X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נציגי המשפחות המתגוררות בבית שפירא בחברון עתרו לבג"צ נגד פינוי המבנה על-ידי צה"ל והמשטרה הפלשתינים: הבניין הושכר במרמה עם מסמכים מזוייפים
▪  ▪  ▪

שופט בית המשפט העליון, סלים ג'ובראן, קבע (ג') כי פינוי בית שפירא בחברון לא יבוצע עד לדיון מיוחד של בג"צ בנושא. הדיון יחל (ה', 4.5.06) סמוך לשעה 11:30.
מערכת הביטחון תיכננה לפנות את המשפחות המתגוררות במבנה ביום ה' בשעות הבוקר. במערכת המשפט טוענים כי המשפחות השתלטו על המבנה שלא כחוק. בעקבות דליפת פרטי התוכנית הוגשה עתירה לבג"צ ונקבע דיון מיוחד, אשר בהתאם לתוצאותיו יוחלט על המשך הפעילות לפינוי המשפחות.
נציגי העותרים גורסים, כי ההחזקה בנכס נעשת על-פי דין והם מאשימים את הפלשתינים בתלונות סרק ואת שלטונות ישראל בחקירה מגמתית ושימוש לרעה בסמכות. העתירה הוגשה על-ידי טל השקעות ובנין בע"מ וישראל וציפורה שליסל נגד מפקד פיקוד מרכז, האלוף יאיר נווה, ראש המינהל האזרחי באיו"ש, תא"ל כמיל אבו רוקון ומפקד מרחב חברון של משטרת ישראל, נצ"מ עלי זמיר.
ממשטרת ישראל נמסר, כי כבר בערב החג נערכו כוחות משטרה ומג"ב לפעולת פינוי המשפחות מהבתים. לדברי המשטרה, הריבון בשטח הוא צה"ל ועליו מוטלת מלאכת הפינוי. המשטרה, נאמר, תהיה במקום כדי לסייע ככל שיידרש. מפעולות העבר עולה כי הפינוי יבוצע הן על-ידי צה"ל והן על-ידי אנשי המשטרה: כוחות יס"מ, שיטור ומג"ב. כוחות נוספים של צה"ל יבודדו את איזור הפינוי, כדי למנוע מעשי טרור פלשתינים או הגעת כוחות "תיגבור" למתנגדים לפינוי.
לדברי הפלשתינים, שלוש משפחות עברו להתגורר בבית משפחת אל-נאד'ר בעיר העתיקה של חברון. הם מציינים, כי המשפחות השתלטו על הבית לפני כחודש.
עיקר הפרשה נסוב סביב ההסכם לשכירת המבנה. לדברי נציגי המשפחות המתגוררות, הם שכרו את המבנה מהפלשתינים ולא פלשו אליו שלא כדין. במשטרה, לעומת זאת, טוענים כי ההסכם אינו תקף וההשכרה נעשתה שלא ברשות וסמכות.
סוכנות הידיעות הפלשתינית "מען" מדווחת, כי המהנדס ח'אלד פהד א-קואסמי, מנכ"ל "הוועדה לבניית חברון", טוען כי המשפחות שכרו את הבית מחברה ישראלית בשם "טל" שקיבלה ייפוי כוח מאחד התושבים בחברון, "ה.ש.", והוא זה שזייף את מסמכי הרכישה של הבית לפני שברח לתחומי ישראל.

בג"צ 3713/06
תאריך:  03/05/2006   |   עודכן:  04/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
עובדי הרשות הפלשתינית לא קיבלו את משכורותיהם זה החודש השני    ברשות מחפשים מוצא ואף שקלו להעביר את המשכורות מחו"ל ישירות לחשבונות העובדים    לטענתם, ארה"ב סיכלה את הניסיון
מחלקה ראשונה
המוני בית ישראל גדשו את אתרי הבילוי והפארקים    עומסי תנועה בכבישי הארץ    מחנות צה"ל והמשטרה היו פתוחים לביקורי הציבור    עם ישראל חוגג עצמאות
מחלקה ראשונה
הסיבה שנתן החייל לסירובו היא ההינתקות אותה הרמטכ"ל מזכיר לו    נשיא המדינה העיר לחייל    צה"ל: הצטיינותו תישקל מחדש
עידן יוסף
הזוכה היא תלמידת אולפנת הרב בהר"ן ותושבת גימזו
יהונתן דחוח-הלוי
תקציב ממשלת קנדה שהוצג אמש בפרלמנט נושא בשורה לציבור    המיסים יורדים, יוכרו הוצאות נוספות לצורכי מס, קצבאות הילדים עולות ותינתן תמיכה לעסקים קטנים    תקציב הביטחון מוגדל משמעותית לאור חוסר היציבות בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il