X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העמיד 79 מיליון שקלים לרשות חברה זרה, שקנתה 14 בניינים בשוויץ הכסף אינו שלו, אלא בא כמעט כולו מבנק אירופי
▪  ▪  ▪

היזם אליעזר פישמן נכנס לתחום פעילות חדש: הוא מממן הון עצמי לחברה הקונה נכסים בחו"ל. במסגרת פעילות זו, העמידה החברה הכלכלית לירושלים, הנמצאת בשליטתו, הון עצמי של 79 מיליון שקלים, נקוב בפרנקים שוויציים, לרשות חברה שוויצית, שקנתה 14 בניינים בשוויץ, בכ- 96.5 מיליון פרנקים שוויצים, שהם 343 מיליון שקלים.
פישמן יקבל את התמורה חזרה על-ידי כך, שכל ההכנסות מדמי השכירות של הבניינים יועברו אליו, עד שיקבל את הקרן, ועוד ריבית שגובהה לא נמסר. העסקה עצמה אינה מלהיבה, כי הבניינים מושכרים ב- 19.2 מיליון שקלים לשנה, תשואה של 5.6%. אולם מה אכפת לפישמן? חברתו קבעה ריבית, ההופכת את העסקה לכלכלית, לדעתה, והיא תקבל חזרה את הקרן, ועוד ריבית, בתוך 4 עד 5 שנים. שטח הבניינים 12,850 מ"ר, והם כוללים 360 דירות, וכן שטחי מסחר וחניונים מקורים.
זו הפעם הראשונה, ככל הידוע, שחברה ישראלית נכנסת להשקעות בחו"ל על-ידי העמדת הון עצמי לרשות יזם אחר. שיטה זו היתה מקובלת עד-כה בישראל. לדוגמא, האחים משה ויגאל גינדי, חברת בילו ויזמים בעלי הון אחרים, נהגו במשך שנים להעמיד הון עצמי לרשות יזמים, שהתקשו להשיג הון כזה. בארץ מקובל, שבתמורה להעמדת ההון העצמי מקבל היזם כ- 50% מרווחי הפרויקט. השיטה שהפעילה עתה החברה הכלכלית לירושלים שונה, כמפורט לעיל.
לאמיתו של דבר, החברה הכלכלית איננה מממנת את ההון העצמי ליזם האירופי מכספים שלה, אלא מתוך הלוואה שהיא עצמה מקבלת: החברה הכלכלית, יחד עם היזם השוויצי, יקבלו מבנק אירופי, ששמו לא נמסר, הלוואה בת 87.5 מיליון פרנקים שוויציים, שהם 311 מיליון שקלים.
החברה הכלכלית תשתמש בחלק מההלוואה כדי לממן את עיקר ההשקעה בהון עצמי ב- 14 הבניינים. יתרת ההלוואה מיועדת למימון עיקר ההשקעה בפרויקט אחר בשוויץ - שני בנייני משרדים, בשטח של 11,500 מ"ר, שהחברה קנתה אותם זה עתה, ב- 53 מיליון שקלים. הבניינים מושכרים ב- 3.3 מיליון שקלים לשנה, תשואה של 6.2%. במקרה זה, התשואה, מול הרבית שגובה הבנק, היא הקובעת את כדאיות העסקה.
המידע שנמסר היום על ההלוואה לוקה בחסר: לא נמסר מה גובה ההלוואה שתקבל החברה הכלכלית, לכמה זמן, באיזו ריבית - מידע חשוב לגבי בדיקת כדאיות העסקה - ואיך תחלק החברה הכלכלית את הכספים בין שני הפרויקטים.

תאריך:  30/04/2006   |   עודכן:  30/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
פרשה חמורה התגלתה בבסיס צה"ל בדרום הארץ    אזרחים, חיילים ואנשי קבע קיימו יחסי מין עם קטינה בת פחות מ- 14 המתגוררת בבסיס    נפתחה חקירת מצ"ח וחקירה משטרתית
אורון חדי
הממשלה הקפיאה החלטות בנושא, וכאשר הפשירה אותן בלחץ עתירות לבג"צ, לא קיימה את שקיבלה על עצמה    יותר משלוש שנים לאחר קבלת החלטת הממשלה, דן בג"צ בעתירה בנושא ודרש תשובות מהמדינה בתוך 60 יום    האם יראו בני הפלאשמורה את "האור בקצה המנהרה"?
אלעזר לוין
רכש שני בנייני משרדים ב- 66 מיליון שקלים    החברה תממן את העסקה מכספים שגייסה ממשקיעים מוסדיים בריבית 6.3%
ענבל אביב, עומר שיקלר
פרץ: "זה מהפך: גנרל חברתי יהיה שר הביטחון"    הבטיחה: ברוורמן יהיה שר עוד בקדנציה הזו    רוב דחוק מחברי המכרז תמכו בכך שפרץ יבחר רשימת השרים
גלית יצחק
הקליע שפגע בשרה מרזוק, חדר לזרוע, יצא, ונבלם במפתח שהיה תלוי על צווארה צמוד לחזה    הרופאים: "היה פה מזל גדול"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il