך (ופיקטיבי) תועה טעות מרה. על בעל הרכב יהיה להוכיח את אמיתות המחיר הנמוך בו נרכש הרכב - קבלות, מסמכים רשמיים אתר אינטרנט רשמי של היבואן בו נקוב המחיר ועוד.
למרות זאת, עדין צפוייה הוזלה, לעיתים משמעותית, של כלי רכב בייבוא אישי.שינוי נוסף המופיע בתקנות הוא הזכות למי שמוצא עצמו נפגע מהחלטת המכס לערער על ההחלטה בפני ועדה המורכבת מנציגי רשות המיסים. שאר הכללים, דוגמת רכב שגילו עד שנתיים, נשארו על כנם.