X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ניצני מרד בקדימה: ח"כ והבה וסולודקין מאיימים להתנגד לממשלה משום שלא קיבלו תפקידים אולמרט: עוד לא נואשתי מהמו"מ עם ישראל ביתנו
▪  ▪  ▪
סולודקין: "לכל אורך מערכת הבחירות היה חשוב לקדימה להבליט אותי ולהציב אותי במקום גבוה, ובסוף השאירו אותי בחוץ"

והבה: "ניתנה לי הבטחה ברורה משרון ועכשיו מפירים אותה"

אולמרט: המו"מ נמשך
"אני מקווה מאוד שההסכם של הממשלה יורחב ויש עוד סיעות שאנו רוצים בהצטרפותן לקואליציה - יהדות התורה, מרצ ולא ויתרתי גם להשלים את המו"מ עם ישראל ביתנו"

ענבל אביב
דליה איציק נבחרה פה אחד ליו"ר הכנסת

הבוקר, נפתחה ישיבת שרי הממשלה הראשונה הכוללת את קדימה, שס, העבודה וגיל (יום ה', 4.5.06). אומנם לא מדובר בישיבה רשמית, אולם מייד לאחריה עברו חברי הממשלה החדשה למליאת הכנסת, שם נפתח דיון מיוחד להשבעת שרי הממשלה ה-31 של מדינת ישראל.
ראש הממשלה (בפועל), אהוד אולמרט, פתח את הישיבה בדברי תודה לכל מי שעבד קשה לקראת הרכבת הממשלה, "ובראש ובראשונה לעמיר פרץ. כל אחד מהם תרם תרומה מאוד טובה בסבלנות ואיפוק".
אולמרט אמר עוד: "אני חושב שהתוצאה הסופית היא טובה, אני בטוח שהממשלה הזו תפעל כהלכה, אני מלא אופטימיות ואני בטוח ששיתוף הפעולה ביננו מטבע הדברים ילך ויתחזק...".
"אני מקווה מאוד שההסכם של הממשלה יורחב ויש עוד סיעות שאנו רוצים בהצטרפותן לקואליציה - יהדות התורה, מרצ ולא ויתרתי גם להשלים את המו"מ עם ישראל ביתנו, אך הדברים האלה עוד יתבררו".
אולמרט ציין, כי ביום ראשון הקרוב כבר תתקים ישיבת עבודה רגילה של הממשלה, ואמר כי יש להתחיל לעבוד במהירות: "לא תהיה לנו תקופת חסד, ניכנס ישר לעניינים במרץ רב כדי שנוכל לעמוד בכל המשימות שמוטלות עלינו".
ניצני מרד בקדימה
ניצנים ראשונים של מרד בקדימה. כמה ממאוכזבי המפלגה, שמצאו את עצמם מחוץ לשולחן הממשלה, בעיקר בגלל ההחלטה שלא למנות סגני שרים, מאיימים כי יעדרו היום מההצבעה על מינוי השרים.
חברת הכנסת מרינה סולודקין, אומרת כי ציבור העולים מברית המועצות נפגע קשות מכך שלא תהיה חברת ממשלה, ואילו ח"כ מגלי והבה טוען כי הדרוזים זועמים על כך שנותר בחוץ.
ח"כ מרינה סולודקין, חשבה שמתפקידה הנוכחי, סגנית שר הקליטה, תוכל רק להתקדם. ראש הממשלה אריאל שרון שהקים את קדימה, החליט להציב אותה במקום גבוה ברשימה. ממלא מקומו, אהוד אולמרט, החליט להשאיר את החלטתו של שרון על כנה, והציב את סולודקין במקום השישי ברשימה לכנסת. אלא שפה כפי הנראה נעצר הקידום של סולודקין, סגנית השר תמצא את עצמה בקדנציה הבאה כחברת כנסת מן המניין, ללא כל תפקיד בממשלה.
לדברי מקורביה, מדובר בבגידה של קדימה ואולמרט בציבור העולים כולו. סולודקין עצמה אמרה, כי "לכל אורך מערכת הבחירות היה חשוב לקדימה להבליט אותי ולהציב אותי במקום גבוה, מתוך מתן תחושה לציבור העולים כי אני עומדת להיות חברה בממשלה. אני חושבת שיש פה פגיעה בכל ציבור העולים, ולא רק העולים מברית המועצות. שרון החליט להציב אותי במקום גבוה מתוך כוונה לתת לי תפקיד ולייצג את העולים מתוך הממשלה. אין פה עניין אישי".
סולודקין מציינת עם זאת, כי שרון לא הבטיח לה כל תפקיד. לדבריה, תרומתה ותרומת העולים מחבר העמים להצלחתה של קדימה מוערכת בכשבעה מנדטים. מקורביה של סולודקין אומרים, כי קדימה יכולה לשכוח מתמיכת העולים בפעם הבאה, אם לא יחזור בו אולמרט מהחלטתו להשאיר את סולודקין בחוץ.
ח"כ מגלי והבה, שנשא בקדנציה היוצאת בתפקיד המכובד של סגן שר החינוך, מוצא את עצמו כאמור גם הוא מחוץ לשולחן הממשלה, ואומר כי עדיין לא החליט כיצד יצביע היום בהצבעה על מינוי השרים. "ניתנה לי הבטחה ברורה משרון", אמר, "ועכשיו מפירים אותה. אני מייצג את כל מגזר המיעוטים שכ- 30 אלף איש מאנשיו הצביעו לקדימה". לדברי והבה בשעות הקרובות יקיימו הוא ואנשיו התייעצות עם ראשי המגזר כדי להחליט כיצד לנהוג בהצבעה על מינוי השרים היום בכנסת.

תאריך:  04/05/2006   |   עודכן:  04/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
המחבל התפוצץ בתוך קהל של קציני משטרה ואזרחים שהמתינו מחוץ לבית המשפט ברחוב פלשתין, אזור סוני-שיעי מעורב
שלומי דיאז
רבו עם שני צעירים אחרים על מקום חניה ודקרו אותם    בחיפה ובחדרה נעצרו גברים שהיכו את אמם    בן 22 תקף את חברתו    צעיר נורה בערוער
מירב לוי
הבוקר נפתחה רשמית עונת בחינות הבגרות לקיץ 2006    מעל 200,000 תלמידים יגשו הקיץ לבחינות הבגרות    אגף בחינות במשרד החינוך מספק את המידע הדרוש לקראת הבחינה
עידן יוסף
אלמונים, ככל הנראה חברים בכת-שטן, פרצו הלילה לבית-כנסת בפתח תקוה וחוללו הרס במקום    20 צלבי קרס רוססו, ארון הקודש נפרץ, ועל קלף אחד הספרים רוסס צלב-קרס
נתן שבע
קבוצת דלק תרשום רווח של 90 מיליון דולר    שלב ההתמחרות בוצע לפי 16-14 דולר למניה ונקבע לפי 16 דולר למניה    ההנפקה בוצעה לפי שווי של 800 מיליון דולר לפני הכסף
רשימות נוספות
יומם הגדול של אולמרט ואיציק  /  רונן ליבוביץ
ממשלת אולמרט: ממשלה צרה, 25 שרים  /  יואב יצחק
הירשזון - לאוצר; איציק - יו"ר הכנסת  /  ענבל אביב
ניצחון פירוס של פרץ  /  גורי גרוסמן
מרד הגנרלים  /  עו"ד משה גולדבלט
קצין המבצעים של אולמרט  /  אריה אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il