X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הבוקר: הצבעה על הרפורמה בוועדת הכספים לקראת הצבעה בכנסת בקריאה שניה ושלישית
▪  ▪  ▪

בכירי מס ההכנסה הצליחו לגרום לשינויים ברפורמה המתוכננת במס, שלשם קידומם יצאו למאבק בימים האחרונים. במס ההכנסה הביאו אתמול שביאות רצון, מהדרך בה קיבלו פקידי האוצר את דרישתם. שר האוצר, סילבן שלום הורה אמש לאנשי משרדו, להגיש הצעה מתוקנת לרפורמה במס, ללא סעיף "החברה השקופה" שלו התנגדו רוב בכירי מס ההכנסה בהווה ובעבר.
לקראת דיוני ועדת הכספי של הכנסת אתמול, פנו בכירים במס ההכנסה אל הנציבה טלי ירון-אלדר ודרשו ממנה להתנגד חד-משמעית להחלטה להעביר את הרפורמה להצבעה בכנסת. ירון-אלדר הציעה לוועדת הכספים לדחות את תחילת הרפורמה לשנת 2004 והביאה בפני הועדה את טענות בכיר מס ההכנסה.
בראש ההתנגדויות של בכירי מס ההכנסה, לרפורמה, עמדה מלחמתם במיסוי תאגידים שיקראו "חברה שקופה". מדובר במיסוי של חברות אשר כל בעלים בהם יחוייב במס, על-פי כל הפעילות האישית שלו. כלומר, אם תהיה לו חברה מפסידה, יוכל אותו שותף בחברה "לחפות" על רווחים של החברה השקופה. בכירי מס ההכנסה, בהווה ובעבר, הזהירו, כי מדובר בשיטת מיסוי העלולה להפוך את ישראל ל"מכבסת מס". מדובר באפשרות שתפתח למשקיעים זרים, לבצע העברה של רווחים שלהם לתוך חברות שעבור הרווחים שלהן, יגבה מס מופתח, בשל הקיזוז עם החברות המפסידות בחו"ל.
אמש החליט שר האוצר לקבל את דרישת מס ההכנסה ולבטל את האפשרות לחברות זרות ומשקיעים זרים, להיכלל בנהנים מסעיף "חברה שקופה" בישראל.
שינויים נוספים ברפורמה במס, עליהם החליט אתמול האוצר, כוללים: הפחתת ההצעה למס על רווחי הון בבורסה, מאחוז אחד לחצי אחוז בלבד. פטור ממס על הכנסה מרבית בסכום שנתי של 8,000 שקל שיקבלו זוג גמלאים - לעומת פטור למקבלי 5,000 שקל כפי שנהוג כיום וזיכוי מס על רווחים מפיקדונות וחסכונות של עד 115 אלף שקל, לנכים 100% שיקבלו פיצויים חד פעמיים מחברת ביטוח (הכוונה היא לפיצויים המחליפים קצבה חודשית).
נציבת מס ההכנסה, טלי ירון-אלדר מסרה אמש, כי היא בספק אם הרפורמה תופעל במועד, כלומר בתחילת שנת 2003. ירון-אלדר אמרה, כי יתכן שמס ההכנסה יבקש מהאוצר אישור להפעלה של חלק מהסעיפים בתחילת השנה הבאה, ושנה נוספת להתארגנות עד להפעלת שאר הסעיפים ברפורמה. לדבריה, יוכל מס ההכנסה להפעיל את כל מערך הניכויים-במקור כבר בתחילת ינואר 2003, באופן שיכלול את שלושת החלקים המרכזיים בחוק הרפורמה: מיסוי שוק ההון, מס על הכנסות של ישראלים בחו"ל והפחתת המס על העבודה.
ההפעלה של הרפורמה, כך מעריכה נציבת מס ההכנסה, תעלה למדינה בשלב ראשון כמה עשרות מיליוני שקלים בלבד. הנציבה אמרה אתמול, כי היקף הוצאות הענק שהוצגו על-ידי מתנגדי הרפורמה במס לועדת הכספים של הכנסת, אינן ריאליות ונועדו רק להפחיד.

תאריך:  22/07/2002   |   עודכן:  22/07/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
Nfc
טוען כי הנהגת חובת פנסיה כללית במשק בעת הזו היא בעייתית, בשל העובדה שמימושה יגדיל בכ-4 מיליארד ש"ח את העלויות למגזר העסקי
הדר פרבר
העלות הכוללת של הפרויקט: כ- 15.5 מיליון דולר; המגדל יתנוסס לגובה 18 קומות
הדר פרבר
התקבל הסדר במסגרתו יועבר תקציב להמשך פעילות הרשות; הרשות תנקוט בצעדי התייעלות במסגרתם יפוטרו עשרות עובדים ויקוצצו הוצאותיה השונות
יואב יצחק
הנהלת הקופה שכרה חוקרים פרטיים שפעלו לגלות מי העביר מידע על השחיתות בקופה; לאומית: נגיב לאחר קבלת חוות דעת משפטית
הדר פרבר
לאחר מו"מ הוחלט להעלות מחיר הקמח; מחיר לחם אחיד ולחם לבן לא יועלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il