X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בהפצצה נהרגו 14 אזרחים, בהם 7 ילדים ו-2 תינוקות;
מטוס צה"ל שיגר טיל לבניין מגורים; כ-140 נפצעו; החמאס אישר: יעד התקיפה, סלאח שחאדה, נהרג, יחד עם אשתו ושלושה מילדיו; שחאדה הקים את גדודי עז-א-דין אל-קאסם; החמאס מאיים בחידוש פיגועי ההתאבדות
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה אריאל שרון, אמר בפתח ישיבת הממשלה שזומנה כדי לדון בתקציב המדינה, כי חיסול סלאח שחאדה, שהנחשב 'יד ימינו' של אחמד יאסין - ומי שייסד את גדודי עז-א-דין אל-קאסם (שהינה הזרוע הצבאית של החמאס), נחשב לאחת ההצלחות של צה"ל וישראל. מנגד, אמר שרון, הצלחה זו מחייבת היערכות וכוננות מלאה. "מדובר באיש החמאס הבכיר ביותר בצד המבצעי של החמאס, מי שבין היתר גם בנה את כוחות החמאס בשומרון", אמר שרון.
שרון עוד אמר כי לא ניתן להגיע לשום פשרה עם הטרור. הוא הביע צער על הפגיעה באזרחים חפים מפשע. "תמיד אנחנו מביעים צער על אזרחים שנפגעים ואין לנו עניין לפגוע בהם", אמר שרון.
בפעולות החיסול נהרגו 15 איש: סלאח שחאדה עצמו, עוזרו הבכיר, וכן 7ילדים ו-2 תינוקות. כ-140 נפצעו בתקיפת מטוסי צה"ל בעזה. יעד התקיפה, היא, כאמור, סלאח שחאדה, שחוסל יחד עם עוזרו הבכיר.
בעקבות ההפצצה שבה נפגעו אזרחים רבים, סופגת ישראל גינויים רבים: האמריקנים גינו את ההפצצה שפגעה באזרחים; מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, שיגר גינוי חריף ואמר כי חובתה של ישראל להימנע מפגיעה באזרחים; החמאס - שיום קודם לכן אמר מנהיגו אחמד יאסין כי ישקול הפסקת הפיגועים אם ישראל תיסוג מערי הגדה - מאיים עתה בחידוש התקפות ההתאבדות.
בבוקר דחו בישראל בתוקף את הביקורת הבינלאומית ואת דבריו של מזכיר האו"ם, קופי ענאן. ישראל מדגישה כי פעלה על-פי זכותה להגנה עצמית. "שחאדה היה פצצה מתקתקת שעסק בימים אלה לביצוע פיגועים בישראל"אמר שרון בפתח הישיבה הכלכלית.
התקיפה בוצעה בחצות, לאחר שנתקבל לכך אישור משר הביטחון בנימין בן-אליעזר, וראש הממשלה אריאל שרון. מטוסי צה"ל חגו קודם לכן בשמי עזה. אחד מהם, כנראה F-16, ירה טיל לעבר בניין מגורים שבה שהה על-פי המידע המודיעני, סלאח שחאדה. בתקיפה נהרגו 11 איש, בהם שחאדה, אשתו ושלושה מילדיו. עדי ראיה סיפרו, כי בניינים סמוכים נפגעו גם הם, ולכן נפגעו אזרחים רבים.
גורלו של שחאדה לא היה ידוע במשך הלילה. בתחילה טענו הפלשתינים, כי שחאדה כלל לא נפגע. רשת אל-ג'אזירה דיווחה כי שחאדה היה בבניין וחוסל. בצה"ל מסרו כי שחאדה נפגע בהפצצה, אך מצבו לא ידוע. רק בבוקר הודו אנשי החמאס, כי שחאדה נהרג בפעולת החיסול.
סלאח שחאדה (49) נחשב לבכיר המבוקשים ברצועת עזה. בשנות ה-80 הוא היה עצור בידי ישראל בגלל פעילות טרור. הוא האיש שייסד את גדודי עז-א-דין אל-קאסם, ושימש, כאמור, יד ימינו של מנהיג החמאס אחמד יאסין.
שחאדה עמד בקשר עם הדרג הפוליטי-דתי - בראשו עומד יאסין, לבין הזרוע הצבאית בראשה עמד. הוא עמד גם בקשר רצוף עם גורמי החמאס בחו"ל, לרבות במצרים ובירדן. שחאדה היה אחד המבוקשים הבכירים. ישראל דרשה פעמים רבות, קודם לכן, מהרשות הפלשתינית, לעצור את האיש, אך הרשות לא עשתה דבר (למעט מעצר הגנה קצר ב-2000). לפני כחצי שנה הרס צה"ל את ביתו בישוב בית חנון בפאתי הרצועה. הוא עצמו לא נלכד.
עז-א-דין אל-קאסם, בראשו עמד שחאדה, סומן על-ידי גורמי הביטחון בישראל כאחראי למאות פיגועי בשנים האחרונות: פיגועי ירי, מכוניות תופת, שיגור מאות מרגמות לעבר ישובי הדרום, תיכנון ושיגור המפגעים לביצוע הפיגוע בישוב עצמונה - שבו נרצחו תלמידי ישיבה, ושיגור המחבלים למוצב אפריקה, שבו נהרגו ארבעה חיילי צה"ל. ההחלטה לחסל את שחאדה התקבלה, בעקבות מידע מודיעיני חדש, על פיגועים נוספים שעמד להוביל נגד ישראל.
מיד לאחר ההפצצה בחצות, החלו חמושים פלשתינים בחילופי אש עם חיילי צה"ל - במיוחד ליד חאן יונס. גם סביב רפיח היו חילופי אש. צה"ל ירה כמה פגזי טנקים והרחיק את הפלשתינים. מירי זה נפצעו כשמונה פלשתינים.
ערפאת מגנה
יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, אמר לאחר הפיגוע, כי ההתנקשות היא "פשע וטבח". הוא קרא לראשי מדיניות שלא להחריש נוכח "פשעי המלחמה של שרון". ערפאת טען, כי הטבח, כדבריו, הכשיל הסכם עם החמאס להפסקת הפיגועים.
יועצו של ערפאת, נביל אבו-רודיינא, אמר כי בכוונת הרשות להגיש לבית המשפט הבינלאומי בהאג תביעה נגד ישראל על פשעי מלחמה. בישראת דוחים טענה זו, מכל וכל, ומסבירים כי לרשות אין כלל מעמד בבית הדין בהאג, כיוון שהיא אינה מדינה.

תאריך:  23/07/2002   |   עודכן:  23/07/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
הפגישה בין עמיר פרץ לשר סילבן שלום נכשלה בעקבות הדיון על תוספת היוקר; באוצר טענו כי יש לפנות ללשכת התיאום תחילה; ביום חמישי יפגש פרץ עם טירה
רנית נחום-הלוי
רבין-פילוסוף מוחה על מדיניות שרון והמשך חברותה של המפלגה בממשלה
שי פאוזנר
בסוף יום המסחר זינקה וורלדקום ב-55% לאחר פרסום הערכתה כי תצא מהמשבר ב-2003
יואב יצחק
רביב עומד עתה לדין בגין חלקו באי-מניעת רצח רבין; ח"כ איתן לחץ להעמידו לדין
יואב יצחק
הדיון התנהל בפני השופט נען סולברג; פסק הדין עשוי לעורר עניין רב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il