X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
25 ח"כים יושבעו (יום ה') כשרים אחרי אולמרט יעלה וינאם נתניהו, שגזר על עצמו שתיקה מאז ההפסד הפתעה לפינס: יקבל גם את תיק המדע והטכנולוגיה
▪  ▪  ▪
דליה איציק תושבע
חברת הכנסת דליה איציק תמונה היום ליו"ר הכנסת והיא שתשביע את הממשלה החדשה.

הכנסת מתכנסת היום (ה', 4.5.06) בשעה 12:30 לישיבה חגיגית, בה תוצג ותאושר הממשלה החדשה. אך עוד לפני כן צפוי לחברי הכנסת יום ארוך, מלא בפעילות פרלמנטרית.
ישיבת הכנסת תחל בהשבעתו של שי חרמש לחבר כנסת. חרמש יושבע במקומו של פרופסור אוריאל רייכמן שהגיש בשבוע שעבר את התפטרותו עקב אי-קבלת תיק החינוך לידיו. לאחר מכן, תציין הכנסת את מותו של חבר הכנסת לשעבר יובל נאמן שהלך לעולמו בשבוע שעבר.
האירוע הבא שיתקיים יהיה אירוע היסטורי בתולדותיה של כנסת ישראל. לראשונה, תיבחר חברת כנסת לכס יושב-ראש הכנסת. חה"כ דליה איציק אמורה להיבחר למשרה הרמה ולקבל את השרביט מידיו של יושב-הראש הכנסת (בפועל), שמעון פרס.
חה"כ פרס מילא את התפקיד מיום השבעת הכנסת ביום ה- 17 באפריל השנה. גם חה"כ זאב בוים נשא עיניו לתפקיד יושב-ראש הכנסת אך הוא יצטרך להסתפק בתפקיד שר הקליטה.
לאחר בחירתה של חה"כ דליה איציק לתפקיד יו"ר הכנסת היא תנאם את נאומה הראשון, ממרום הדוכן. מיד בסיום נאומה היא תנווט את ישיבת הכנסת לאישור הממשלה החדשה שתכלול 25 שרים.
ראש הממשלה (בפועל), אהוד אולמרט, יישא את דבריו מעל דוכן הנואמים בכנסת ב- 12:30. רה"מ בפועל (עדיין) יציג בפני הכנסת את הרכב ממשלתו. לאחר מכן יציין אולמרט את קווי היסוד ויציג בפני הכנסת את מדיניות הממשלה בתחום המדיני-כלכלי. בתום נאומו של אולמרט יעלה על דוכן הנאומים יו"ר האופוזיציה, חה"כ בנימין נתניהו (ליכוד) - נאומו הראשון מאז שגזר על עצמו שתיקה, לאחר מפלתו של הליכוד בבחירות.
בהמשך ייערך דיון לגבי קווי היסוד שיתייחס גם להרכב הממשלה ולחלוקת התיקים בין השרים. בסוף הדיון תיערך הצבעת אמון של הכנסת בממשלה החדשה. 67 חברי הכנסת שיצביעו בעד הקואליציה החדשה יהיו מסיעות "קדימה", "העבודה", "שס" ו"גיל."
בתום ההצבעה יישבע אמונים ראש הממשלה, אהוד אולמרט. אחריו יישבעו מעל דוכן הנואמים 24 שרי הממשלה החדשים. לאחר מכן, ייתפסו השרים וראש הממשלה את מקומם סביב שולחן הממשלה הצפוף.

הפתעה: פינס יקבל גם את תיק המדע והטכנולוגיה

הפתעה לח"כ אופיר (פז) פינס: בערב יום העצמאות החליט ראש הממשלה (בפועל), אהוד אולמרט, להעביר למפלגת העבודה תיק נוסף - את תיק המדע והטכנולוגיה. פינס, שקיבל קודם לכן רק שר בלא תיק, ישתלב בממשלה החדשה במעמד שר עם תיק (תיק המדע והטכנולוגיה), וכן יחזיק באחריותו את תיק הטכנולוגיה, התרבות והספורט. החלטת אולמרט נובעת מ"עודפים" שנותרו בידי קדימה, שלה עשרה שרים, ועל-פי ההסכם הקואליציוני היא מנועה מלהשאיר תיק זה בידיה. העודפים נוצרו מכיוון שעד כה לא הצליחה קדימה לצרף את יהדות התורה ו/או את ישראל ביתנו.

תאריך:  03/05/2006   |   עודכן:  04/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
יעקב חודרוב לא הגיע לקבלת הפרס עקב אירוע מוחי    מאיר שטרית סיפר בנאומו על המצוקה שחווה בילדותו    יורם טהר לב הלין: אין מילה בעברית - "פירגון"
עידן יוסף
מחזיק מפתחות שיזמר לך את תפילת הדרך, מתג שבת, לוח ברכות מדבר וכוס מברכת הם רק חלק מסדרת הפטנטים שהומצאו על-ידי ICOI, המרכז הישראלי לממציאים בשיטת שניידר    חסר רק קמיע חשמלי...
אשר גולדברג
הקפטן ישחק עוד עונה בצהובים מת"א כשבעונה הבאה הובטח לו תפקיד מקצועי    ברקוביץ′ שוחרר מאימונים מסיבה אישית    אין הודעה רשמית על פיצוץ עסקת סולומון
שלמה חסיד
הכוכב הצעיר של הפועל גליל עליון החל מעשית את המסע לעבר חלומו לשחק בליגה הטובה בעולם    בקיץ ייצא אליהו למספר מחנות אימון בארה"ב
יונתן אוריך
לאחר 99 יום בשבי, שוחררו שני האזרחים הגרמנים שנחטפו בעירק בינואר האחרון    תשלום כופר מגרמניה, הוא שהביא לשחרורם
רשימות נוספות
ממשלת אולמרט: ממשלה צרה, 25 שרים  /  יואב יצחק
הירשזון - לאוצר; איציק - יו"ר הכנסת  /  ענבל אביב
אולמרט זקוק לארכה מנשיא המדינה  /  יואב יצחק
ניצחון פירוס של פרץ  /  גורי גרוסמן
מרד הגנרלים  /  עו"ד משה גולדבלט
קצין המבצעים של אולמרט  /  אריה אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il