X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים

כדור רובה שנשלח לבית המחבר, דיונים סוערים ברדיו ובעיתונות התרבות והתברגות ברשימות רבי המכר - אלה חלק מן האירועים שיצר "בשם האחר", ספרו רב המכר של הפילוסוף אלן פינקלקראוט המחולל סערה ציבורית זה חצי שנה באירופה. בראשון באפריל יצא הספר בתרגום לעברית בהוצאת שלם. הספר יצא במקור, בהוצאת "גלימר" , מהיוקרתיות שבהוצאות הספרים באירופה והגדולה שבהוצאות הספרים בצרפת.
אלן פינקלקראוט נחשב לפילוסוף הבולט באירופה ברבע המאה האחרונה (יחד עם ברנרד אנרי לוי), בין השאר בזכות העובדה שיצר את ה"פילוסופים החדשים" - הוא מוביל זה שני עשורים את הגל החדש של פילוסופים המבקרים את עריצות המחשבה של הבון-טון הפילוסופי המקובל. לפיכך, גם בהשקפת עולמו מעולם לא הצליחו אוהדיו או מבקריו לתייג אותו משום שבדעותיו סממנים היכולים להתפרש כשמאל או כימין ועיקרם- להביט על סוגיות במלוא מורכבותם.
הוא מתאפיין לא רק בכתיבה ל"מגדל השן" האקדמי אלא גם בפעילות תקשורתית ענפה הכוללת כתיבת מאמרים רבים וטורים קבועים בעיתונות האירופאית והנחיית תוכניות רדיו שזכו לפופולריות גדולה (כיום ברדיו היהודי). גם שני ספריו הקודמים - "היהודי המדומיין"(81) ו"תבונה האהבה" (84) עוררו שערוריות וויכוחים ציבוריים רחבים.
פינקלקראוט - מבקר חריף של מדיניות ישראל תמך באמנת ז'נבה ואהוד על-ידי אינטלקטואלים רבים בישראל בינהם דויד גרוסמן, אלי בר נביא ושמעון פרס, יצא בשנת 2002 בהתקפה בתקשורת נגד הקו המערכתי ה"מתחסד" והאנטישמי של העיתון הצרפתי המוביל "לה מונד" ושוב הצליח ליצור דיון ציבורי חריף, שגרר מצידם של מתנגדיו האשמות כי הוא דווקא "איש ימין חדש".
"בשם האחר" הוא ספרון - מסה בת כ-30 עמודים, מקורית ונועזת שפורסמה בצרפת כאמור לפני חצי שנה בלבד על רקע הויכוח הציבורי הרחב בצרפת עצמה ובאירופה בכלל הנוגע למיעוטים - היחס למוסלמים, ליהודים, אנטישמיות מול ביקורת על ישראל, יחסה של אירופה למלחמה בעירק ולבן לאדן שגם הוא קשור לאלמנט הדתי איסלאם קיצוני-טרור ועוד.
אחד הוויכוחים הבולטים באותה עת היה החלטתה של ממשלת צרפת לא להתיר לבוש מוסלמי מסורתי בבתי הספר לבנות. ועדה ממלכתית בצרפת בחנה אפשרויות כיצד להפריד את הדת מן המדינה ואף היא עמדה במרכזם של דיונים ציבוריים ערים.
"בשם האחר" טוען כי "האחר" של פעם הם היהודים שכיום נראים חלק בלתי נפרד מהחברה, ואילו האחר החדש הם הערבים באירופה. האליטה בחברה שהיא לכאורה ליברלית ושוחרת הטוב ביותר מתנהגת באופן צדקני ומתחסד כשהיא מפרשת כל סיכסוך באופן חד מימדי. למשל, הוא מייצג בעיוורון את ה"אחר" הערבי ביחסו לסכסוך הישראלי פלשתיני מבלי לראות את התמונה כולה, שהיא מורכבת יותר.
הצורך לייצג את ה"אחר" כסממן של היותך אליטה משפיע גם על מדיניות החוץ- הבון טון להיות "בעד העיראקים" (בשם היחס הטוב לערבים באשר הם) הוביל לנקיטת עמדה אנטי-אמריקנית בסכסוך שהוביל למתקפה על עירק.
שורש הבעיה אם כן, לדעתו של פינקלקראוט היא המוחלטות וחד המימדיות האופנתית לייצג את ה"אחר" באשר הוא. ומכאן נובעת הבעיה שלא ניתן לנהל דיון ציבורי רציני בחד מימדיות שכזו.
הוצאת שלם פועלת חמש שנים והיא הוצאת ספרי העיון וההגות העצמאית המובילה בישראל.
בין ספריה בשנים האחרונות: "התנגשות הציביליזציות" מאת סמואל הנטינגטון ששהה ברשימת רבי המכר בישראל כ 20 שבועות , "החברה הפתוחה ואויביה" מאת קרל פופר, "קפיטליזם וחירות" ספרו זוכה פרס נובל של אבי הכלכלה האמריקנית פרופ' מילטון פרידמן ואחרים.
העורכת הראשית של ההוצאה היא יעל חזוני.

תאריך:  31/03/2004   |   עודכן:  31/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונית דור
קן פולט (Ken Follett)
רומן הסטורי המתאר את השנויים שחלו בארכיטקטורה של בניית כנסיות באירופה בשלהי ימי הביניים, עד לצורתן ואופיין של הכנסיות הגותיות, כפי שאנו רואים אותן היום
איתי בן חורין
בת' מרפי
ההתמודדות עם דימוי הגוף, דֵייטים, יחסי מין ואינטימיות; עריכה מדעית: פרופ' תמר פרץ
יפעת גדות
ספר חדש בהוצאת הקיבוץ המאוחד; הדירה בשלמה המלך הוא רומן שלישי למירון ח. איזקסון; בוחן סוגיות אנושיות-אוניברסליות, לא פעם מתוך מבט אירוני מובהק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il