X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנהלת הקופה שכרה חוקרים פרטיים שפעלו לגלות מי העביר מידע על השחיתות בקופה; לאומית: נגיב לאחר קבלת חוות דעת משפטית
▪  ▪  ▪

משרד הבריאות הורה לקופת חולים לאומית להשעות את פעולות הביקורת של המבקר הפנימי, רו"ח חיים קוץ, בקופה עצמה ובחברה-הבת לאומית לעתיד.
המכתב נשלח למנכ"ל הקופה, שמואל רוזנמן, לאחר שהתברר, כי הנהלת לאומית ממשיכה להפעיל חוקרים פרטיים, למרות שקיבלה הנחייה מפורשת ממשרד הבריאות לחדול מכך לאלתר. ההנחיות הוצאו, בעקבות סידרה של חשיפות כאן ב-Nfc ובגלובס, לפיהן נעשו בקופת חולים ובלאומית לעתיד מעשים בלתי כשרים, לרבות: מתן הטבות מיוחדות למקורבים, משיכות כספים בהיקף גדול לגופים מקורבים ועוד.
נודע, כי ביום שעבר ה' (8.7.02) הציג חוקר פרטי בפני מנכ"ל לאומית קייר, שלומי קריב, שאלות הנוגעות לעניינים שנחשפו באחרונה. קריב סירב להשיב לשאלות, ודרש מהחוקר להציגן בכתב. החוקר סירב, ולשאלה מדוע - השיב: "אתה יודע למה אי אפשר בכתב".
במכתב עליו חתומה סמנכ"ל משרד הבריאות לקופות חולים, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, נאמר: "על רקע הגילויים על אי סדרים לכאורה בקופה ובחברה-הבת לאומית לעתיד, יש להקפיד על כך, כי לא ייחצה הקו שבין ביקורת פנימית סדירה ושוטפת, לבין פעולה של מבקר הפנים העלולה לשרת אינטרסים שאינם ענייניים ושחורגת ממהלך הביקורת הרגיל של מבקר פנים בקופת חולים.
"מהלך הטיפול הרגיל של מוסד ביקורת הפנים בקופה איננו כולל שכירת שירותי חוקרים פרטיים... שכירת חוקרים פרטיים הינה צעד חריג, והוא מחייב התייחסות מיוחדת גם כשהדברים אמורים בקופת חולים שענייניה מתנהלים כסדרם, ובעייתי ומחייב התייחסות מיוחדת מקל וחומר במקרה הנדון על נסיבותיו המיוחדות".
במכתב דורשת עבאדי-בויאנג'ו מהקופה בכלל ומרוזנמן בפרט, לקבל את אישורה המוקדם ואת אישורו של החשב המלווה, רו"ח רן בן-אור, לכל פעולת ביקורת.
"בנסיבות אלה", נאמר במכתבה, "הרי שאין מדובר עוד בביצוע משימות ביקורת שוטפות. גם לאור עובדה זו וגם לאור הרגישות המיוחדת המתלווה לגילויים האחרונים בנושא לאומית לעתיד, אנו סבורים כי אין מקום, בשלב זה, להמשך עבודת מבקר הפנים של הקופה, רו"ח קוץ, בלאומית לעתיד, בין בעצמו ובין באמצעות עובדיו, ובוודאי שאין מקום להמשך העבודה באמצעות חוקרים פרטיים.
"אנו סבורים, כי בנסיבות העניין יש להביא את תוכנית הביקורת של מר קוץ בפני הבקר החיצוני, רו"ח רן בן-אור, לאישורו מראש, ולאחר מכן בפנינו לאישור מראש".
לאומית מסרה בתגובה, כי היא תגיב על תוכנו של מכתב משרד הבריאות רק לאחר קבלת חוות דעת של יועציה המשפטיים. הקופה אומרת, כי היועצים המיוחדים ששכר מבקר הפנים, כבר סיימו את עבודתם.
לאומית מוסיפה: "מבקר הפנים, מתוקף תפקידו ולאור סמכותו על-פי חוק הביקורת הפנימית, רשאי ואף חייב, אם ראה צורך לכך, להעסיק בשירותו גורמים שיסייעו לו בבדיקת נושאים המצויים בסמכותו על-פי חוק. מכוח סמכות וחובה זו, רשאי המבקר להעסיק גם חוקרים פרטיים אם הדבר דרוש לו. אין זה ראוי, שהנהלת הקופה תעלה בדעתה להתערב כדי למנוע מהמבקר לעשות את מלאכתו.
"הסיבה העיקרית להעסקת החוקרים, היתה ממצאים בדבר דליפת מידע שיש בה משום פגיעה לכאורה בפרטיותם של חברי הקופה. על-פי דין וכללי מינהל תקין, חייבת הקופה שלא לעבור לסדר היום נוכח גילוי של דליפת נתונים על טיפולים רפואיים והחזרים כספיים שקיבלו מטופלים בגין טיפולים, ומידע על מחיקת קבצי מחשב".

תאריך:  22/07/2002   |   עודכן:  22/07/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
לאחר מו"מ הוחלט להעלות מחיר הקמח; מחיר לחם אחיד ולחם לבן לא יועלה
יואב יצחק
מחבלים שיגרו טיל ומרגמה לעבר עמדת צה"ל ליד מחסום ארז
עמוס באר
ניצחונו במירוץ הפורמולה 1 של צרפת, מבטיח תואר אליפות הגרנד פרי לשנת 2002
ענבל אביב
רבים מהיישובים יוקמו במטרה למנוע השתלטות בדווים על קרקעות, וכן בנייה לא חוקית במגזר הערבי; תינקט פעולה כלל-מערכתית על-מנת לעצור את נטישת לוד, ולחזק את המרקם האנושי בה
ענבל אביב
הממשלה אישרה את הצעתה של שרת החינוך לימור לבנת; ההחלטה בתוקף לשנת הלימודים הקרובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il