X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הכוונה היא לעצור את ביטוי האלימות הפוליטית והאתנית באזור, בו נהרגו עד עתה מעל 180,000 בני אדם כמו כן, השרים החליטו להרחיב את כוחות הברית באפגניסטן
▪  ▪  ▪

שרי החוץ של נאט"ו, הברית הצפון-אטלנטית, שוקלים (שישי, 28.4.06) להציע תמיכה לשומרי השלום האפריקנים במטרה לעצור את האלימות הפוליטית והאתנית בחבל דרפור שבסודן. כך מדווחת סוכנות הידיעות AP. עם זאת, השרים הזהירו כי שדרוג התמיכה תלויה בקיום שיחות ומגעים עם איגוד מדינות אפריקה ועם האו"ם.
הבעיות של מדינות המערב עם סוגיית הגרעין האירנית, כמו גם התרחבות פעילות הברית באזור אפגניסטן עלו לדיון רק בימו השני והאחרון של כנס שרי החוץ של הברית הצפון אטלנטית שהחל אתמול בבירת בולגריה.
שר החוץ הרוסי, סרגי לוורוב, עשוי להצטרף אף הוא לשיחות נאט"ו בעקבות הגברת הלחץ המערבי על רוסיה לקבל את עמדת המערב כנגד מדיניות הגרעין האירנית, אם, כצפוי, טהרן לא תכבד את האולטימטום שהציבה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) של האו"ם, לעצור את כל פעולות העשרת האורניום בשטחה.
שרת החוץ האמריקנית, קונדוליזה רייס, טענה אתמול (יום ה', 27.4.06) כי אמינותו של הדוח שיציגו נציגי הסבא"א תהיה תלויה בכך שהסוכנות אכן תציע נקיטת סנקציות כנגד אירן. אולם רוסיה וסין, שתיהן בעלות זכות להטלת ווטו במועצת הביטחון של האו"ם, מסרבות עד עתה לקבל את קראיות ארה"ב, צרפת ובריטניה להטיל סנקציות נגד טהרן.
דיפלומטיים ציינו כי קיים קשת רחבה של תמיכה בעמדתה של רייס, למרות שטרם התקבלו החלטות באשר לנקיטת סנקציות עתידיות. דיפלומטיים אירופיים טענו כי רייס תומכת בפיתרון דיפלומטי ולא בפיתרון צבאי.
השרים הביעו את רצונם להרחיב את מבצעי השלום באפגניסטן, בעיקר באזור הדרום והמזרח, בהם יש עלייה מדאיגה במספר הפיגועים כנגד כוחות זרים. דובר נאט"ו, ג'יימס אפטוראי, אמר כי השרים תמכו בהצעה להשתמש בכוחות גדולים כדי למנוע פיגועים ומתקפות באזור. כוחות נטא"ו יתרחבו מ- 9,000 חיילים ל- 17,000 ביולי ולקרוב ל- 21,000 עד סוף השנה.
באשר לדרפור שבסודן, וושינגטון מזרזת את נאט"ו לסייע לכוחות שומרי השלום של איגוד מדינות אפריקה בלוגיסטיקה, תקשורת, תחבורה, תכנון מבצעים, מודיעין והכשרה. הכוונה היא לשלוח מאות מורים, מדריכים ומומחים לסייע באזור.
עד כה, תמיכת נאט"ו הסתפקה ברכבות אוויריות וקבוצות סיוע מצומצמות. גורמים בכירים בנאט"ו טענו כי כל מעורבות מורחבת יותר תלויה בבקשותיהן של מדינות אפריקה או של האו"ם. הם הדגישו כי כוחות של נאט"ו לא יתערבו בדרפור, אזור בו 6,000 חיילים אפריקנים נכשלו בניסיונם לעצור את האלימות ברחובות בהם נהרגו מעל 180,000 איש.
כעת נאט"ו מציע לעשות ולתרום יותר, אולם חלק מהשרים מודאגים מכך ששליחת כוחות גדולים לאזור עלולה להבעיר עוד יותר את האזור, בעיקר אם ממשלת סודן המוסלמית תתנגד לפריסת הכוחות הזרים.

תאריך:  28/04/2006   |   עודכן:  28/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בעיירה הוחלט להתעלם מחוק בלתי כתוב בגרמניה, הקיים מאז קץ השלטון הנאצי, האוסר קריאת שם רחוב או כיכר על-שם אנשים חיים
שלומי דיאז
הצעירה נהגה להגיע לברים בחיפה    פיתתה את הגברים ללכת לביתם ונמלטה עם כספם    המשטרה בודקת האם השתמשה בסם האונס
עידן יוסף
את הדברים אמר ראש ישיבת הר עציון בכנס שנערך באוניברסיטת בר-אילן לקראת יום העצמאות    קרא לציבור הדתי להימנע מחגיגות, אך לציין את היום "בגאווה ובעשייה"    בכנס דנו רבנים ואישי ציבור ביחס המחנה הדתי-לאומי ליום העצמאות הראשון שלאחר ההינתקות    רקטור האוניברסיטה: "הנפת דגלים שחורים ביום העצמאות תמקם את הציבור הדתי כאזרחים סוג ב'"
עומר שיקלר
קצין בכיר סיפר כי הפלשתינים ניצלו את מעבר רפיח וכן מנהרות כדי להבריח רקטות לרצועה    ציין, כי ישראל תמנע בשלב זה מלהיכנס לפעולה קרקעית ברצועת עזה
עומר שיקלר
במשטרה הצבאית ממשיכים במבצעי ה"מלביש" ו"משולש הברזל"    כתב Nfc הצטרף למבצע בקריה    בצה"ל מכניסים את החולצה למכנסיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il