X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר סיעת ישראל ביתנו כינס מסיבת עיתונאים ובה הודיע על רצונו להצטרף לממשלה החדשה, אך לא בכל מחיר טוען: קדימה נתנה לעבודה שרים יותר מכפי כוחה - לפי 24 מנדטים, ולא לפי 19
▪  ▪  ▪

"אנחנו בתמונה, הכדור נמצא אצל קדימה", כך אמר ראש מפלגת ישראל ביתנו, חה"כ אביגדור ליברמן, במסיבת העיתונאים שכינס (יום א', 30.4.06) בבית המפלגה בירושלים.
מסיבת העיתונאים נועדה להציג את מצבה של סיעת ישראל ביתנו במשא-ומתן הקואליציוני עם קדימה, ולהסביר את רצון הסיעה להיות חלק מהממשלה העתידה לקום ביום חמישי הקרוב.
"תנועת ישראל ביתנו היא תנועה לאומית שמבינה טוב מאחרים שבקרוב יתקבלו פה החלטות גורליות לגבי מדינת ישראל והיהודים בכל העולם. לכן, אנו רוצים להיות במקום שבו יתקבלו ההחלטות החשובות". כך החל להסביר חה"כ ליברמן את רצונה של התנועה להיות חלק מהקואליציה. אולם, נראה כי הסיעה לא תיכנס לממשלה בכל מקרה. "אנחנו לא מוכנים לוותר על הערכים שלנו: ביטחון אישי ומאבק בפשע, עלייה וקליטה ובנושא המצב הדמוגראפי. אין אנו מוכנים לוותר לא במשא-ומתן וגם לא אם נהיה חלק מהממשלה".
בהתייחסו לסעיף השלישי בקווי היסוד, שבו נכתב כי ישראל תשאף למשא-ומתן עם הפלשתינים, ובמידה והמו"מ לא יצליח תפעל ישראל ל- "צמצום שטחי ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון", אמר ליברמן, כי "גם אם נהיה בממשלה, לא נתמוך בסעיף. צמצום ללא תמורה לא מקובל עלינו".
"המוטיבציה שלנו להיכנס לממשלה מגיעה בעקבות ההבנה שמה שעומד בפתח זה החלטות שממשלה בישראל מעולם לא התמודדה איתן, אולי רק ביום הכיפורים", הסביר ליברמן. הסוגיות המרכזיות שלדעתו יהיו קריטיות במשך התקופה הקרובה הן הנושא האירני, התארגנות מדינת ישראל לאחר יציאת ארה"ב מעירק, האיום השיעי המתרחב על מדינת ישראל, סוגיית החמאס ועבודה מול הג'יהאד העולמי.
בנושא סוגיית הגרעין האירני אמר ליברמן, כי "בתוך שנה וחצי צריך יהיה להתמודד עם איום מאוד רציני. חשוב שאנחנו נהיה שותפים בקבינט ובקבלת ההחלטות". לגבי סוגיית ההתארגנות של מדינת ישראל לאחר יציאת ארה"ב מעירק אמר: "צבא ארה"ב לא ישהה לנצח בעירק. כשהוא ייצא אני חושש מיצירת רצף שיעי, עירק-אירן-חיזבאללה." ליברמן טען, כי "בידי החיזבאללה 12-14 אלף קטיושות היכולות להגיע עד חדרה". סוגיה נוספת המטרידה את חה"כ ליברמן היא השפעת החמאס על ערביי ישראל. "לדעתי, בבחירות המוניציפאליות בשנת 2008, החמאס ישתלט על העיריות ביישובי ערביי ישראל".
בהתייחסו לחקירת המשטרה המתנהלת נגדו, נראה כי ליברמן לא כל כך מתרגש מעוד חקירה. "זה עשר שנים לא היה יום אחד שלא עמדה נגדי חקירה או שהייתי יעד מודיעיני. אני כבר מתייחס לזה כתחזית מזג אוויר. חלק מהיישוב רואה בי סכנה ברורה ומיידית, אך אני רואה את זה בצורה שאם במדינה שלנו אין חקירה, אתה לא קיים".
ליברמן התייחס גם לנושא העלייה והקליטה. "חייבים לקבוע כיעד של מדינת ישראל להעלות עוד מיליון עולים. נושא העלייה חייב לקבל בקווי הייסוד עדיפות עליונה". ליברמן גילה כי בקווי הייסוד הראשוניים של הממשלה החדשה הופיע נושא העלייה במקום האחרון, במקום ה- 55. "לאחר שהתרענו, הזיזו את נושא העלייה למקום 39. אנחנו חושבים שנושא העלייה פשוט חייב לקבל ביטוי אחר".
יו"ר ישראל ביתנו תקף גם את המשא-ומתן בין קדימה ומפלגת העבודה. "הזהרתי שהעבודה מקבלת לא לפי 19 המנדטים שיש לה אלא על-פי 24 מנדטים. בפועל, להצבעות, עמיר פרץ לא מסוגל להביא יותר מ- 12 מנדטים. אני לא מבין מדוע הניסיון של אבי דיכטר שונה מהניסיון של חסון ואיך פרץ יכול לקבל את שר הביטחון?".
מסקנתו של חה"כ ליברמן מהמשא-ומתן הקואליציוני ו"מהזיג זג הפוליטי", כהגדרתו, היא: "חייב להתבצע שינוי דרמטי במבנה המשטר בישראל וחייבים לדבר על משטר נשיאותי".

תאריך:  30/04/2006   |   עודכן:  30/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הצטרפות מדינות מזרח אירופה לאיחוד פתחה דלתות לדור הצעיר    תשע חברות ותיקות באיחוד האירופי, כולל גרמניה וצרפת, צפויות לשמור על ההגבלות בשוק בשנתיים הקרובות
אורון חדי
בדיון על קיזוז קצבאות הזקנה מתשלומי הפיצויים קראו חברי ועדת הערר לשנות את החוק, כך שלא תקוזז קצבת הזקנה מתשלומי הפיצויים    חברי הוועדה הדגישו: לעיתים מרגישים הניצולים כי המדינה גוזלת מהם את "כבשת הרש"
ענבל אביב
שיעור זה, של 8.8%, נשמר זה ארבעה חודשים    קודם לכן היה גבוה יותר ועמד על 8.9%
גלית יצחק
בעקבות 4 מקרי מוות בעריסה שאירעו במהלך סוף השבוע האחרון, פרסם משרד הבריאות המלצות להקטנת הסיכון    יש להשכיב את התינוק על הגב, להימנע משימוש בחומרי ריסוס בקרבתו וכדומה
גלית יצחק
דניאל ספיר מונה לסמנכ"ל השיווק, המכירות והפיתוח העסקי בדאי טלקום    יחליף את מרב צימרמן שמונתה לסמנכ"לית השיווק של קבוצת טליט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il