X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כמו הטיפול בתחליפי הורמונים, ישנם טיפולים לא הורמונליים העלולים להיות בעלי השפעות חמורות חוקרים ממליצים: להגביל את השימוש בהם
▪  ▪  ▪
אסטרוגן - עדויות לתופעות לוואי מסוכנות
השימוש בגלולת האסטרוגן שנבדקה על-ידי הארגון של 'Wyeth's Premarin' הופסק בשנת 2004, כשנמצא הקשר שלה לשבץ.

עבור חלק מהנשים הסובלות מתסמינים מתונים של גיל המעבר, די להמנע מגורמים המעוררים את גלי החום

   יפעת גדות
הסיכון לסרטן השד מתחליפי הורמונים - לכל הנשים

   יפעת גדות
תחליפי הורמונים: יתרונות ואלטרנטיבות

   יפעת גדות
גלי חום - איך מטפלים ללא הורמונים

תחליפי הורמונים - נכנסים לרשימת המסרטנים
יפעת גדות
מחקר שהיווה ציון דרך בתחום ושימש בניתוח הנתונים הנוכחי של הסוכנות הראה כי שימוש בהורמונים לאורך זמן מעלה את הסיכוי אצל אישה לפתח סרטן השד ל-1 ל-6
לרשימה המלאה

טיפולים לגלי חום של גיל המעבר שאינם טיפולים הורמונים, כמו תרופות נגד דכאון ותרופות להורדת לחץ הדם, מעניקים הקלה מסויימת, אך אינם יעילים כמו הטיפול באסטרוגן, כך עולה ממחקר חדש.
כמו הטיפול בתחליפי הורמונים, ישנם טיפולים לא הורמונליים העלולים להיות בעלי השפעות חמורות, ולכן מומלץ להגביל את השימוש בהם. נשים הסובלות מתסמינים קלים עד מתונים מוטב שלא יטלו דבר, כך לטענת החוקרים מאוניברסיטת 'Oregon Health & Science' שבפורטלנד. הממצאים פורסמו בעיתון של איגוד הרפואה האמריקני.
ההתעניינות בטיפולים לא הורמונליים לתסמיני גיל המעבר גברה בעקבות המחקר 'Women's Health Initiative' ('היוזמה לבריאות האישה'), שהופסק שלוש שנים לפני המועד המתוכנן, בשנת 2002, כאשר החוקרים גילו סיכון גבוה לסרטן השד, קרישי דם, שבץ והתקפי לב בקרב נשים שקיבלו טיפול הורמונלי.
לצורך המחקר החדש, ערכו החוקרים ניתוח עמוק יותר של הנתונים, וניתחו שוב את התוצאות של 43 ניסויים רפואיים של תרופות לא הורמונליות. הם בדקו את היעילות של כל טיפול בגלי החום השכיחים מאד בגיל המעבר.
איזה טיפול עזר?
תרופות נגד דכאון, תרופות להורדת לחץ הדם (קלונידין - Catapres) וגאבאפנטין (Neurontin), תרופות נגד כפיון, כולן הפחיתו - במידה מסויימת - את תדירות וחומרת גלי החום. תמצית תלתן אדום לא גרמה לכל שינוי, והתוצאות מחקרים על איזופלבון סויה (תמצית פולי סויה), תרופה פופולרית נוספת, היו סותרות.
הטיפולים הלא הורמונליים לא הביאו להקלה מלאה, סיכמו החוקרים.
הקלונידין הפחית את גלי החום בהתקפה אחת ליום. תרופות נגד דכאון מסוג SSRI, כמו פקסיל (paroxetine) גם הן הפחיתו את גלי החום בכאחד ליום, וגאבאפנטין בשניים ליום.
בטיפול בתחליפי הורמונים, היתה ירידה ממוצעת של 2.5 עד 3 גלי חום ביום. התשובה לשאלה אם ירידה זו מצדיקה את השימוש בהם תלויה במספר גלי החום שמהם סובלת אישה ביום טיפוסי.
רופאים רבים מציעים כי אישה הסובלת מתסמינים חמורים מספיק בכדי להפריע לחייה, יכולה ליטול את המינון היעיל הנמוך ביותר של תחליפי הורמונים לתקופה הקצרה ביותר שניתן.
במהדורה נלווית בעיתון, ציינו חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה כי כל הטיפולים הלא הורמונליים הם בעלי תופעות לוואי. לדוגמא, התרופה פקסיל נגד דכאון עלולה לגרום לכאבי ראש, אינסומניה, חרדה וחוסר תפקוד מיני. בנוסף, בניסויים שנסקרו, הטיפולים נחקרו רק במשך מספר חודשים, כך שאין מחקר ארוך טווח על השימוש בהם לטיפול בגלי חום.
יש לזכור, ציינו החוקרים, כי תרופות נגד דכאון אינן מיוצרות באופן שווה. התרופה נגד דכאון שהראתה את הראיות העקביות ביותר להקלה על גלי חום היתה פקסיל.
עבור חלק מהנשים הסובלות מתסמינים מתונים של גיל המעבר, די להמנע מגורמים המעוררים את גלי החום, כמו מזונות חריפים, ולשתות משקאות קרים כאשר גלי החום מופיעים. בדרך זו, ניתן אולי להמנע מהשימוש בתרופות.

תאריך:  04/05/2006   |   עודכן:  04/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
יש סיכוי גבוה לשרוד את סרטן צוואר הרחם אם הוא מאובחן בשלב מוקדם
יפעת גדות
מפקד האצ"ל, מנחם בגין, כתב, בין היתר: "חיילנו התקיפו את המבצר העתיק המוגן על-ידי מאות שוטרים... ושחררו והביאו למקום מבטחים עשרות לוחמים עברים ותיקים שהיו שבויים במשך שנים בידי האויב"
מתן פריידין
חבר מושבעים בארה"ב החליט שלא להטיל עונש מוות על זכריה מוסאווי, שהואשם בשותפות לתכנון פיגועי ה-11 בספטמבר    במקום זאת, גזרו המושבעים על מוסאווי עונש של מאסר עולם
רונן ליבוביץ
25 ח"כים יושבעו (יום ה') כשרים    אחרי אולמרט יעלה וינאם נתניהו, שגזר על עצמו שתיקה מאז ההפסד    הפתעה לפינס: יקבל גם את תיק המדע והטכנולוגיה
יואב יצחק
יעקב חודרוב לא הגיע לקבלת הפרס עקב אירוע מוחי    מאיר שטרית סיפר בנאומו על המצוקה שחווה בילדותו    יורם טהר לב הלין: אין מילה בעברית - "פירגון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il