X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות

איך שוב ניסו לרמות את האזרח ק'
לפעמים האזרח ק' נתקף במחלת רדיפה. הוא בטוח שכולם רמאים וגנבים, שרוצים לגזול את כספו. "גם וגם" גם במכנסיים קצרים וגם בעניבות, גם בהיי-טק וגם במכולת ("מצליח" זוכרים?)
לפני מספר חדשים האזרח ק', שנאלץ להיות יזם היי-טק לפרנסתו, העלה רעיון גדול (או בינוני) והחליט לרשום פטנט במשרד גדול על קומות ובעל חלונות זכוכית, שטיחים רכים מקיר לקיר ומזכירות יפות תואר.
עורך הפטנטים אמר לאזרח ק' המתפעל, שפטנט זה כמו אוטו - יש BMW ויש סוסיתא בגרירה, מה בדיוק אתה רוצה? האזרח ק' שתלה הרבה תקוות בפטנט ובהתרחבות חשבון הבנק והאגו בעקבותיו אמר BMW והתהליך החל.
התברר בעוונותיו שהעורך היקר (תרתי משמע) לא מבין כל כך בתחום בו הוא אמור לעזור לאזרח ק'. האזרח ק' התקשר ישירות למשרד הזכוכית ותבע באחת להחליף את העורך היקר והגרוע (יש גם כאלו והרבה), ואמר שלא ישלם אגורה על העבודה הגרועה. העורך היקר פוטר מעבודתו. והמשרד המכובד הציע לאזרח ק' תחליף טוב יותר אם כי לא מושלם כמו שהאזרח ק' חיפש.
אחרי עבודה מאומצת של מספר שבועות נולדה הבקשה לפטנט והגיע החשבון. האזרח ק', שהיה מעורב ברישום כמה פטנטים מסובכים יותר, התעלף מהמחיר. אחרי מספר כוסות מים וסטירות קלות התעורר ונזכר שניתן באקסל (מין תוכנה שכזו) ליצור טבלת חיובים של שעות, להכפיל בתעריף לשעה ולקבל את הסיכום. האזרח ק' בדק וראה שהמשרד מהזכוכית חייב אותו ב-2000 דולר יותר ממה שהגיע.
האזרח ק', ששילם בעוונותיו יותר ביקש את כספו חזרה. כמובן בקשתו נענתה בתביעה נגדית של 5000 דולר (מוכר לכם? עורך פטנטים הוא גם עורך דין כנראה) האזרח ק' שמכיר כמה חברים גרם כבר למשרד מהזכוכית נזק של 100,000 דולר רק בזה שהצליח להדיר 15 מחבריו היזמים, שגם הם משקיעים ברישום פטנטים מבית הזכוכית.
האזרח ק' בעל הרעיונות חש בצורך הדחוף לרשום פטנט נוסף בתחום אחר, ופנה למשרד אחר אמין טוב ונתקל לשם שינוי בבעל מקצוע מעולה, שתעריפו היה יחסית נמוך והחל בהליך המעניין של רישום הפטנט. בסוף התהליך האזרח ק' קיבל חשבון, וכמו שלמד בזיעה, חזר על תהליך האקסל, וגילה לתדהמתו שגם פה עובדת שיטת מצליח. הוא חוייב ב-30% יותר. בתשובה הסביר רואה החשבון של המשרד החדש שהתעריפים עלו. האזרח ק' הסביר בכעס כבוש שהוא מרגיש כמו מי ששכר דירה, וכעת בעל הדירה העלה לו את שכר הדירה בלי להודיע לו וזה לא יפה. המשרד שהבין את משל הדירה הוריד לאזרח ק' את "מצליח" מהחשבון.
במדינה בה אין למוסדות שצריכים להגן על האזרח הקטן (ק') שיניים או תיאבון, יש מקום לתלונותיו של האזרח ק'.
כרגיל מי שמעונין בפרטים יפנה אלי.

תאריך:  23/06/2002   |   עודכן:  24/06/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה גור
איך את/אתה יכולים לתרום לסיום הקטל? עלינו להתייצב מאחורי ממשלת ישראל ולדרוש ממנה לשנות את הכללים; סיסמתנו - "מכה כנגד מכה להחזרת ההרתעה"
ירמי גלאון
כסף מסובב את העולם
אורי נטע
0
איך עוד שירות גונב את האזרח ק' (קטן)
אנונימית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il