X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בוליביה מצטרפת לברית שנחתמה בין קובה ובין ונצואלה ב- 2004 אשר מנסה לעקוף את ארה"ב וליצור סחר חופשי בין המדינות החברות נשיא ונצואלה לאלפי התומכים: " מגיע לכם לראות את התמוטטותה של האימפריה הענקית (ארה"ב), ואתם עוד תהיו עדים לכך במאה הנוכחית"
▪  ▪  ▪

נשיא קובה, פידל קסטרו, ונשיא ונצואלה, הוגו צ'אבז, קיבלו בסוף השבוע בבירת קובה את פניו של נשיא בוליביה, אבו מוראלס, אשר הגיע למפגש עמם במטרה להצטרף לברית אלב"א (ALBA, ראשי תיבות בספרדית של "אלטרנטיבה בוליבריאנית לאמריקה"), שנחתמה לראשונה על-ידי קובה וונצואלה ב-2004.
נשיא בוליביה, אבו מוראלס, צירף (שבת, 29.4.06) את מדינתו לברית שבבסיסה מתנגדת לאימפריאליזם של ארצות הברית בכלל, ולערכי הליברלים הכלכלי בפרט. בנוסף, מנסה הברית של שלושת הנשיאים השמאלניים לחזק שיתוף כלכלי ופוליטי בין המדינות.
הנפט של ונצואלה, יחד עם המורים והרופאים של קובה, הם חלק בסיסי של הברית, אשר כולל גם הקלות מיסים בעסקות בין המדינות, מתן אשראי דו-כיווני והטבות נוספות.
המנהיגים הדגישו כי "מדובר בהסכם שיתופי, ולא בהסכם תחרותי". הם דאגו לחזור ולהדגיש מספר פעמים במהלך הנאומים שלהם את ההבדלים שבין ההסכם שהם מקדמים, לבין המדיניות הניאו-ליברלית עליה מגנה וושינגטון בברית אלק"א (ALCA, ראשי תיבות בספרדית של "אזור סחר חופשי באמריקה") אשר נחתמה ב-1994. ברית אלק"א ניסתה ליצור יחסי סחר בין 34 מדינות באזור - פרט לקובה, שלא הוזמנה להצטרף - אולם אינה צלחה. הברית הנוכחית בין שלושת המדינות מהווה אלטרנטיבה שמאלנית ליוזמתה של ארה"ב דאז.
לאחר החתימה, הצהיר נישא ונצואלה - המדינה הרביעית בעולם בייצור נפט - כי מדינתו תכסה את כל צריכת הנפט של בוליביה, ובתמורה הם יקבלו מוצרים מהמדינה האחות. סיכום דומה קיים בין ונצואלה וקובה: ונצואלה מעבירה אלפי חביות נפט לממשלתו של קסטרו מדי יום, ובתמורה קובה מספקת לוונצואלה שירותים רפואיים וכוח אדם להוראה.
"הברית היא מאוד חשובה. מדובר בהסכם האתי ביותר שנחתם אי פעם", אמר נשיא קובה, פידל קסטרו, במהלך טקס מול אלפי תומכים בכיכר המהפכה בהוואנה. "באמצעות הברית אלק"א ארה"ב מתיימרת לשלוט עלינו", הוסיף.
"בפסגה זו נפגשים שלוש דורות ושלושה מהפכות: זו של קובה, זו של ונצואלה, והמהפכה התרבותית של בוליביה. שלושתנו מתייחדים למען שחרור המדינות אותן אנו מייצגים ושל העולם כולו מן האימפריאליזם האמריקני", אמר נשיא בוליביה.
הוגו צ'אבז, נשיאה של ונצואלה, אשר אינו נמנע מלספק כותרות רעשניות לאחרונה, טען כי הסכמים מן הסוג הזה מעודדים "את שחרור העמים ואת הסחר ההוגן בין המדינות". ביחס לארה"ב, פנה צ'אבז לאלפים שבכיכר: "מגיע לכם לראות את התמוטטותה של האימפריה הענקית, ואתם עוד תהיו עדים לכך במאה הנוכחית".

אתר האינטרנט של ברית אלב"א: [קישור]
תאריך:  30/04/2006   |   עודכן:  30/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מחקר: קורבנות תאונות דרכים שלא חגרו חגורות בטיחות היוו יותר משני שליש מהחולים שמתו בחדר המיון
ניר וייס
נהג מונית מירושלים תבע סוכן ביטוח, שלטענתו פגע ברכבו, סירב למסור את פרטיו ועזב את המקום. הנתבע מצידו הכחיש את הסיפור, ולאחר שבדיקות הפוליגרף של הצדדים קבעו כי שניהם דוברי אמת, זיכה ביהמ"ש את הנתבע
אלעזר לוין
העמיד 79 מיליון שקלים לרשות חברה זרה, שקנתה 14 בניינים בשוויץ    הכסף אינו שלו, אלא בא כמעט כולו מבנק אירופי
עומר שיקלר
פרשה חמורה התגלתה בבסיס צה"ל בדרום הארץ    אזרחים, חיילים ואנשי קבע קיימו יחסי מין עם קטינה בת פחות מ- 14 המתגוררת בבסיס    נפתחה חקירת מצ"ח וחקירה משטרתית
אורון חדי
הממשלה הקפיאה החלטות בנושא, וכאשר הפשירה אותן בלחץ עתירות לבג"צ, לא קיימה את שקיבלה על עצמה    יותר משלוש שנים לאחר קבלת החלטת הממשלה, דן בג"צ בעתירה בנושא ודרש תשובות מהמדינה בתוך 60 יום    האם יראו בני הפלאשמורה את "האור בקצה המנהרה"?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il